bart01 Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Wij kochten onlangs een Kia Sorento Black en namen (en betaalden) als optie een dakdrager. Dit is voor ons noodzakelijk omdat we fervente ski?rs zijn. De dakdrager zou, volgens de garage, later worden geleverd... Nu (enkele maanden later) beweert de garage dat men op een Kia Sorento Black geen dakdrager kan bevestigen. Men wilt zelf in de garage het dak verstevigen, ... om er alsnog een dakdrager op te zetten. Klopt het verhaal dat er op geen enkele Sorento Black dakdragers kunnen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Bart, Als je dakrails hebt, kan je toch probleemloos dakdragers installeren ? En zelfs al zou je auto standaard niet met dakrails uitgerust zijn, zoals de LX-versie in Belgi?, dan kan ik me niet voorstellen dat het dak minder stevig zou uitgevoerd zijn dan bij een andere Sorento. Zoals bij trekhaken ook veelal het geval is, zullen bij jou -hoop ik- ook wel de nodige verstevigingen en gaten reeds voorzien zijn net onder de dakplaat. Als je de interieurdakbekleding losmaakt wordt je misschien iets wijzer. Succes ermee, Alex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart01 Posted February 3, 2008 Author Share Posted February 3, 2008 Dat is nu net het probleem: de verstevigingen, gaten,.... zijn dus niet voorzien en moeten nog gemaakt worden. Eigenlijk heeft de verkoper ons gewoon de verkeerde wagen geleverd en zitten wij nu met de gebakken peren, zoals men hier zegt (Belgi?). ... Iedereen die overweegt een Sorento Black te kopen: zorg er dus voor dat er al lengterails opzitten .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Jij zegt dat je er al voor betaald hebt. Dit moet staan in het koopcontract dat zowel jij als jouw dealer hebben getekend. Wijs hem op dit punt, en waarschuuw anders met gerechtelijke stappen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts