bart01 Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Wij kochten onlangs een Kia Sorento Black en namen (en betaalden) als optie een dakdrager. Dit is voor ons noodzakelijk omdat we fervente ski?rs zijn. De dakdrager zou, volgens de garage, later worden geleverd... Nu (enkele maanden later) beweert de garage dat men op een Kia Sorento Black geen dakdrager kan bevestigen. Men wilt zelf in de garage het dak verstevigen, ... om er alsnog een dakdrager op te zetten. Klopt het verhaal dat er op geen enkele Sorento Black dakdragers kunnen? _________________ bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Een post is genoeg Op elke Sorento kunnen gewoon dakdragers gezet worden, maar heb jij het nu over de rails op het dak (in lengte van de auto) of de dwarsdragers (breedte van de auto)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart01 Posted February 2, 2008 Author Share Posted February 2, 2008 Ik heb het over de lengtedragers (om daarna er de dwarsdragers op te kunnen zetten). De garage beweert nu dat men het dak inwendig moet verstevigen, moet gaan lassen, boren,.... Volgens hen is de Sorento Black er niet op voorzien in zijn constructie om er een dakdrager op te zetten (de gewone Sorento volgens hen wel, de Black-versie niet). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Onzin, want de Black-edition is gewoon een Sorento met extra opties. Het klopt wel dat ze moeten boren en dergelijk, maar dat moet bij een normale Sorento ook. Het is allemaal dezelfde procedure. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart01 Posted February 2, 2008 Author Share Posted February 2, 2008 En moet men inderdaad het dak inwendig verstevigen? Ik heb een licht vermoeden dat de garage ons vooral een gepeperde rekening wilt gaan geven, terwijl dit bij de aankoop al bedongen en betaald was.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpioshuma Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Zitten de lengte dragers er dan niet standaard op ?? Als ik bij de accessoires kijk voor de sorento zie ik alleen de dwarsdragers als optie. Als ik foto's zoek van de sorento zie ik ze ook alleen maar met de lengtedragers, nooit zonder. Heb je meer informatie over jou black edition of foto's ? Dave Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Zitten de lengte dragers er dan niet standaard op ??Als ik bij de accessoires kijk voor de sorento zie ik alleen de dwarsdragers als optie. Als ik foto's zoek van de sorento zie ik ze ook alleen maar met de lengtedragers, nooit zonder. Dave Zo is het! Accessoires zijn wel prijzig, dat wel- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpioshuma Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Accessoires zijn wel prijzig, dat wel- Noem je dat prijzig ?? Vind het nogal meevallen de prijzen voor de dakdragers en alle daarop te bevestigen andere dragers. Alle andere accesoires zijn wel wat hoger als bij een autospeciaalzaak, maar vergelijkbaar met andere dealers. Dave Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart01 Posted February 2, 2008 Author Share Posted February 2, 2008 Bij een Sorento Black zitten de lengtedragers er dus wel degelijk NIET standaard op. We hadden dit als optie bij de aankoop gevraagd en betaald, nu beweert de garage dat ze deze op een black niet kunnen plaatsen. Het nadeel is wel dat we hier geen hoofdkantoor hebben dat telefonisch bereikbaar is (enkel via een contactformulier per mail). Ik heb vandaag andere hoofdverdelers gebeld. Deze zeiden allen dat ze deze wel kunnen plaatsen, maar dit is weer een extra kostenplaatje van 765 euro, die we eigenlijk al hebben betaald bij de aankoop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpioshuma Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 En moet men inderdaad het dak inwendig verstevigen? Ik heb een licht vermoeden dat de garage ons vooral een gepeperde rekening wilt gaan geven, terwijl dit bij de aankoop al bedongen en betaald was.... Deze zeiden allen dat ze deze wel kunnen plaatsen, maar dit is weer een extra kostenplaatje van 765 euro, die we eigenlijk al hebben betaald bij de aankoop. Je zegt het eigenlijk zelf al, dit is afgesproken en betaald. Dit staat dus op je koopcontract. Als de dealer kosten over het hoofd heeft gezien dan is dat zijn eigen risico. Je zou jezelf kunnen afvragen of ze niet verplicht zijn vervangend vervoer te regelen tijdens de aanpassingen, omdat je dit niet vooraf verteld is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kia Fan Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 In Nederland zijn er nooit Sorento's geleverd zonder de dakdragers.... Denk dat we hier over Belgie praten.... Maar het klopt wel dat bij een auto waar niet standaard dakdragers (bijv. oude type Carens in NL) verstevigingen aangebracht dienen te worden aan binnenkant van het dak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts