Coronado Geplaatst 19 Augustus, 2012 Geplaatst 19 Augustus, 2012 Zoals de titiel doet vermoeden is dit geen onderwerp die op "één twee drie" kan uitgelegd worden. Ik rijd met Sportage AWD 2.0 Diesel met automaat. Tot 15.000 km alles normaal maar nu en sinds enkele maanden maakt de koppeling lawaai en enkel wanneer hij afkomt in versnelling. Ikzelf moet daar niets voor doen. Dit gaat automatisch en is aangepast aan de snelheid van het moment. Iedere keer ik van 60 km/u vertraag naar minder ,dit is vrijwel altijd als men afslaat of een straat in moet slaan, maakt de koppeling een brommend geluid precies of ze kan moeilijk van 3 naar 2. Wat ook raar is, 's morgens als de motor nog niet is opgewarmd heeft ie het veel minder of zelfs niet. Als de wagen op bedrijfstemperatuur is begint het zich langzaam te manifesteren. Hij doet het enkel aan die snelheid. Opschakelen en afschakelen in andere snelheden gaan perfect. Bij mijn vorig onderhoud heb ik dit gemeld aan de dealer. Die deed er een testrit mee en zij dat ik mij geen zorgen moet maken. Hijzelf had ook een tijd met een automaat gereden en die deed dat ook. Mijn vraag aan het forum: is dit wel zo normaal en zijn er soms automaat rijders die hetzelfde probleem hebben of waar al een oplossing werd gevonden? Alle respons is welkom Quote
bigwade Geplaatst 19 Augustus, 2012 Geplaatst 19 Augustus, 2012 Lijkt mij niet normaal. 2e dealer in de buurt om eens te polsen ? btw doet de toeter het nog ? Quote
Coronado Geplaatst 20 Augustus, 2012 Topic Starter Geplaatst 20 Augustus, 2012 hi bigwade, de toeter doet het nog prima. Verder ben ik heel tevreden over de Sportage, heb ondertussen 24.000 km op de teller. Met de 7 jaar garantie zal Kia wel met een oplossing over de brug moeten komen, denk ik? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.