Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Lawaai van koppeling tijdens afschakelen met automaat

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zoals de titiel doet vermoeden is dit geen onderwerp die op "één twee drie" kan uitgelegd worden. Ik rijd met Sportage AWD 2.0 Diesel met automaat. Tot 15.000 km alles normaal maar nu en sinds enkele maanden maakt de koppeling lawaai en enkel wanneer hij afkomt in versnelling. Ikzelf moet daar niets voor doen. Dit gaat automatisch en is aangepast aan de snelheid van het moment. Iedere keer ik van 60 km/u vertraag naar minder ,dit is vrijwel altijd als men afslaat of een straat in moet slaan, maakt de koppeling een brommend geluid precies of ze kan moeilijk van 3 naar 2.

Wat ook raar is, 's morgens als de motor nog niet is opgewarmd heeft ie het veel minder of zelfs niet. Als de wagen op bedrijfstemperatuur is begint het zich langzaam te manifesteren. Hij doet het enkel aan die snelheid. Opschakelen en afschakelen in andere snelheden gaan perfect. Bij mijn vorig onderhoud heb ik dit gemeld aan de dealer. Die deed er een testrit mee en zij dat ik mij geen zorgen moet maken. Hijzelf had ook een tijd met een automaat gereden en die deed dat ook.

Mijn vraag aan het forum: is dit wel zo normaal en zijn er soms automaat rijders die hetzelfde probleem hebben of waar al een oplossing werd gevonden?

Alle respons is welkom

Geplaatst

hi bigwade,

de toeter doet het nog prima. Verder ben ik heel tevreden over de Sportage, heb ondertussen 24.000 km op de teller. Met de 7 jaar garantie zal Kia wel met een oplossing over de brug moeten komen, denk ik?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...