Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Goedemorgen,

Steeds vaker als ik mijn Iphone 4 aansluit via de officiële KIA Iphone kabel op mijn radio herkent het systeem wel de telefoon en start hij direct het afspelen van de muziek vanaf de iphone.

Echter hoor ik dan dus meestal niets en zie ik in het display nog het radio station staan met de titel en de artiest van waar ik net op de radio naar zat te luisteren.

Ik heb de volgende opties allemaal geprobeerd, maar zonder het gewenste resultaat:

• Het loshalen van de kabel en weer aansluiten
  • Het manueel switchen tussen Radio en Media
  • Het switchen naar bluetooth
  • Het afzetten van de motor en weer starten met Iphone aangesloten laten
  • Het afzetten van de motor en weer starten zonder Iphone aangesloten laten en iphone daarna weer aansluiten

Niets lijkt dan nog te helpen, het lijkt wel of de optie Media met Iphone of BT met Iphone dan helemaal vast staat.

Het enige wat helpt is de auto echt een tijd (een nacht) zonder stroom erop laten staan en dan opnieuw proberen.

Een paar weken geleden heb ik de software van de radio geupdate, maar ook dat mocht niet helpen.

Volgens mij is er inmiddels weer een nieuwe versie beschikbaar, maar ik betwijfel of daarin de oplossing zit aangezien ik er op dit forum nog niemand over heb horen klagen.

Komt iemand van jullie dit bekend voor? Zo ja, hebben jullie ideeën voor een oplossing?

Posted

Heb je je telefoon ook via BT gekoppeld? Dus via kabel EN BlueTooth?

In mijn Picanto wil dat nog wel eens misgaan, het lijkt alsof Bluetooth overhand neemt ofzo...

Posted

Je kan ook aangeven of de iPhone muziek via de Dock connector of via Bluetooth moet afspelen. Je ziet dit als hij is aangesloten in de muziek applicatie onderin het scherm. Een rechthoekje met een pijltje erin als je daar op klikt krijg je die optie