Rio-man Posted March 6, 2008 Posted March 6, 2008 http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8474 Slecht nieuws voor Kia Sorento bezitters met een dubbele uitlaat op hun SUV: Kia heeft een probleem geconstateerd en daarom een terugroepactie op touw gezet. De dubbele uitlaat kan een defect aan het remsysteem veroorzaken. De betreffende uitlaat kon bij exemplaren met een bouwjaar vanaf juli 2006 als accessoire bij aflevering gemonteerd worden. Bij onderzoek is gebleken dat de afstand tussen de dubbele uitlaat en de montagesteun van de remleiding bij zware belading te beperkt kan zijn. Bij te ver doorveren kan het voorkomen dat de uitlaat de montagesteun kan raken met slijtage tot gevolg. Kia Nederland neemt contact op met Sorento-eigenaren om hen uit te nodigen voor een gratis inspectie aan hun auto. Voor zover bekend hebben als gevolg van de achterafmontage van dit uitlaatsysteem geen ongevallen plaatsgevonden. Het betreft in Nederland maximaal 388 dubbele uitlaten van dit type. Quote
denniss Posted March 6, 2008 Posted March 6, 2008 wij hebben er een van de 388:P hopelijk is er bij ons nog geen schade opgetredenv Quote
willem1 Posted March 13, 2008 Posted March 13, 2008 Ben vanmiddag nog gebeld door dame van Kia Nederland of ik een Sorento heb met dubbele uitlaat enz. Nou dat heeft mijn Sorento dus niet- Wel netjes dat ze nog even telefonisch contact opnemen Nu maar hopen dat de schade meevalt van de Sorento's die wel een dubbelloops jachtgeweer hebben.......! Quote
robin Posted March 15, 2008 Posted March 15, 2008 ik wacht nog op de montage.Mij is verteld dat ze er bij iemand op de snelweg onder zijn auto zijn gevallen.Er rijdt nu iemand met een aangepaste versie rond en na een km of 5000 gaan ze kijken of het goed genoeg is om het erbij mij ook zo onder te zetten. Quote
willem1 Posted March 15, 2008 Posted March 15, 2008 Kreeg zelfs ook nog een officiele brief van Kia Nederland met dit onderwerp Moet zeggen dat ze daar in Vianen wel hieraan aandacht geven Voor mij niet van toepassing......... Quote
goodie Posted March 19, 2008 Posted March 19, 2008 Ik werd ook gebeld door KIA Nederland met het verzoek onmiddelijk langs de dealer te gaan. Daar bleek dat inderdaad de remleiding was aangetast. Ik heb mijn Sorento sinds okt 2007 en heb reeds 29.000 km met volle tevredenheid gereden. Alleen het verbruik valt wat tegen. Quote
Tazteam Posted March 19, 2008 Posted March 19, 2008 Wauw, van deze terugroepaktie maken ze wel werk bij Kia. Reclamespotjes op de radio, persoonlijke brieven met info, telefoontjes naar Sorentorijders........................... Het moet niet gekker worden. Jammer dat andere modellen eerst via een TV programma hun recht moeten halen. Philip Quote
Recommended Posts