Jump to content

power filter wel of niet ?

Presiozo

Recommended Posts

Ik zit eraan te denken om een powerfilter te plaatsen.

Het enige wat ik erover weet is dat je een mooi geluid krijgt ( haal de deksel van de filter er af en geef gas, dan hoor je het een beetje )

Wat ik dus niet weet is of dit verstandig is om te doen. Aangezien er aardig wat kennis is op het forum zou ik dus graag de voor en nadelen willen weten van een powerfilter. Ik zit denk dat het een K&N gaat worden omdat die goed bekend staat om zijn kwaliteit.

Er is al eerder over gesproken maar kan dat niet terug vinden.

En op google kan ik ook wel gaan zoeken maar ik hoor het liever hier dan dat ik ergens een verhaal lees van een eventuele fabrikant.

Ik weet niet of je dit bedoelt maar KN heeft bijvoorbeeld geen thyphoon kit voor de nieuwe Rio. Deze gaan ze ook niet maken.

Email van KN:

Goede dag. Dank je voor je interesse in onze producten. Er gaat geen typhoon kit komen voor dit model. Helaas hebben we ook geen paneel filter beschikbaar voor dit model.

Je hoort regelmatig dat zo'n luchtfilter de sensoren ook wel bekend als MAF-sensor kapot kan maken.

Ik heb dit toen mogelijk ook met mijn 2001 VW Polo gehad. (K&N inlegfilter)

Als je het doet ga dan voor een inlegfilter en geen Kelk filter.