Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Hoi iedereen,

Ik ben sinds dinsdag trotse eigenaar van een Rio 1.1CDRi

De auto is dus nog nieuw en heeft nu 220km op de teller.

ik zit volgens de BC aan een gemiddeld verbruik van 5.4 l/100km ( 1 op 18 )

Dat valt me toch tegen, zeker als de andere 1.1 CDRi gebruikers hier tussen de 4.0 - 4.75 l/100km blijven. ( 1:25 tot 1:21 )

( https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AsRuYeKFBkV2dDJRejZ5VkNrWGYwMkE2ZG91bk96VFE#gid=0 )

Het is een 1.1 CDRi 3deurs, standaard 15" velgen, ik rijd heel rustig en enkel op provenciale wegen.

Airco : uit

Radio : uit

Lichten : op auto

Banden van de fabriek, ze zouden een lage rolweerstand hebben geloof ik

Kan dit zijn omdat ik hem nog aan het inrijden ben ?? Of zouden belgische motors mss anders zijn afgesteld. ??

Of melden jullie hier niet het gemiddeld verbruik maar een momentopname ??

greets

Posted

Ik zou eerst lekker genieten van je Rio.

Kom na 2000 km maar terug, dan hebben we het er nog een keer over als de wagen fatsoenlijk ingereden is

Posted

Aan je naam te zien wil je het maximale uit je auto persen.

Je auto ben je inderdaad nog aan het inrijden. De waardes zullen heus nog wel verbeteren.

Alleen, verbruik heeft ook te maken met je rechtervoet, 'het nieuwe rijden' en goede wegen.

Dat laatste is wat moeilijk in België, heb ik begrepen..... :online2long:;)

........toch 1:18 is niet te versmaden hoor!

Posted

Ik heb de zelfde auto als jou.

Vindt het verbruik ook erg tegenvallen.

Zit ongeveer op het zelfde verbruik als jou.

Na een ritje naar Duitsland was het wel anders. Heel het eind 100 gereden en soms 120. Toen zat ik op een gemiddelde van 1 op 27.

Maar met normaal gebruik naar mijn werk valt het zwaar tegen!

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...