Flowerpower Posted October 12, 2012 Share Posted October 12, 2012 Hallo, bij deze wil ik even een vraagje stellen over de maat banden voor 16 inch velgen onder mijn Picanto. ik heb nou meerdere online velgen "boeren" bekeken maar ben een beetje de kluts kwijt..... op de ene site zeggen ze dat er onder de picanto standaard 165/60/14 onder zit en op de ander 185/55/14 ik wil er nl 16 inch onder hebben maar zie nergens iets concreets welke maat bander er dan onder kan.... ik ben wel iemand tegengekomen op dit forum met 17 inch.... nu is dat mij iets te groot. ik ga namelijk mijn Picotje verfraaien met: -LM velgen a 16 inch, -Striping van voor tot achter (alszijnde viper strepen) -geblindeerde ramen achter, -dagrijlampen uitvoeren in LED, -knipperlicht voor uitvoeren in led (misschien ook achter.... maar wil graag de led achterlichten hebben) -Led kentekenplaat verlichting en binnen verlichting, -Xenon koplampen a6000k en 55w, dit is wat ik voorlopig in de planning heb dus wil wel dat dit in een keer goed gaat. wie kan mij helpen hierbij?????? alvast bedankt Dennis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted October 12, 2012 Share Posted October 12, 2012 Je moet in 1e instantie uitgaan van hetgeen je nu standaard gemonteerd hebt gekregen op jouw Picanto. Van daaruit is een logische ombouwmaat te berekenen via deze site. Let op de afwijking in procenten! Deze mag maximaal 2%-3% afwijken, anders krijg je een afwijking in de kilometerteller. Suc6 ermee! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny knoop Posted October 12, 2012 Share Posted October 12, 2012 ik zou 165 40 16 monteren met een niet te brede velg past zonder problemen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted October 12, 2012 Share Posted October 12, 2012 Wat is je originele bandenmaat nu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dikkeeric Posted October 13, 2012 Share Posted October 13, 2012 van de pica`s na juli 2012 is de bandenmaat 165/60/14 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flowerpower Posted October 13, 2012 Author Share Posted October 13, 2012 idd ik heb nu 165/60/14 er onder zitten. en zou graag wel wat breder willen zat te denken aan 195/40/16 of 185@smart:tx voor de link! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ed&An Posted December 16, 2012 Share Posted December 16, 2012 Hallo, Wij zijn Ed&An,nieuw hier op het forum en hebben een nieuwe Picanto 1.2 3 drs met plus pakket besteld en laten deze meteen op winterbanden leveren. Dit betekent dat er voor de zomer nieuwe LM velgen + banden moeten komen,ik wil graag 16 inch monteren maar wil absoluut dat de banden aanlopen oid ook niet als er eens een keertje met passagiers gereden wordt. Kon eigenlijk hier niet precies een antwoord op mijn vragen vinden dus bij deze: *wat is de meest gangbare bandenmaat op 16 inch. *wat is de meest gangbare ET waarde. *hoeveel J. Nogmaals:MAG DUS NIET AANLOPEN OID Oja heeft er iemand misschien ook foto's van een Picanto op 16 inch??? Met vriendelijke groet Ed&An. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ed&An Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Niemand???? Grt Ed&An. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts