Balou Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Als de Sorento in 4 hoog schakel en ik rem af slaat de motor af , ik heb het gevoel dat de wielen achter als het ware op de handrem staan , na het op nieuw starten en het opkomen van de koppeling gaat hij weer gewoon in 4 WD verder. Het betreft een Sorento 2.4 van 2003 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xurf4xs Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 Wellicht een domme vraag, maar ik mag aannemen dat je stil staat, de versnelling op neutraal hebt staan, en de koppeling hebt ingetrapt als je de gearing wilt omschakelen? Zo niet, zou ik het maar op deze wijze proberen. Kijk voor de zekerheid nog eens in de handleiding in welke omstandigheden je wel of niet de gearing mag omschakelen. Bij mijn Sorento EX Diesel mag dit alleen indien je stil staat. Dus niet rijdend ! Ik mag aannemen dat dit voor jouw Sorento identiek is. Na het omschakelen van de gearing moet je wachten totdat het 4x4 lampje uit of aangegaan is. Pas daarna kan je veilig wegrijden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts