Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

1.7 cdri of 2.0 cdri

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben van plan om begin volgend jaar een nieuw Sportage aan te schaffen. Dit wordt of met een 1,7 diesel of 2,0 diesel.

Gaarne wil ik de werkelijke verbruikcijfers weten van beide motoren bij normaal gebruik.

Tevens wil ik weten hoe reageert de 1.7 diesel op een heuvelachtige weg; veel terugschakelen of niet?

Geplaatst

Jori, Ik rijd een Sportage 2,0 diesel AWD en mijn gemiddelde verbruik ligt rond de 1 op 12. Op een heuvelachtige weg in Nederland hoef ik niet terug te schakelen. In het buitenland hangt het af van de helling en of ik met of zonder caravan rij. Met caravan wordt dat soms naar de 4e versnelling maar normaal rijd ik dan meestal in de 5 om vracht verkeer makkelijk te kunnen inhalen. Het verbruik uit de folder moet je maar vergeten, dat is alleen om een gunstig tarief te krijgen qua uitstoot.

Geplaatst

hallo jori

ik rij zelf een 1.7 ik moet je zeggen dat het een hele fijne auto is bij normaal gebruik rijd hij 1 op16 en bij lange afstanden 1 op 18

maar als je je inderdaad veel heuvels rijd dan moet je wel eens terug schakelen maar voor de rest gaat hij goed mee in het verkeer ikzelf kies de volgende keer een 2 liter puur om het feit dat wij 2 maal per jaar in oostenrijk zitten en ook nog in frankrijk van de zomer en dan mis je net dat vermogen om vlot in te halen als je de berg opgaat

veel succes met je keuze

gr patrick

Geplaatst

Ik rijd eveneens met een 1.7 CRDI en ben vol lof over de romige soepele dieselmotor én het gemiddeld verbruik van om en rond de 6 liter op 100km voor een dergelijke SUV, ook in heuvelachtige streken trekt ie zich goed uit de slag, indien je echt meer power wil of je gaat met een caravan de bergen in moet je natuurlijk voor een tweeliter gaan... SUK6!!!

Geplaatst

Ik zou gewoon gaan proefrijden in beide versies op dezelfde dag, dan krijg je het beste beeld qua verschil.

• 2 weken later...
Geplaatst

Het verbuik hangt vermoedelijk van je rechtervoet af, ik rij nu met een hyundai santa fe 2.2 Liter, en rij ongeveer 100Km met 7L diesel, een vriend van mij rijdt met dezelfde auto 100Km met 9L,

Ik ben ook benieuwd naar het verbruik van de Sportage, ik verwacht de mijne (2.0 crdi AWD) rond nieuwjaar

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...