mondiaal Posted November 4, 2012 Posted November 4, 2012 Mijn sleutel doe het soms niet . Nu heb ik hem open genaakt en daarin zit iets van licht en donker plastic moet ik dat ook open maken en hoe? Als ik trouwens de auto met de sleutel openmaak (dus in de deur steken) dan gaat het alarm af . Hoe kan ik dit voorkomen/ Dirk Quote
OutOfFocus Posted November 6, 2012 Posted November 6, 2012 RTFM. Daar staat precies is hoe je de sleutel open kunt maken en welke batterij je moet kopen voordat je de sleutel open maakt. Zo'n batterij ging bij mij ongeveer 3 jaar mee. Als je de deur met de sleutel open maakt gaat het alarm af omdat je dit moet uitschakelen met de zender in de sleutel. Quote
HobbyRobby Posted November 6, 2012 Posted November 6, 2012 Je moet het dekseltje losmaken aan de kant van de sleutelring (met het nummer erop). Je zou dan gewoon de batterij moeten zien zitten. Dit is een standaard 3V Lithium batterij (CR2032). Heel goedkoop te verkrijgen bij de Action. Bij andere zaken kosten ze 1,75 per stuk, wij kochten er 8 voor nog geen euro als ik me goed herinner. Quote
mondiaal Posted November 7, 2012 Author Posted November 7, 2012 Bedankt. Maar wat is RTFM? En stel dat mijn sleutel afstandsbediending niet meer werkt hoe krijg ik dan de deur open zonder alarm? Quote
Snorrie Posted November 7, 2012 Posted November 7, 2012 RTFM ??? Dat is een afkorting van een engels vriendelijk verzoek om eens in de gebruiks aanwijzing te kijken. Zal het verzoek hier niet neer zetten, dit om mogelijk aanwezige tere zieltjes niet te laten schrikken. Quote
mondiaal Posted November 7, 2012 Author Posted November 7, 2012 Oooh. Dat heb ik gedaan hoor maar kan het het niet vinden. Quote
LED-Lightning Posted November 7, 2012 Posted November 7, 2012 RTFM was toch Read The <<Fine>> Manual? Gheghe Quote
Smart Posted November 7, 2012 Posted November 7, 2012 Bijna goed.....vrij vertaald: 'lees je gebruiksaanwijzing potdorie nou eens door'! Quote
HobbyRobby Posted November 8, 2012 Posted November 8, 2012 Bijna goed.....vrij vertaald: 'lees je gebruiksaanwijzing potdorie nou eens door'! En daar staat het niet duidelijk in. Quote
Smart Posted November 9, 2012 Posted November 9, 2012 En daar staat het niet duidelijk in. Ik ging ook niet op de inhoud in! Wat ik wel weet is dat je niet zomaar een sleutel moet openen zonder te weten waarmee je bezig bent. De meeste mensen weten niet eens waarvoor die groot uitgevallen rijstkorrel (startonderbreker) voor is. Deze kan makkelijk breken bij het plaatsen van een nieuwe batterij. De kosten van vervanging en opnieuw programmeren zijn echter niet mals. Quote
Alex VB Posted November 9, 2012 Posted November 9, 2012 Ik snap de mensen we.. De meeste dealers vragen zich rond de € 20,- of meer voor het vervangen van de batterij. Als men voorzichtig is kan men het ook zelf en is men max € 5,- kwijt. Quote
Smart Posted November 9, 2012 Posted November 9, 2012 Natuurlijk, snap ik ook. Maar als ze gaan vragen wat het lichte of donkere plastic is en of ze het open mogen maken, krijg ik toch wel de kriebels.... Quote
OutOfFocus Posted November 10, 2012 Posted November 10, 2012 Oooh. Dat heb ik gedaan hoor maar kan het het niet vinden. Pagina 4 van het dikke boekje. Het kan zeker geen kwaad om dat eens een keer helemaal door te lezen. Ook handig bij het het vervangen van defecte lampen... Quote
Recommended Posts