Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mijn sleutel doe het soms niet . Nu heb ik hem open genaakt en daarin zit iets van licht en donker plastic moet ik dat ook open maken en hoe?

Als ik trouwens de auto met de sleutel openmaak (dus in de deur steken) dan gaat het alarm af . Hoe kan ik dit voorkomen/

Dirk

Posted

RTFM.

Daar staat precies is hoe je de sleutel open kunt maken en welke batterij je moet kopen voordat je de sleutel open maakt.

Zo'n batterij ging bij mij ongeveer 3 jaar mee.

Als je de deur met de sleutel open maakt gaat het alarm af omdat je dit moet uitschakelen met de zender in de sleutel.

Posted

Je moet het dekseltje losmaken aan de kant van de sleutelring (met het nummer erop). Je zou dan gewoon de batterij moeten zien zitten. Dit is een standaard 3V Lithium batterij (CR2032). Heel goedkoop te verkrijgen bij de Action. Bij andere zaken kosten ze 1,75 per stuk, wij kochten er 8 voor nog geen euro als ik me goed herinner.

Posted

RTFM ??? Dat is een afkorting van een engels vriendelijk verzoek om eens in de gebruiks aanwijzing te kijken.

Zal het verzoek hier niet neer zetten, dit om mogelijk aanwezige tere zieltjes niet te laten schrikken. :wub:

Posted

Bijna goed.....vrij vertaald: 'lees je gebruiksaanwijzing potdorie nou eens door'! ;)

Posted

Bijna goed.....vrij vertaald: 'lees je gebruiksaanwijzing potdorie nou eens door'! ;)

En daar staat het niet duidelijk in.

Posted

En daar staat het niet duidelijk in.

Ik ging ook niet op de inhoud in!

Wat ik wel weet is dat je niet zomaar een sleutel moet openen zonder te weten waarmee je bezig bent.

De meeste mensen weten niet eens waarvoor die groot uitgevallen rijstkorrel (startonderbreker) voor is.

Deze kan makkelijk breken bij het plaatsen van een nieuwe batterij. De kosten van vervanging en opnieuw

programmeren zijn echter niet mals.

Posted

Ik snap de mensen we.. De meeste dealers vragen zich rond de € 20,- of meer voor het vervangen van de batterij. Als men voorzichtig is kan men het ook zelf en is men max € 5,- kwijt.

Posted

Natuurlijk, snap ik ook. Maar als ze gaan vragen wat het lichte of donkere plastic is

en of ze het open mogen maken, krijg ik toch wel de kriebels....

Posted

Oooh. Dat heb ik gedaan hoor maar kan het het niet vinden.

Pagina 4 van het dikke boekje.

Het kan zeker geen kwaad om dat eens een keer helemaal door te lezen.

Ook handig bij het het vervangen van defecte lampen...