Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Rio bij levering in 2013 nog belasting vrij?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mjn Kia Rio design edition word naar alle waarschijnlijkheid 25-12-12 geleverd, de dealer wist mij echter niet te vertellen wat er zou gebeuren met de BPM en het belastingvrij rijden in 2013 als deze pas in Januari geleverd zou worden.

Iemand hier kennis over?

Geplaatst

Ik heb dezelfde vraag ook gehad en dit reeds in het design edition gedeelte beantwoord. Onze design edition zit nu ook in deze lichting (deze heeft wel vsm, oude niet). De belastingtelefoon die ik er over gebeld heb gaf aan dat de wegenbelasting niet veranderd. Blijft in 2013 wegenbelastingvrij. Bij veranderingen (je weet het met rutte maar nooit)geld het ook voor een rio die Nu al rond rijd. Bpm verhaal kan afhankelijk van dealer een rol spelen. Zie picanto forum

Geplaatst

Volgens mij moet elke Rio rijden vanaf 1 januari 2013 gaan betalen. De grenzen worden elk jaar weer aangescherpt en de Rio voldoet er niet meer aan. Alleen de mensen die voor juni 2012 de auto hebben gekocht, houden het belasting voordeel tot 1 januari 2013. Dus ik zou er niet op rekenen dat die belastingvrij gaat zijn

Bron: http://www.berekenje...12-tm-2015.html & http://www.belasting...enen/bpm_tarief

Geplaatst

tot eind 2013 blijft hij gewoon belastingvrij hoor.

BPM-schijven-benzine.png

De Rio van mij 109gr co2 per km.

Alleen snap ik deze tabellen niet want volgens hier zou ik al moeten betalen.

edit:

Iemand die een personenauto, bestelauto, motor of vrachtauto op zijn naam heeft staan, moet daarvoor motorrijtuigenbelasting (mrb) betalen. Houders van personenauto's met een zeer lage CO2-uitstoot betalen geen mrb. Deze vrijstelling vervalt per 1 januari 2014.

Voor auto’s met een dieselmotor is de maximale uitstoot 95 gram per kilometer. Voor auto’s met een andere motor is de maximale uitstoot 110 gram per kilometer.

Geplaatst

Huidige MRB-vrijstelling t/m 2013

De huidige MRB-vrijstelling geldt t/m 31 december 2013. Je komt hiervoor in aanmerking als je een auto bezit die:

• Voor het eerst in gebruik is genomen na 1 januari 2009.
    • Met een benzinemotor 110 gram CO2 per kilometer of minder uitstoot.
    • Met een dieselmotor 95 gram CO2 per kilometer of minder uitstoot

Zoals ik het lees vervalt alleen de vrijstelling van de BPM.

http://www.berekenjeautokosten.nl/wegenbelastingnieuws/bpm-mrb-en-bijtelling-een-overzicht-van-2012-tm-2015.html

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...