BarneyRubble Geplaatst 26 November, 2012 Geplaatst 26 November, 2012 Wij hebben in de superpack voor in het dashboard dus 2 aansluitingen voor 12v . Een linker met een sigarettenaansteker erin. Een rechter met een klepje 12 v Normaal in elke auto kan je bv in de sigaretten aansteker je tomtom opladen. In het gebruikersboekje adviseren ze om geen andere opladers in de linker sigaretten aansteker te plaatsen ivm schade aan te richten hier aan. Wat is nou precies de bedoeling van beide aansluitingen? Mag je alleen de rechter gebruiken als voedingsbron zoals bv de tomtom? Bij mijn vader deed de linker dus niets zodra hij daar zijn tomtom lader in plugde. En in de rechter wel. Dat betekent ook dat je dan niet 2 apparaten tegelijk kan opladen ( mits met een splitter natuurlijk ) Hoe zit dat nou hiermee? Eric Quote
xtra40 Geplaatst 26 November, 2012 Geplaatst 26 November, 2012 wat een onzin de stekkers zijn het zelfde je kunt zowel de linker als de rechter gebruiken net als elke auto ze dekken zich zelf gewoon goed in omdat de linker zwaarder is afgezekerd dus als je daar een sluiting maakt heb je eerder kans op een binnen brandje ze zouden het dus ook gewoon bijde moeten doen Quote
Gast quinten Geplaatst 26 November, 2012 Geplaatst 26 November, 2012 naar mijn weten maakt dat niets uit ..een auto met alleen een12 v s-aansteker kan toch ook gebruikt worden voor je tom-tom of iets anders.(.zoals je al schrijft) als het maar 12 v is . of de stekker verbinding van de s-aansteker is met een extra 12 v aansluiting niet meer te gebruiken voor anderen aansluitingen i.v.m over belasting... Quote
BarneyRubble Geplaatst 26 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 26 November, 2012 Dat is het hem juist, op de linker zit de sigaretten aansteker geplaatst en op de rechter zit een klepje met 12v erop vermeld. Me pa deed zijn tomtom in diegene links waar de sigarettenaansteker in zat en toen lade hij niet op. Hij langs de kia dealer omdat hij dacht dat het aan zijn tomtom lag en die vertelde hem dat hij in de rechter moest en toen deed ie het meteen. Dan klopt er toch iets niet en denk je, waarom nog een aansluiting ernaast met 12 volt erop! In al mijn vorige auto's zaten 2 sigarettenaansluitingen, 1 aan de voorkant en 1 achter de voorste stoelen voor de passagiers achterin. Ik heb daarom nu ook 2 usb pluggen die in een sigarettenaansteker horen maar denk dat die nu alleen op de rechter werken moet ik aannemen. Mmm vreemde situatie waarom dus 2 naast elkaar in de rio? Misschien leuk om dit hier op deze topic uit te zoeken want ben het volgens mij nog niet eerder tegen gekomen. Ik ga ze morgenochtend meteen beide uit proberen natuurlijk, misschien kan een ander dat bij hem ook is doen en dan hier vermelden. Eric Quote
Mel_Rio Geplaatst 27 November, 2012 Geplaatst 27 November, 2012 Bij mij doet allebei de aansluiting, links en rechts, wel goed. Quote
Huizebakker Geplaatst 27 November, 2012 Geplaatst 27 November, 2012 Me pa deed zijn tomtom in diegene links waar de sigarettenaansteker in zat en toen lade hij niet op. Werkt zijn sigarettenaansteker wel? Quote
blackviper Geplaatst 27 November, 2012 Geplaatst 27 November, 2012 Probleem met de sigaretten aansteker is dat de binnenkant net iets anders is dan de 12v. Niet iedere stekker past er goed in/maakt contact. Mijn brodit lader past goed maar het 12v naar usb plugje waarmee ik mijn vorige telefoon opladen past weer niet. Quote
RB- Geplaatst 27 November, 2012 Geplaatst 27 November, 2012 Er zijn 2 verschillende diameters, mischien dat daar het verschil in zit.. Komt vaker voor hoor. Ook de Lengte is een probleem maar dikte van de stekker (of de aanstekerschacht) soms ook Quote
Gast quinten Geplaatst 27 November, 2012 Geplaatst 27 November, 2012 ff meten met een spannigzoeker weet je gelijk of er stroom op staat ..in het midden van de aansteker met de punt van de zoeker + .. en de - aan de zijkant van de aansteker .. Quote
RB- Geplaatst 27 November, 2012 Geplaatst 27 November, 2012 Ze aansteker doet t wel, dus er staat prik op;) Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.