Jump to content

Recommended Posts

Posted

Gisteren bij mijn garage geweest ivm hoog olieverbruik van mij sorento 2.4 benzine uit 2003,moet het onderblok vervangen worden kosten 4750 euro.Coulance is aangevraagd bij de importeur.Mijn vraag is zijn er meer gevallen bekend waarbij het onderblok vervangen moest worden?

Posted

Hajo,

Het onderblok (wat bedoel je hier juist mee :oops: ) vervangen voor een hoog olieverbruik ? Ben je zeker dat de garagist de juiste diagnose gesteld heeft ? Olieverbruik kan immers heel veel oorzaken hebben. Vooraleer ik zo'n bedrag uitgaf zou ik toch zeker ergens een tweede mening vragen.

Succes ermee.

Alex

Posted

Hallo

Ik weet ook niet wat het onderblok is, bedoelen ze het gehele motorblok ?? Waar ik wel nieuwsgierig naar bent omdat ik ook een Sorento 2003 hebt, is hoe het ontstaan is. Ik bedoel is hij langzaam steeds meer olie gaan gebruiken of opeens en hoeveel is veel olie gebruik ongeveer.

Sterkte en vriendelijke groeten

Ruud

Posted

met het onderblok bedoelen ze het carter,krukas,lagers en zuigers,hoe het gekomen is geen idee,het oliegebruik is ongeveer 1,5 liter per 500 km

Posted

Hij is langzaam meer olie gaan gebruiken,het eerste jaar moest ik op ongeveer 9000 km 1,5 liter bijvullen,het tweede jaat om de 5000 enz werdt het langzaam wat meer,tot dit jaar,nu moet ik om de 500 km bijvullen

Posted

de reparatie kost 5000 euro,waarvan ik er 3000 zelf moet betalen,weet nog niet wat ik ga doen

Posted

Het is natuurlijk waardeloos dat een motor uit 2003 al zoveel olie vebruikt. Misschien kan je het zelde doen als wat de mensten met de krukas picantos deden en naar een rechtswinkel gaan.

Voor de reparatie zelf vind ik het persoonlijk niet erg veel geld. Dat wil zeggen dat het een heel bedrag is, maar als je het kan combineren met een 100.000 km beurt, als je die nog niet hebt gedaan, dan valt het nog wel mee. distrubutie riem en spanrollen vervangen koste ook al snel 700 eurotjes en misschien kan je ook gelijk naar de koppeling laten kijken. Nu denk je waarschijnlijk maak het maar nog duurder, maar waarschijnlijk kan je op deze manier op de wat langere termijn geld besparen. Ik persoonlijk zou het gewoon proberen bij je dealer voor een hele kleine (of geen ) meerprijs voor mekaar te krijgen. Let op, niet geschoten is altijd mis..

Succes

Ruud

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...
Posted

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook door teveel olie verbruik, eerst ging de kat stuk nu mijn hele motor in de soep. Morgen belt de dealer met het kostenplaatje.

Hoop ook op colance maar gaat altijd veel geld kosten terwijl het een fabrieksfoutje is dat liet de kia dealer in elk geval vallen.

Posted

Ik vind het een vreemd verhaal.

Een motorblok kan in de soep lopen door teveel oliegebruik????

Normaal gesproken is het plaatje andersom en gaat een motor meer olie verbruiken omdat het blok versleten of kapot is.

Dat zou dan betekenen dat de motor nooit echt goed heeft gelopen en daardoor extreem is gaan slijten. Als een motor veel olie gaat verbruiken kan het zijn dat de zuigers het cylindergat niet meer goed afsluiten en er olie meeverbrand word.

Hiervoor zou een compleet nieuw onderblok onnodig zijn. Het onderblok kan dan gereviseerd worden door een revisiebedrijf. Hiervan zullen de kosten vele malen lager zijn dan het compleet vernieuwen van het onderblok.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...