Alex Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 Hoi allen, Ik heb al een paar maal gemerkt dat mijn Sorento heel af en toe aarzelend herneemt. Soms, bij het hernemen na een verkeersdrempel (en alleen dan), reageert de auto niet op het gaspedaal gedurende pakweg 1 seconde. Bij het indrukken van het gaspedaal gebeurt er eventjes niets; na 1 seconde herpakt hij zich, schakelt hij en vertrekt opnieuw. Toen dit voor het eerst voorkwam dacht ik dat hij stilgevallen was. Dit euvel komt zowel voor bij warme als koude motor/versnellingsbak. Wat deze ?panne? moeilijk op te lossen maakt, is het feit dat ze maar af en toe optreedt. Heeft iemand gelijkaardige ervaringen of tips wat de oorzaak zou kunnen zijn ? Alex Quote
Alex Posted June 18, 2008 Author Posted June 18, 2008 Mijn Sorento is volledig uitgelezen bij de dealer en die heeft niets abnormaals kunnen vaststellen. Nochtans zijn de klachten niet verdwenen. De garage heeft mij beloofd om het eens te overleggen met een technisch expert van Kia Belgi?. Van zodra er nieuws is, horen jullie het wel. Alex Quote
Alex Posted June 24, 2008 Author Posted June 24, 2008 De technisch expert beweert dat het aan het stuurprogramma van de automaat ligt. Het probleem is gekend bij Kia. Door een samenloop van omstandigheden (snelheid, stand gaspedaal, terugschakelen,...) kan het zijn dat de computer van de automatische versnellingsbak net een fractie meer rekenwerk heeft met alle parameters dan normaal hetgeen zich vertaalt in de vertraagde reactie op het gaspedaal. We zullen dit dan maar aanvaarden en als eigenaardigheidje van de Sorento beschouwen. Alex Quote
Recommended Posts