Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Pookknop vervangen Kia (Rio?)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo ik ben sinds kort trotse bezitter van een nieuwe Kia Rio 1.1.

Daar bezuinigen de hoogste prioriteit was heb ik niet de duurste uitvoering gekozen...

Om toch het luxegevoel te ervaren heb je een lekker stuur nodig, een lekker zitende stoel en een

leuke goed in de hand liggende pooknop zeg ik altijd... Die dingen voel je elke seconde.

Dus al snel de lederen pookknop besteld omdat die aanschaf het meest "strategisch" is.

Op deze site (accessoires) zie ik iemand enthousiast vertellen dat ie dat ook gedaan heeft, maar:

Hoe verwijder ik de oude originele pookknop? Kennelijk gaat die truuk van mond tot mond

want "verwijderen pookknop Kia" (of varianten er op) levert op heel Google geen enkele hit.

Iedereen kan het blijkbaar. Wie legt het mij (en vermoedelijk toch wel meerderen met mij) duidelijk uit?

Ik heb de 6 bak. Onder de knop zit een soort aluminium rozet die omhoog moet om de achteruit

versnelling in te schakelen.

Geplaatst

Ligt er een beetje aan of je 5 of 6 versnelingen hebt

Als he er 5 hebt dan heb je zo een ronde pook en deze kan je wr gewoon afdraaien

Deze zit met schroefdraad er op gedraaid

Geplaatst

Zoals vermeld in mijn post heb ik de 6 bak

Wie helpt mij? Het onderdeelnummer is 43711 3W400HU

Waarom worden er knoppen verkocht voor de 6 - bak als de originele knop er toch niet af kan?

Geplaatst

Zal er vast wel afkunnen.. Wellicht alleen niet om de manier die jij wilt ;)

Kan het leren jasje naar beneden schuiven? Zo ja zit er onder de knop geen ring met inbus of torx?

Als dat niet naar beneden kan kan je nog ff kijken of je het plastic kapje kan verwijderen en omhoog schuiven (voorzichtig het zit goed vast en blijft hangen op punten dus makkelijk kapot te trekken) en kijken of er daar nog iets zit om hem los te maken..

Geplaatst

Ik kreeg als antwoord op mijn vraag van de vriendelijke leverancier Kim Yonghoon de volgende foto's toegestuurd

Hmmm hoe plaats ik een foto?

hoop dat dit werkt pookknop%20verwisselen.png

het koreaans er tussendoor is echter niet erg verhelderend, ook niet na vertaling door een iPhone Appje: textgrabber

ik lees er wel in: tegen de klok in draaien en: wees voorzichtig

even meegenieten van de vertaling?

차량사진 큼록시 번호판 삭제해주세요기 물볍류닝으 구데기 기어봉

저는 해라로 제끼고 됐어요••Ir

열선 분리하구요

시계 반대 방향으로 돌리면 빠지요~ 구데기 기어吾 그리고 스윗 이뿐 기어콤콜 다시 끼워요(스프링 조심~)

wordt

Deleted Please Vehicle Photo greater Roxy plates neck-based water byeopryu ningeu gudegi gieobong

I'm the river to get through, it • • Ir separation chose Defroster haguyo ~ jiyo Bar counter clockwise

gudegi gear and gear komkol sweet addition reseating. (Spring careful ~) Edition

Geplaatst

Wellicht werkt deze URL naar de foto YEP!! (stond niet in het publieke deel van Dropbox nu wel)

pookknop%20verwisselen.jpg

Wie aan deze beelden nog wat zinnige tekst kan toevoegen: graag

Nog een vraag naar aanleiding van de opmerking: Navragen bij de dealer/garage waar ik hem gekocht heb

in mijn geval is dat Munsterhuis uit Hengelo (ja die aardige Joop van FC Twente)

Dat is echter een Ferrari Maserati dealer, dus zeker geen expert op het gebied van dit soort vraagjes denk ik

vanwege de afstand van Zwolle waar ik woon heb ik ook niet het voornemen daar mijn onderhoud te laten verrichten.

Moet overigens wel toegeven dat de mensen er wel erg aardig waren zeker als je bedenkt wat ze gewend zijn te verkopen.

Het vinden van een goede eerlijke dealer is overigens wel een hot item voor mij,

mede om die reden heb ik mijn Mini namelijk vervangen door een KIA...

bracht ooit mijn MINI weg waarover ik heel tevreden was en waaraan volgens mij niets mankeerde

de rekening? 1900 euro (zonder banden en uitlaat etc ) Ja dan spreekt Kia je ineens erg aan.

Wie positieve ervaringen heeft met een dealer in of om Zwolle hoor ik dus graag

Geplaatst

Dit weekeind de instructie opgevolgd die ik had ontvangen van meneer Kim van Nicemotors...

Werkte prima, heb alleen geen ijskrabber gebruikt zoals op de foto wordt gedaan.

Ik gebruikte een glanzend roestvrij-stalen ong. 10cm breed plamuurmes (Hema heeft ze) die zijn stevig en beschadigen niets

Mes er tussen gezet zoals op de foto, met vrij weinig kracht (ik was verbaasd) wrik/pers je de console zo omhoog.

Nu komt de pookzak die aan het console vast zit los van de auto en kun je de hele handel samen tegen de klok in losdraaien

Op de stick zit namelijk gewoon fijne draad.

Pas op: de fabrikant doet een flinke klodder transparant vet aan de veer in de knop! (voor ontgrendelen van de achteruit)

Had ik niet verwacht, Ik heb nu dus een vlek op mn nette broek...

Maar ben blij met het resultaat, optisch, maar vooral "voelt" ie beter...

(De aanschaf kostte me trouwens 32 euro en een kleine 2 weken wachten)

post-7995-0-99611600-1355697542_thumb.jpg

• 5 maanden later...
Geplaatst

Vandaag een poging gedaan om de sub in te bouwen. Geen succes overigens. Heb de pookknop losgedraaid om zo de middenconsole los te krijgen. Nu bij het vast zetten van de pookknop blijkt dat mijn achteruit ontgrendeling vast blijft zitten. Oftewel ik kan hem zo in zijn achteruit zetten. Enig idee hoe ik dit gefixt krijg? Het is een Rio 1.1 diesel met 6 versnellingen.

Bedankt alvast

Geplaatst

Probleem opgelost. De schacht zat er niet goed op waardoor de pinnen niet in de juiste openingen vielen. Even rechtzetten en het werkt weer naar behoren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...