Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Leidt nieuwe drukgroep tot hoger verbruik?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allen,

Ook mijn Rio had last van piepen en kraken bij achteruitrijden. Dit is keurig onder garantie door de dealer verholpen door het installeren van een nieuwe drukgroep. Het eerste wat mij opviel was dat het verbruik direct na de ingreep volgens de boordcomputer omhoog was gegaan (van gem. 6,4 naar 7,5 tot 8l-100km).

Wat echter ook kan zijn is dat ze een nieuwe update geinstalleerd hebben voor de meting van het verbruik, want wat ook opvalt is dat de gemiddelde waarde veel sneller stijgt of daalt, waar voorheen heel lang een bepaalde waarde bleef staan.

Ook kan het koude weer van invloed zijn maar ik heb geen idee hoeveel dat dan zou mogen schelen).

Verder heb ik het gevoel dat de auto pittiger is geworden. Kan zijn dat ze meer veranderingen aan de versnellingsbak hebben gedaan?

Voor het vergelijk met vooraf situatie heeft het voor mij geen zin om af te tanken, want dat heb ik nog nooit eerder gedaan daar is dus geen referentiekader voor mij.

Een hoop aannames van mij mede door gebrek aan technische (update) kennis. Zijn er meer mensen die zich herkennen in mijn constatering na het vervangen van de drukgroep of zijn er mensen die e.e.a. op basis van hun kennis kunnen bevestigen of ontkrachten?

Groeten,

Dance

Geplaatst

ben geen automonteur maar denk niet dat het vervangen van een drukgroep iets met het verbruik te maken heeft

Geplaatst

Ik ben nog in afwachting van het vervangen van de drukgroep.

De onderdelen waren nog niet niet binnen, waardoor dit is uitgesteld naar volgend jaar.

Ik hoor het het ook bij het voorruit rijden.

Geplaatst

Drukgroep heeft NIETS met het verbruik te maken. Als je voordien een slippende koppeling had, zou het verbruik niettemin wel kunnen dalen omdat de motor minder toeren gaat maken op bepaalde momenten.

Geplaatst

Ik denk dat het koudere weer een rol speelt, mijn verbruik ( heel veel korte ritjes) is nu van 7,5 naar soms boven 8,5 l/100km.

Drukgroep zal daar geen invloed op hebben.

Geplaatst

Ok al ik het zo beluister kan het de drukgroep dus niet zijn. Er zijn inmiddels wel verschillende mensen die de drukgroep hebben laten vervangen of nog gaan laten vervangen. Zou mooi zijn als mensen hun ervaringen hier dan neer zetten. Hoewel het de drukgroep dus waarschijnlijk niet is kan het nog wel steeds zijn dat er een update voor de berekening van het verbruik is die je anders laat ervaren. De koude kan het dus ook zijn, maar er zijn vast mensen die hun tweede koude periode ingaan en dus vergelijkingsmateriaal hebben.

Geplaatst

Mijn koppelingsplaten zijn vervangen geloof ik ivm het lastig naar de achteruit schakelen, is dit hetzelfde als het vervangen van de drukgroep?

Het probleem is helaas niet verholpen, komt nog net zo frequent voor, ook is nu de eerste versnelling soms moeilijk tot niet te bereiken bij terugschakelen van 2 naar 1.

Toch maar weer een belletje doen...

Geplaatst

Hier speelt de vraag wat het probleem achter drukgroep is?

Bij mij zijn de koppelingsplaten reeds vervangen maar nog steeds bij achteruit rijden of vooruitrijden en spelen met koppeling ontstaat er een hoog geluid, beetje schuurend geluid.

Geplaatst

Bij mij zijn de koppelingsplaten reeds vervangen maar nog steeds bij achteruit rijden of vooruitrijden en spelen met koppeling ontstaat er een hoog geluid, beetje schuurend geluid.

Hoi, Het vervangen alleen van de koppelingsplaten is niet genoeg de drukgroep zal ook vervangen moeten worden, een beetje garage zal dat ook gelijk vervangen.
  • 1 maand later...
Geplaatst

Hoi, Het vervangen alleen van de koppelingsplaten is niet genoeg de drukgroep zal ook vervangen moeten worden, een beetje garage zal dat ook gelijk vervangen.

Mijn drukgroep is vervangen ihkv het schurende geluid of mijn koppeLingsplaten vervangen zijn weet ik dus niet maar het probleem is opgelost dus Remco ook maar een nieuwe drukproef?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...