Rio-man Posted July 28, 2008 Share Posted July 28, 2008 Beste mensen, Ik zit met een vraagje: Hebben hulpveren echt zo heel veel nut? En wat mogen hulpveren kosten voor een Kia Rio 1.5 LS Hatchback uit 2002? Montagekosten gelieve buiten beschouwing laten. Ik werk bij een autobedrijf waar een van mijn collega's die er gratis onder kan zetten voor mij, dus dat is het probleem niet. Het punt is dat de auto de laatste drie vakanties nogal zwaar beladen is, en het 1500 blokje het wel aankan, maar de vering en het achterste sleepoog het minder leuk vinden, en aangezien ook het comfort zeer sterk daald bij een zware belading, wil ik graag die veren er onder hebben, mits ze positief effect hebben. Vast bedankt, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk.W Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 Natuurlijk hebben in dit geval hulpveren wel degelijk nut. Hulpveren zijn er in verschillen soorten en merken, wat jaren terug hadden wel oppompbaren hulveren gemonteerd. Deze zaten in de veren gemonteerd en voor het oppompen ging het met slangen in de kofferbak waar je ze kon oppompen en weer leeg kon laten lopen als je geen zware belading had, dit beviel ons zeer goed vooral met de caravan met de vacanties. Het merk weet ik niet meer, maar je zal wel meer systemen hebben die ook goed voldoen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john1000 Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 klopt had ik in m,n vorige auto een Opel astra station, daar kon je de achterkant mee oppompen in de koffer zat dan het ventiel. alleen toen het kapot ging heb ik er normale veren onder laten zetten dat was 200 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 Datzelfde geldt min of meer ook voor de Sorento. M.a.w. ook in principe ontwikkeld voor de Amerikaanse markt en daaom zeg maar een wollig karakter, oeff! Koni (FSD's) eronder en probleem acuut opgelost- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 Nu heb ik geen hulpveren nodig, maar nu schiet mij te binnen dat er ooit eens een discussie was over de veren voor de Rio. De standaard veren zouden te slecht zijn en dus waren (ik meen) Monroe (???) veren een alternatief? Wie kan mij vertellen welk merk en type het dan zouden zijn plus evt. kosten?? Groetjes, Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts