WJD Geplaatst 20 December, 2012 Geplaatst 20 December, 2012 Auto werd in oktober 2012 geleverd, met regenweer meegenomen. Na 2 weken de auto gewassen en toen bleek dat er diverse lakafwijkingen/onregelmatigheden in de lak zaten. Terug naar de dealer, die kon er geen beslissing over nemen, Kia werd er bij geroepen 6 november. Foto's gemaakt, na 2 weken te horen gekregen dat ze een aantal plekken bij wilden laten werken, spotrepair. Andere plekken kon niets aangedaan worden, zou maar erger worden.... Daarna is de auto bekeken door een schadebedrijf bij de dealer. Wederom een melding naar Kia, antwoord vorige week , of onder garantie herstellen of een andere auto met bijbetaling van 950 euro. Die auto staat al bij een dealer op kenteken maar wordt dan in januari 2013 op naam gezet........... Ik vind beide voorstellen niet oke, Daar zit je dan met een nieuwe auto die bijgespoten is..............of 950 euro bijleggen, ik heb er niet om gevraagd. Ze houden zich "netjes" aan de garantievoorwaarden maar service ? Quote
16klepper Geplaatst 21 December, 2012 Geplaatst 21 December, 2012 Via google heb ik dit bericht gevonden..... Dit is gewoon zeer slechte services zeg als ik dat zo hoor. U heeft niet gevraagd voor een auto welke vele foutjes bevat in of onder de lak! U zegt dat u het al na 2 weken gemeldt heb. Ik ben erg benieuwd wat Kia hiermee gaat doen want dit soort service verwacht je niet van een bedrijf als Kia. Ben erg benieuwd en zal dit dan ook gaan volgen en polsen bij mensen om mij heen welke ook een Picanto rijden. Quote
biancaa Geplaatst 22 December, 2012 Geplaatst 22 December, 2012 Ik zal mijn auto ook eens wassen om te zien of ik hetzelfde heb, ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet zo goed naar de lak heb gekeken. Ik heb mijn auto opgehaald toen het erg mistig was mijn auto heeft wel een waxoil behandeling gehad had jou auto dat ook WJD? 1 Quote
16klepper Geplaatst 25 December, 2012 Geplaatst 25 December, 2012 Ik heb vandaag bij een auto gekeken van een kennis van mij en ook zij hadden wat plekjes in de lak zitten:( Nu ik er eentje zag en er na ging zoeken kwam ik er al snel wat tegen. Vele puntjes in de lak welke je goed kunt voelen! Deze had het vooral aan de zijkant+- 15 cm gezien vanaf de dorpel. Binnenkort kijken of ik het op de foto kan zetten. Quote
WJD Geplaatst 25 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 25 December, 2012 Nee, geen waxoil behandeling, Auto is in Helmond gekocht bij VDNS op diverse plaatsen zitten er onregelmatigheden in en onder het lakwerk, Quote
WJD Geplaatst 25 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 25 December, 2012 Nee, geen waxoil behandeling, Auto is in Helmond gekocht bij VDNS op diverse plaatsen zitten er onregelmatigheden in en onder het lakwerk, Quote
16klepper Geplaatst 25 December, 2012 Geplaatst 25 December, 2012 ja het lijkt er bij die auto van een kennis van mij ook onder te zitten. Zou je eens wat foto's kunnen plaatsen zodat ik het kan vergelijken? Quote
Joyce2 Geplaatst 27 December, 2012 Geplaatst 27 December, 2012 Ik zal mijn auto binnenkortook eens wassen en goed bekijken dan. Maar ik hoop voor WJD dat er een goede oplossing komt! Quote
kiaamsterdam Geplaatst 27 December, 2012 Geplaatst 27 December, 2012 Beste heren, Zie hier mijn deurgreep en ik heb mijn auto nog niet eens twee maanden. De rest van de lak is wel goed overigens. Inmiddels een afspraak gemaakt bij de dealer en de greep wordt kosteloos overgespoten, maar ik ben mijn auto wel drie dagen kwijt. Gr, Patrick Quote
jutter Geplaatst 28 December, 2012 Geplaatst 28 December, 2012 Mijn Picanto (van mei dit jaar) had na een paar weken vlekken van, die in de lak ingetrokken, muggen ondanks ik de auto wekelijks was. Ik heb toen Bug&Tar Remover gekocht maar dat hielp al niet meer. Bij mijn vorige, andere merken auto's, kon ik makkelijk die muggenvlekken verwijderen. Ligt dit aan de lak van Kia? Quote
artcev Geplaatst 28 December, 2012 Geplaatst 28 December, 2012 Je moet hem gewoon in een goede wax zetten en even laten zitten inde wax uurtje ofzo dan rustig uitpoetsen . Ik gebruik de Meguiars - Deep Crystal Polish dan verdwijnen alle vlekken en is hij weer diep zwart !! Quote
jutter Geplaatst 28 December, 2012 Geplaatst 28 December, 2012 Je moet hem gewoon in een goede wax zetten en even laten zitten inde wax uurtje ofzo dan rustig uitpoetsen . Ik gebruik de Meguiars - Deep Crystal Polish dan verdwijnen alle vlekken en is hij weer diep zwart !! Deze? http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Deep_Crystal_Polish_Step_2__473ml_A2116_100054 Haalt dit die dode muggenvlekken (heb er even geen ander woord voor) weer uit de lak? Ik gebruik als wax ook van Meguiar. Quote
jutter Geplaatst 28 December, 2012 Geplaatst 28 December, 2012 Klopt helemaal Bedankt! Even voor alle zekerheid: het is niet deze hè? http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Deep_Crystal_Paint_Cleaner_Step_1__473ml_A3016_100047 Quote
WJD Geplaatst 28 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 28 December, 2012 Er zijn nog meer plaatsen en ik heb nog meer foto's van betere kwaliteit maar die resolutie kan ik hier niet uploaden. Quote
16klepper Geplaatst 29 December, 2012 Geplaatst 29 December, 2012 Echt slecht al die plekjes op een nieuwe auto zeg. Vermoed dat die puntjes gewoon kleine beginnende roest plekjes zijn... ben benieuwd hoe ki dit gaat oplossen want dit moet niet kunnen bij een nieuwe auto zeg! Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 29 December, 2012 Geplaatst 29 December, 2012 Ik vind beide voorstellen niet oke, Als ik je verhaal goed gelezen hebt gaat de schadehersteller van de dealer het probleem oplossen. Dit is met spotrepair prima te doen en je gaat er echt niets meer van zien. Je zou een punt hebben als de dealer het zelf met een lakstifje bij gaat werken. Ik zou de auto bij de dealer zetten en los het maar op. Optie twee lijkt me ook een redelijke oplossing. Je moet niet vergeten dat je dan weer een auto hebt die van 2013 is met 0 km. Dat verschil verdien je weer terug als je de auto over een paar jaar weer inruilt. Omruilen tegen nul euro gaat je niet lukken en zou ook niet reeel zijn. Misschien dat ze de nog wat met die prijs naar beneden kunnen. succes Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 29 December, 2012 Geplaatst 29 December, 2012 Mijn Picanto (van mei dit jaar) had na een paar weken vlekken van, die in de lak ingetrokken, muggen ondanks ik de auto wekelijks was. Ik heb toen Bug&Tar Remover gekocht maar dat hielp al niet meer. Bij mijn vorige, andere merken auto's, kon ik makkelijk die muggenvlekken verwijderen. Ligt dit aan de lak van Kia? Voor jou had toch echt de poetsmeeting van de Kiaclub iets geweest. Hier werd je keurig verteld het hoe en waarom en welke poetsmiddelen je moet gebruiken. Uit eigen ervaring weet ik dat een zwarte auto wat meer aandacht vraag met poetsen. Want je ziet er alles op en hoeft het niet aan de lak te liggen. Bij deze de link. http://www.cardetail...Tips-Trucs.html Hier vind je alle tips en wat je er voor kan gebruiken. Quote
WJD Geplaatst 1 Januari, 2013 Topic Starter Geplaatst 1 Januari, 2013 Ik heb de auto afgelopen zaterdag bij een schadebedrijf laten bekijken, daar heeft men ook vastgesteld en mij laten zien dat de auto reeds schade heeft gehad en slecht bijgespoten is, vermoedelijk is dit "transportschade" die ergens tussen de fabriek en de dealer ontstaan is en hersteld is. Ook vind men het lakwerk van de auto slecht. @warmentuuter, auto wordt dus niet hersteld, zeker niet met spotrepair, volgens het schadebedrijf is dat een slechte manier van herstellen ! Ik ben daarna bij de dealer geweest , er komt nu een nieuwe auto , die ik voordat hij op kenteken/naam gezet wordt, mag laten keuren vwb het tlakwerk. Ook wordt deze auto geleverd met ISG systeem omdat ik ook klachten heb over het hoge brandstof gebruik van de Kia picanto 1.0 zodra er wat meer bekend is , laat ik het weten Quote
WJD Geplaatst 2 Januari, 2013 Topic Starter Geplaatst 2 Januari, 2013 Als ik je verhaal goed gelezen hebt gaat de schadehersteller van de dealer het probleem oplossen. Dit is met spotrepair prima te doen en je gaat er echt niets meer van zien. Je zou een punt hebben als de dealer het zelf met een lakstifje bij gaat werken. Ik zou de auto bij de dealer zetten en los het maar op. Optie twee lijkt me ook een redelijke oplossing. Je moet niet vergeten dat je dan weer een auto hebt die van 2013 is met 0 km. Dat verschil verdien je weer terug als je de auto over een paar jaar weer inruilt. Omruilen tegen nul euro gaat je niet lukken en zou ook niet reeel zijn. Misschien dat ze de nog wat met die prijs naar beneden kunnen. succes Spotrepair, is goedkoop repareren, wat een echte schadehersteller niet adviseert ! En je ziet het , verschil van lak/kleur/structuur. Het is een snelle/goedkopere manier van herstellen maar niet de juiste ! Ik kan het je zo laten zien op deze Kia Picanto , die onderweg van de fabriek naar de dealer dus bijgewerkt is................ Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 3 Januari, 2013 Geplaatst 3 Januari, 2013 Ik ben daarna bij de dealer geweest , er komt nu een nieuwe auto , die ik voordat hij op kenteken/naam gezet wordt, mag laten keuren vwb het tlakwerk. Ook wordt deze auto geleverd met ISG systeem omdat ik ook klachten heb over het hoge brandstof gebruik van de Kia picanto 1.0 zodra er wat meer bekend is , laat ik het weten Als het niet meer met spotrepair op te lossen is volgens het schadebedrijf dan is dit de beste oplossing. Wel jammer dat men dit zo slecht hersteld heeft want normaal gesproken zie je dit niet en weet je het ook niet dat juist je nieuwe aanwinst al schade heeft gehad. Dit slechte herstel kan je natuurlijk altijd weer gebruiken. Wie weet kan je altijd nog wat aan de prijs doen. Het gaat er om dat jij er een goed gevoel aan over houd. Quote
WJD Geplaatst 24 Januari, 2013 Topic Starter Geplaatst 24 Januari, 2013 Afgelopen zaterdag een nieuwe Kia Picanto opgehaald, met een kleine bebetaling. Dealer heeft de auto met slecht lakwerk/herstelde schade terug genomen, netjes opgelost ! Deze Picanto heeft nu ook het ISG systeem er op zitten. 2 Quote
MauS Geplaatst 2 April, 2013 Geplaatst 2 April, 2013 Het kan nog erger, ik heb roestplekjes op het dak,... foto's zal ik soon posten, mijn vader denkt dat het weg te poetsen is... (metaal vezeltjes) zal die garantie voorwaarden er eens op naslaan, ik wil ook wel een nieuwe Picanto.. maar dan zeg ik wel dat ik hem in 2014 kom ophalen (de 1.0 3 cilinder turbo motoren met 120 pk) nee mijn witte Picanto 1.2 is een beetje besmet met mini-roestige plekken. zal morgen even foto's uploaden hier. ps: WJD mooi dat het is opgelost, gewoon een nieuwe pico! tof! Quote
spoekie28 Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 Ik zal mijn auto ook eens wassen om te zien of ik hetzelfde heb, ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet zo goed naar de lak heb gekeken. Ik heb mijn auto opgehaald toen het erg mistig was mijn auto heeft wel een waxoil behandeling gehad had jou auto dat ook WJD? Waxoil behandeling is ook oplichting deze heb je nl. niet gekregen moet er namelijk een sticker op je post van je deur geplakt zijn!!~! Ik heb deze behandeling van de nieuwprijs afgedongen....stond bij de afleverkosten...de kia word altijd op dezelfde manier afgeleverd met zogenaamd Waxiol behandeling...en trouwens dit bepaal je toch zelf wel of je zo\n behandeling wil....nee, bij kia staat deze in de afleverkosten standaard!!!! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.