HendrikAnton Geplaatst 23 December, 2012 Geplaatst 23 December, 2012 Beste Kia rijders. Met dit weer gebruik je ook meer je achter ruitenwisser. Wat me van de week opviel, is dat hij zo traag is, is dit een gevolg van het motortje of zijn de wisser te droog. Wie ken dit verschijnsel. en met te traag bedoel ik ook echt traag/langzaam , ik wou haast uitstappen om hem een zetje te geven. Wie o Wie is dit bekent. bvd Henk Quote
mika kjelld Geplaatst 23 December, 2012 Geplaatst 23 December, 2012 dat kan je instellen op de de handel waar je hem mee aanzet zit nog een een extra draaiknop voor je interval Quote
HendrikAnton Geplaatst 23 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 23 December, 2012 dat kan je instellen op de de handel waar je hem mee aanzet zit nog een een extra draaiknop voor je interval Dank voor het antwoord maar de interval daar stel je alleen de tijd in wanneer er een nieuwe wisser slag komt ik bedoel, de slag van rechts naar links en terug die gaat zo traag . Quote
Specialmade Geplaatst 23 December, 2012 Geplaatst 23 December, 2012 @HendrikAnton, Het is niet normaal dat de achter ruitenwisser zo traag gaat als je beschrijft. Met de interval schakelaar stel je inderdaad de tijd tussen de wis beweging in maar de ruitenwisser zelf dient redelijk vlot zijn wis beweging te maken. Dit heeft weinig of niets te maken met droge ramen of uitgedroogde wisserbladen. Een bezoekje dealer lijkt me op z'n plaats. Grtz. Specialmade Quote
vand.m Geplaatst 25 December, 2012 Geplaatst 25 December, 2012 dat kan je instellen op de de handel waar je hem mee aanzet zit nog een een extra draaiknop voor je interval Hoi, Dat draaiknopje is volgens mij alleen om de snelheid tussen elke slag langzamer of sneller mee te stellen. Maar dan alleen voor de voorwissers en werkt niet voor de achterwisser! Groet, vand.m Quote
HendrikAnton Geplaatst 25 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 25 December, 2012 Hoi, Dat draaiknopje is volgens mij alleen om de snelheid tussen elke slag langzamer of sneller mee te stellen. Maar dan alleen voor de voorwissers en werkt niet voor de achterwisser! Groet, vand.m voor de duidelijkheid zowel voor als achter zit er een interval op alleen op de voor wissers is deze variabel. Henk Quote
vand.m Geplaatst 26 December, 2012 Geplaatst 26 December, 2012 voor de duidelijkheid zowel voor als achter zit er een interval op alleen op de voor wissers is deze variabel. Henk Klopt Henk! Interval voor achterwisser is vastgesteld en is niet te beinvloeden! Groet, vand.m Quote
xtra40 Geplaatst 26 December, 2012 Geplaatst 26 December, 2012 ik weet niet of dat bij jullie ook zo is maar bij ons zit de ruitensproeier ook door de ruitenwisser motor heen en deze gaat nog wel eens lekken met alle gevolgen van dien en het langzaam bewegen is er een van komt door de roest en alles in de motor Quote
HendrikAnton Geplaatst 29 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 29 December, 2012 ik weet niet of dat bij jullie ook zo is maar bij ons zit de ruitensproeier ook door de ruitenwisser motor heen en deze gaat nog wel eens lekken met alle gevolgen van dien en het langzaam bewegen is er een van komt door de roest en alles in de motor Bij de sportage komt het water van boven en loopt niet door de motor heen . Quote
xtra40 Geplaatst 29 December, 2012 Geplaatst 29 December, 2012 oke maar het klinkt wel als of er roest in de motor zit of een koperen wikkeling stuk is heb je wel al gemeten op de motor hoe het met de stroom voorziening is gesteld ??? niet dat er een hele dikke overgangs weerstand zit Quote
MGA1600 Geplaatst 29 December, 2012 Geplaatst 29 December, 2012 Van KIA weet ik het niet, maar bij meerdere auto's met ruitenwisser op de achterklep liggen dergelijke problemen aan een slechte aarding van het motortje, bijvoorbeeld door draadbreuk.....in het kabeltje dat naar de klep loopt. Je zou eens kunnen testen met een los draadje wat je ergens aan massa vast maakt en aan de klep of dat hier ook het geval is. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.