Rietje Geplaatst 28 Januari, 2013 Geplaatst 28 Januari, 2013 problemen met wegrijden had ik in het begin ook heel erg echt waardeloos: Oorzaak: koppeling pakt pas op hoge stand. Ik heb mijn auto pas 2 dagen maar moet ook wel erg wennen bij het wegrijden. Ik geef me een dot gas en kom toch bijna niet vooruit, haha! Quote
johangols Geplaatst 31 Januari, 2013 Geplaatst 31 Januari, 2013 De hier genoemde problemen met het wegrijden herken ik niet. Ik denk dat het hogere koppel van een diesel bij lage toeren positief werkt. Problemen met de achteruit zijn niet anders als bij alle auto's die ik hiervoor bereden hebben. Even in zijn vrij, koppeling omhoog en direct weer intrappen en hij gaat soepeltjes in zijn achteruit. Maar ja, als je stilstaat met ingetrapte koppeling staan alle assen in je versnellingsbak stil en dan staan ze wel eens net verkeerd. Quote
Gast Wilcovdongen Geplaatst 31 Januari, 2013 Geplaatst 31 Januari, 2013 Dus volgens jou is het normaal dat een auto niet makkelijk in zijn achteruit gaat? Lijkt mij sterk. Quote
LED-Lightning Geplaatst 1 Februari, 2013 Geplaatst 1 Februari, 2013 Dus volgens jou is het normaal dat een auto niet makkelijk in zijn achteruit gaat? Lijkt mij sterk. Ik heb het wel vaker bij andere auto's die ik heb gehad gezien inderdaad, al moet ik zeggen dat ik er met mijn vorige auto, Seat Ibiza ST uit 2011 helemaal nooit last mee had. Quote
xtra40 Geplaatst 1 Februari, 2013 Geplaatst 1 Februari, 2013 de achteruit versneling is meestal niet gesingroniseerd en schakeld daarom meestal lastiger net als de eerste versnelling als je nu wat oudere olie of vervuilde olie hebt word deze wat dikker zeker met dit koude weer en dan hebben de tand wielen wat probleemen met vrij rond draaien daarom helpt het twee keer intrappen met de koppelings pedaal meestal wel daarom zal je dealer als je met deze klacht aankomt eerst je versnelings bak olie verversen dit help in somige gevallen maar als je zo een hardnekige hebt die het altijd doet dan is er meestal wel wat anders aan de hand maar ik zou zeker even je oje laten verversen dit lost meestal het probleemeen heel eind op Quote
mcbeef Geplaatst 2 Februari, 2013 Topic Starter Geplaatst 2 Februari, 2013 Bij mij zijn de koppelingsplaten vervangen, én de olie in de bak. Het probleem is een héél stuk minder geworden maar bestaat helaas nogsteeds. Even je koppeling een tweede maal kort intrappen helpt goed. Quote
Jeroen1972 Geplaatst 2 Februari, 2013 Geplaatst 2 Februari, 2013 Hier ook een diesel zonder schakelproblemen, lijkt mij dan toch dat dit alleen bij de benzineuitvoeringen van toespassing is. Het lagere koppel zal dan toch een rol spelen. Quote
xtra40 Geplaatst 2 Februari, 2013 Geplaatst 2 Februari, 2013 De diesel heeft een hele andere versnelings bak jullie hebben een 6 versnellings bak En wij met onze 1,2 hebben een 5 versnellings bak waarschijnlijk zit daar het verschil Quote
Nvdbighelaar Geplaatst 4 Februari, 2013 Geplaatst 4 Februari, 2013 Wij hebben ook ontzettend veel problemen gehad met het lastig schakelen. Hiervoor een aantal keer naar de garage geweest. De eerste keer hebben ze de koppeling vervangen, maar hierdoor was het probleem niet opgelost. Weer teruggebracht en uiteindelijk is het probleem opgelost. Wat er nu precies aan de hand is geweest weet ik niet meer. Onze auto is gerepareerd bij de kia in Waalwijk. Ik zou jouw dealer naar de dealer in Waalwijk laten bellen, zodat het lastige schakelen opgelost kan worden. Bij ons rijdt hij inmiddels perfect. Quote
sanook Geplaatst 6 Maart, 2013 Geplaatst 6 Maart, 2013 Ondanks dat ik al flink wat jaartjes auto rijd (veel Mazda's) had ik met mijn Kia Rio ook nog wel eens problemen bij het optrekken zoals door anderen omschreven. Bij wijze van test heb ik een paar keer Shell V-Power getankt en ik moet zeggen dat ik nu veel minder problemen heb en ik de auto veel fijner vind rijden. Vooral bij lagere toerentallen is hij nu veel soepeler. Daarvoor tankte in nog wel eens bij een budget pomp en ik vermoed dat de kwalitieit van die benzine, voor de Kia Rio althans, niet voldoende is. Voor degenen die deze problemen hebben zou ik dus zeggen tank een paar keer een premium benzine en misschien merk je ook verschil ! Quote
Gast Wilcovdongen Geplaatst 6 Maart, 2013 Geplaatst 6 Maart, 2013 Ik heb wel eens bij de esso die premium getankt maar merkte niet echt het verschil. Maar ik ga zeker nog wel eens v-power proberen en misschien ook nog wel eens de challenger bezine van Gulf. Quote
Nimo Geplaatst 6 Maart, 2013 Geplaatst 6 Maart, 2013 Ondanks dat ik al flink wat jaartjes auto rijd (veel Mazda's) had ik met mijn Kia Rio ook nog wel eens problemen bij het optrekken zoals door anderen omschreven. Bij wijze van test heb ik een paar keer Shell V-Power getankt en ik moet zeggen dat ik nu veel minder problemen heb en ik de auto veel fijner vind rijden. Vooral bij lagere toerentallen is hij nu veel soepeler. Daarvoor tankte in nog wel eens bij een budget pomp en ik vermoed dat de kwalitieit van die benzine, voor de Kia Rio althans, niet voldoende is. Voor degenen die deze problemen hebben zou ik dus zeggen tank een paar keer een premium benzine en misschien merk je ook verschil ! Jup, eens... heb ik ook gemerkt! Quote
rightone Geplaatst 2 November, 2013 Geplaatst 2 November, 2013 het klopt dat de budgetpompen meestal de "laatste" resten benzine/diesel krijgen waardoor deze niet zo "schoon" meer is het beste (duurste) is dus om wel gewoon te tanken bij bijv. shell, bp, esso en als het even kan bij een onbemande tankstation....heb sinds een week ook last van het feit dat de auto moeilijk/lastig in zijn achteruit gaat kijk het nog even aan en anders een ritje langs de dealer of vragen bij de testdag.... Quote
PatrickPR Geplaatst 2 November, 2013 Geplaatst 2 November, 2013 het klopt dat de budgetpompen meestal de "laatste" resten benzine/diesel krijgen waardoor deze niet zo "schoon" meer is het beste (duurste) is dus om wel gewoon te tanken bij bijv. shell, bp, esso en als het even kan bij een onbemande tankstation....heb sinds een week ook last van het feit dat de auto moeilijk/lastig in zijn achteruit gaat kijk het nog even aan en anders een ritje langs de dealer of vragen bij de testdag.... Ik geloof er niets van dat budgetpompen de brandstofresten krijgen. Alle brandstof komt vanaf dezelfde depots en moet voldoen aan dezelfde europese richtlijnen (EN 228). Het enige verschil is dat merken als Shell en BP een additief erbij doen waardoor het een premium brandstof wordt. De normale euro 95 is bij alle pompen gelijk, ook bij Shell, BP, Tango, Tinq en noem ze maar op. Hier is al veelvuldig aandacht aan besteed, zie onderstaande links naar een Kassa programma die het testen, en de keuringsdienst van waarde. http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1011071 Daarbij, er gaan per dag duizenden liters brandstof over heel Nederland de auto's in, de kans dat je 'vuile' brandstof tankt (als dat al bestaat) is natuurlijk niet zo heel groot. Er is een constante aan- en afvoer van brandstof bij die depots. De marketingmachines van de grote bedrijven als Shell en BP werken gewoon heel goed waardoor iedereen het gelooft. De grootste winst valt toch bij jezelf te halen door zuiniger te rijden, die winst is veel groter dan duurdere brandstof tanken (als je al gelooft dat die zuiniger is). Dat een auto lastig in de achteruit gaat heeft niets te maken met de benzine, maar met de versnellingsbak en/of koppeling. Als er al een probleem is zou ik het hier gaan zoeken. Daarbij komt nog dat iedere auto wel eens lastig in de achteruit gaat. Dat komt gewoon door de stand van de tandwielen die dan net niet gunstig staan. Quote
rightone Geplaatst 2 November, 2013 Geplaatst 2 November, 2013 tja laat ik zeggen dat ongeveer 10jaar geleden ik dit uit betrouwbare bron vernomen heb misschien dat het de laatste jaren wel verbeterd is..... Quote
riorijdert Geplaatst 2 December, 2013 Geplaatst 2 December, 2013 heb het zelfde probleem, bij mij zit er een nieuwe bak in. ze hebben een maand geleden de schakelkabels vervangen. en we het probleem doet zich weer voor. andere oliën geprobeert helpt allemaal niet. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.