Jump to content

Recommended Posts

Posted

vreemd genoeg wordt alles behalve de wegenbelasting afhankelijk gemaakt van de CO2 uitstoot.

met de nieuwe regels moet ik per 1 januari 2014 90 euro wegenbelasting per maand gaan betalen voor mijn 1.1 diesel maar als ik een 1.4 diesel had gehad dan was het bedrag hetzelfde gebleven.

nu ben ik heel blij met mij 1.1 maar als ik mijn persoonlijke verantwoordelijkheid voor het milieu even vergeet dan zou ik het toch leuker gevonden hebben als er een sterkere motor in zat.

dus dat gaan we op den duur dus inruilen voor een sterkere, vervuilendere, Rio met een 1.4 motor of zelfs voor een andere auto met een nog grotere (vervuilendere) motor als het me maandelijks (afgezien van het hogere verbruik) toch niets uitmaakt.

het kan toch niet zo zijn dat de overheid het zo bedoeld heeft?

wat is jullie mening hierover, .. .. ook jullie moeten wegbelasting gaan betalen.

Guest quinten
Posted

ja is zo ..maar voor mijn 1.2 cvvt is dat maar 32 euro per mnd .

Posted

je verhaal klopt als een bus.

sterker nog als je een "elektrische" (dus accu en verbrandingsmotor) en je laadt deze niet op en rijdt alleen op de veel vervuilendere verbrandingsmotor dan ben je vrijgesteld van bijtelling en wegenbelasting.

Posted

Misschien komen er wel andere tarieven per 1 januari waarbij er met meer faktoren rekening word gehouden.

Anderzijds is het natuurlijk wel zo dat milieu en bescherming daarvan leuk klinkt, maar eigenlijk

niet te veel mag kosten, want anders had men deze auto's wel vrij gelaten van belasting.

Posted

Je CO2 uitstoot van jouw type auto bepaald of je wegenbelasting moet betalen. En de brandstof in combinatie met het gewicht van de auto bepaald de hoeveelheid die je moet betalen.