El-Rio-Grande Posted September 4, 2008 Posted September 4, 2008 Beste mensen, Zoals velen al weten, organiseer ik (vrijwillig en zo veel mogelijk gratis) een Kia Speed Meeting in Oss, nog dit jaar. --- update op 16-09-2008: Op dit moment 9 bevestigde inschrijvers. Nog minimaal 1 te gaan om het door te laten gaan!! M??r dan 10 inschrijvers is natuurlijk ook goed!! --- Onder 'Bijeenkomsten / evenementen Nederland' op het forum loopt daarover een draadje, wat op deze link vanaf het begin is te volgen: http://www.kiaclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1689&postdays=0&postorder=asc&start=0 We hebben al een aantal inschrijvingen maar hopen op nog meer. Heb je interesse, bekijk dan even dat draadje, daar staat alles -naar mijn idee- duidelijk uitgelegd en aangekaart. Vragen? Gerust stellen!! Groeten, Peter
Tazteam Posted September 13, 2008 Posted September 13, 2008 Kom op mensen, schrijf je eigen in. Het kan toch niet waar zijn dat er GEEN 10 Kia's bij elkaar kunnen komen op een zaterdag?? Ik heb begrepen dat de inschrijving met 1 week is verlengd, tot 20 september as. Daarom: schrijf je in en maak samen met een aantal andere Kiarijders een hele leuke Speed meeting. Philip
scorpioshuma Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 Philip, zou me graag op willen geven, maar .......... we hebben geen KIA-auto meer en nog veel belangrijker we zitten dan (als alles volgens plan verloopt) midden in een grote verbouwing van het huis. Misschien de volgende keer beter, dan neem ik mijn KIA-hart mee Dave
El-Rio-Grande Posted September 14, 2008 Author Posted September 14, 2008 Hoi Philip, Inderdaad, de inschrijfweek is 1 week verlengd, tot en met 20 september aanstaande. @ Dave: Jammer dat je geen Kia meer hebt. Hoe bevalt de nieuwe auto en wat is het voor beestje?? Groeten, Peter
scorpioshuma Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 @ Dave: Jammer dat je geen Kia meer hebt. Hoe bevalt de nieuwe auto en wat is het voor beestje??Groeten, Peter Ehm we hebben er "gewoon" 1 minder nu, kia verkocht en rijden nu alleen nog met de Daewoo Kalos. In verband met mijn nieuwe job was het onnodig 2 auto's voor de deur te hebben staan. Maar ik blijf wel de club/het forum in de gaten houden hoor
El-Rio-Grande Posted September 15, 2008 Author Posted September 15, 2008 Hoi Dave, Gezellig dat je het forum in de gaten blijft houden, anders had er opnieuw iemand minder op het forum geweest. Destijds toen ik mijn Kia kocht was de afweging om OF voor de Rio te gaan, OF voor een Kalos.. Op zich leuke auto maar heb tot nu toe geen spijt dat ik voor de Rio koos... Groeten, Peter
El-Rio-Grande Posted September 15, 2008 Author Posted September 15, 2008 Uuhhmm, hoe bedoel je die Daiz?? IK snap je in elk geval even niet helemaal.....
Guest Daiz Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 je had het over auto's dus ik bedoelde welke zou je dan willen hebben Omdat je het jammer vond dat je die Rio hebt Sorry was onduidelijk
scorpioshuma Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 Daiz hij zegt dat hij de kalos op zich een leuke auto vind, maar geen spijt heeft dat hij voor de Rio gekozen heeft.
El-Rio-Grande Posted September 15, 2008 Author Posted September 15, 2008 Inderdaad.. ik moest kiezen tussen de Kalos of de Rio, en koos voor de iets ruimere Rio. Daar heb ik nooit spijt van gehad. Plus dat ik dan nu een 'nep Chevrolet' had gereden (No offence, is als grapje bedoeld!) Ben blij met mijn Rio. Soms ben ik weliswaar een beetje in staat om de handoeken in de ring te gooien, omdat je alles zelf moet bedenken, maken en doen voor die auto, wat betreft het 'verleuken' van het uiterlijk, maar anderzijds vind ik het standaard al een mooie auto (betere uitstraling dan de Kalos) en is het juist een uitdaging opzich om die Kia leuker en stoerder te maken. Een Peugeot, Volkswagen of whatever kan nog zo vet uitgebouwd zijn, doorgaans zijn het nog altijd verbouwingen die gedaan zijn met kits die redelijk makkelijk te krijgen zijn, ook al zijn ze wellicht net iets aangepast. @ Scorpio: Jij begreep em helemaal goed...
scorpioshuma Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Peter, zowel de Kia als de kalos hebben hetzelfde probleem met opleuken. Er is bijna niets voor te vinden. Tenzij je een hoop geld neerlegt voor dingen uit Korea of Amerika. Het blijft dan wel opletten dat er soms aanpassingen nodig zijn ivm afwijkingen binnen de modellen. (En ja zoals in een ander topic ook vermeld ben ik contactpersoon geweest voor KFX Performance uit Amerika, maar dat is nooit gaan lopen in Europa. Dit ook omdat de onderdelen voor de nieuwe sportage en de sorento niet in de shop beschikbaar kwamen en dat zijn nou net de onderdelen die hier hadden kunnen lopen.) Dat betekend overigens niet dat er niets leuks van te maken valt hoor. Ik zal nog wel eens een foto plaatsen van hoe de shuma eruit zag bij verkoop en hoe de kalos eruit ziet. Dave
El-Rio-Grande Posted September 16, 2008 Author Posted September 16, 2008 Hoi Dave, Ik ben benieuwd naar de foto's. Zegt altijd meer, dan het proberen uit te leggen op een forum. Overigens zag ik de achterklep spoiler van de Hyundai Accent model 2008 en dat vond ik best een mooie spoiler. Niet t? heftig qua vorm maar ook niet te braaf. Eigenlijk elegant van vorm. De prijs was alleen minder elegant: ? 395,00 euro excl. spuiten en excl. montage. En dan hebben we het over de versie zonder 3e remlicht. Is mij wat te prijzig als je bedenkt dat Autostyle een kingsize (Subaru-stijl) vleugel levert, ongespoten en zonder montage, voor ruim 100 euro minder. Dave, kun jij nog steeds materialen voor het opleuken inkopen? Wat is dan bijvoorbeeld een prijs voor een Grille zonder Kia logo voor mijn Rio Sedan? Groeten, Peter
Guest Daiz Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Ahh okee ik had het verkeerd Thanx voor de verbetering!! Ben hier ook hard op zoek en inderdaad korea maaarr DUUR !
scorpioshuma Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Ik ben benieuwd naar de foto's. Zegt altijd meer, dan het proberen uit te leggen op een forum. Ik zal ze plaatsen als het forum geupgrade is en foto's plaatsen wat makkelijker geworden is. Dave, kun jij nog steeds materialen voor het opleuken inkopen? Wat is dan bijvoorbeeld een prijs voor een Grille zonder Kia logo voor mijn Rio Sedan? Ik heb onder de vorige post weer de contactgegevens genoemd, maar je kunt ze ook zelf bekijken en bestellen op www.kfxperformance.com Volgens mij zijn er voor jouw model geen grills, maar is dat niet zelf te fabriceren met wat tijd en handigheid ? Dave
Roy Posted September 21, 2008 Posted September 21, 2008 goede middag leden en bestuur van kia club nl ik hou deze site al een tijd in de gaten en las over een meetin in Oss nu mijn vraag waneer is deze meeting en kan ik daar ook als niet lid en buitenstaander bij aanwzig zijn? ik heb zelf een kia rio uit 2002 waarmee ik al op Automaxx en Autotron in Rosmalen heb gestaan en is hier en daar wat aangepast nu ken ik niemand op dit forum en weet niet bij wie ik moet zijn voor antwoord op mijn vragen maar lijkt me wel leuk om een keer bij een kia meeting aanwezig te zijn m.v.g. roy
Guest Daiz Posted September 21, 2008 Posted September 21, 2008 HAllo Roy, Je moet dan zijn bij Peter: El-Rio-Grande We moeten namelijk nog 1 aanmelding hebben om het door te laten gaan Je moet hem dan een P.B sturen met je naam en met hoeveel personen je komt. + je kenteken en model auto Hopelijk heb ik je wat meer op weg geholpen Gr Daiz
El-Rio-Grande Posted September 21, 2008 Author Posted September 21, 2008 Hoi Roy, Welkom op het forum. Da's tenminste nog een Rio rijder erbij... Als je mij even een Pb stuurt met je naam, kenteken, model en het aantal personen waarmee je denkt te komen, dan zet ik je erbij op de lijst. Inschrijven is overigens geen must meer. zoals op mijn andere draadje over de Speed Meet Oss, ben ik ermee bezig het door te zetten. Inschrijven MAG absoluut, maar is dus geen must meer. De Kia Speed Meet zal gehouden worden op 18 oktober 2008 in Oss. Verdere details volgen nog. Geen idee waarom, maar had deze reactie niet eerder gezien. Bij deze dus alsnog... Groeten, Peter
Guest Daiz Posted September 21, 2008 Posted September 21, 2008 Daarom zei ik Peter van kijk nog een aanmelding !! Gr Daiz hahahah
Roy Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 beste peter ik heb u een pb gestuur met de gevraagde info en een paar vragen m.v.g. Roy
willem1 Posted September 23, 2008 Posted September 23, 2008 Peter, Zou 't niet handig zijn om dezer dagen een lijstje te vermelden op 't forum van de mensen die zich hebben aangemeld voor Oss? Weten we tegelijk wie er allemaal komen en met welk type Kia Hoor er wel van- Groeten, Willem
Guest Daiz Posted September 23, 2008 Posted September 23, 2008 Dacht dat er tot nu toe 6 picanto's erop stonden? Gr Daiz
El-Rio-Grande Posted September 23, 2008 Author Posted September 23, 2008 Hoi Willem, Had al met Andr? afgesproken dat er eerdaags een lijstje zou komen. Aangezien ik ook andere verplichtingen heb, ben ik er nog niet toe gekomen. Er is wat dat betreft ook nog redelijk tijd v??r de meeting. Ook had ik al een overzichtje geplaatst in een eerder bericht, welke auto's erbij zullen zijn. Zodra ik het lijstje echter online zet, word het de nieuwste versie, hoewel eigenlijk alleen de Cee'd SW van Alex vB afvalt. Maar goed, nogmaals: Word aan gewerkt, ik kan helaas niet alles tegelijk. Groeten, Peter
Tazteam Posted September 23, 2008 Posted September 23, 2008 We gaan verder op deze link: http://www.kiaclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1689 Groeten Philip
Recommended Posts