Jump to content

Defecte lamp detectie?

Niekb

Recommended Posts

Ik heb die vraag hier ook al eens gesteld...maar geen reactie gekregen. Dat het niet in het boekje staat zegt niet alles....er staat volgens mij ook niet in dat er een boodschap komt as de ruitenwisser vloeistof bijna op is...

Dus ik ben ook benieuwd!

• 2 months later...
Guest wil51

Bij toeval gemerkt dat 1 dimlicht het niet meer deed. Jammer dat daar geen melding van komt. Veel meldingen die voor mij niet interessant zijn, maar deze zou wel handig zijn.

Eerst in handleiding gekeken en daar staat dat je voor verwisselen naar de dealer moet omdat koplamp eraf moet. Maar dat is toch helemaal niet zo? Toch alleen deksel eraf draaien stekker eraf en lamp verwisselen?

Guest wil51

kijk eerst even je zekeringen naa heel vaak gaat die ook stuk als er een lamp kapot gaat

het smeltende gloei draadje maakt dan een kortsluiting

Zijn ze dan apart gezekerd? 1 lamp brand wel.

Haha....over defecte lamp signalering gesproken....gisteren zag ik dat van de Volvo een achterlicht niet brandde. Het wordt bij de V70 keurig gemeld op het dashboard....maar dat is ook het enige goede nieuws ervan. Ik wilde het vanochtend even snel vervangen, maar na 15 minuten waren mijn vingers verkleumd en bebloed maar zat het lampje er nog steeds niet in. Je moet via een klein luikje in de diepte een fitting proberen te vinden.

Dus maar even (met pleisters op mijn vingers) naar de dealer gereden die het in 12 seconden voor elkaar had. Ik denk dat ze de monteurs selecteren op de aanwezigheid van een extra gewricht in hun vingers, dat moet haast wel zo zijn....anders is het een onmogelijke opgave.

• Like 1

Guest wil51

Dealer heeft "probleem" gevonden. De lamp in het reservesetje bleek ook stuk te zijn. Sta je dus bij gevoelstemperatuur van -10 een kapotte lamp te verwisselen met een andere kapotte lamp.