Niekb Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Hallo, Weet iemand of de Kia Sportage beschikt over een automatische detectie van een defecte koplamp? ps: waarschijnlijk niet want ik kan er niets over in het boekje vinden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MGA1600 Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Ik heb die vraag hier ook al eens gesteld...maar geen reactie gekregen. Dat het niet in het boekje staat zegt niet alles....er staat volgens mij ook niet in dat er een boodschap komt as de ruitenwisser vloeistof bijna op is... Dus ik ben ook benieuwd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Is de defecte lampdetectie defect? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mika kjelld Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 heel makkelijk te checken gewoon de stekker van je lamp afhalen ps zelf ook nog niet geprobeerd gr patrick 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Si2000 Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Twee weken geleden heb ik mijn lampen vervangen omdat 1 lamp kapot was, ik kreeg geen melding op het dashboard, was wel verbaasd dat het er niet op zit. Maar ja, je kan niet alles hebben. Gr Marc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frankd Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Ik hoorde wel een soort piepje toen het rechterknipperlicht van de aanhanger het niet deed, maar van de auto nog geen kapotte lampen gehad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Bij toeval gemerkt dat 1 dimlicht het niet meer deed. Jammer dat daar geen melding van komt. Veel meldingen die voor mij niet interessant zijn, maar deze zou wel handig zijn. Eerst in handleiding gekeken en daar staat dat je voor verwisselen naar de dealer moet omdat koplamp eraf moet. Maar dat is toch helemaal niet zo? Toch alleen deksel eraf draaien stekker eraf en lamp verwisselen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Moet toch naar de dealer. Nieuwe lamp erin en die brand ook niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 kijk eerst even je zekeringen naa heel vaak gaat die ook stuk als er een lamp kapot gaat het smeltende gloei draadje maakt dan een kortsluiting Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 kijk eerst even je zekeringen naa heel vaak gaat die ook stuk als er een lamp kapot gaat het smeltende gloei draadje maakt dan een kortsluiting Zijn ze dan apart gezekerd? 1 lamp brand wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 dat lijkt mij wel maar ik kan in het instructie boekje niet echt vinden waar de zekeringen voor de verlichting moeten zitten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo 442 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Zekeringen van het groot en dimlicht zitten in het zekeringkastje in de motorruimte, die van het stadslicht in het zekeringkastje onder het daschboard. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MGA1600 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Haha....over defecte lamp signalering gesproken....gisteren zag ik dat van de Volvo een achterlicht niet brandde. Het wordt bij de V70 keurig gemeld op het dashboard....maar dat is ook het enige goede nieuws ervan. Ik wilde het vanochtend even snel vervangen, maar na 15 minuten waren mijn vingers verkleumd en bebloed maar zat het lampje er nog steeds niet in. Je moet via een klein luikje in de diepte een fitting proberen te vinden. Dus maar even (met pleisters op mijn vingers) naar de dealer gereden die het in 12 seconden voor elkaar had. Ik denk dat ze de monteurs selecteren op de aanwezigheid van een extra gewricht in hun vingers, dat moet haast wel zo zijn....anders is het een onmogelijke opgave. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Dealer heeft "probleem" gevonden. De lamp in het reservesetje bleek ook stuk te zijn. Sta je dus bij gevoelstemperatuur van -10 een kapotte lamp te verwisselen met een andere kapotte lamp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 hahahaha ja dat is altijd een onverwachte die verwacht je niet toch dat je nieuwe lamp gewoon ook al stuk in de verpaking ligt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Kreeg wel gratis een nieuwe lamp voor in de reserveset. Goede dealer toch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 zeker dat is pas service en dat mag ook wel eens gezegd worden anders hoor je alleen maar de slechte dingen dit verdiend een dikke duim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts