Jump to content

Waar is het lampje van de cruise control

Janny01

Recommended Posts

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een Kia Venga.

Ik ben nieuw op dit forum, maar hoop toch een antwoord op mijn vraag te krijgen.

In het instructieboekje lees ik dat er in het dashboard 2 lampjes voor de cruiscontrol aanwezig zouden moeten zijn. Aan en set.

Die zie ik niet, ook niet als alle lichtjes net voor het opstarten oplichten.

Wel is er op de plaats van de 'parkeerhulp' (die ik niet heb) een lampje zichtbaar dat groen kleurt als de cruisecontrol aan staat en oranje als een 'set' lapmpje.

Volgens de dealer is dit in de plaats van de lampjes in het dashboard. Ik vindt dat erg vervelend want dit lampje van de cruisecontrol zit zodanig aan de linkerkant dat je het niet kunt zien.

Klopt de plaats van dit lampje wel of is er bij de montage van het dashboard een stekkertje verkeerd aangesloten?

Betreft een nieuwe Venga (met plus pack).

Ben benieuwd naar een reactie.

Alvast dank

Ik heb die lampjes zoals jij beschrijft inderdaad in het dashboard van de Venga.

Ik kan mij bijna niet voorstellen dat ze dit anders inrichten voor andere modellen Venga's.

Ter info: ik rij een Venga X-ecutive, maar dat pakket wordt volgens mij nu niet meer geleverd.

Heb je enig idee hoe ik dit dan verder kan aanlopen? De dealer zegt dat het lampje zoals ik omschreven heb het juiste lampje is.

Ik heb het idee dat het een montagefout is van de stekkertjes achter het dashboard.

Dan kom ik dus niet verder.

Guest Warmentuuter

Er zijn inderdaad twee lampje voor je cruise control.

Een groene als je de cruise control aan zet op je stuur.

En de oranje (set) als je de juiste snelheid hebt en deze vast zet met de min toets.

De lampjes zitten in de klok waar de toerenteller zit (linker klok)

Onder de toerenteller zie je twaalf lampjes op de afbeelding.

In de tweede rij zie het "set"lampje (oranje) en daarnaast het cruisecontrol lampje(groen).

Daar zitten ze bij alle venga's volgens mij bescheiden mening.

Misschien in nieuwe modeljaar veranderd. De venga van de eerste lichting hadden inderdaad een lampje voor aan en set. Beide zijn groen en de set brand als hij geactiveerd is op een snelheid.(ik had een X-extra met comfortpack)

Ik heb een nieuwe Venga 1.6 cvvt Superpack net 3 weken oud maar bij mij zijn het ook 2 Lampjes voor de cruise control ( voor aan en set.)

De lampjes zitten inderdaad in de klok waar de toerenteller zit, de linkse klok.

Dank voor jullie reacties tot nu oe.

Ik heb dus een Kia venga Plus Pack met Navigation. 3 weken oud.

Ze bevestigen mijn menig dat er iets mis is met de bedrading achter het dashboard.

De dealer zegt echter dat het goed is.

Is dus een patstelling.

Waar kan ik nu nagaan wat juist is? Kia Nederland vragen?

Heb je de cruise control al gebruikt? Ik lees niet dat je het geprobeerd hebt bij een proefrit.

Let op: cruise control werkt pas, volgens mij, vanaf 25 km/u.

Al wel geprobeerd? Dan hoort de dealer ermee te rijden om vast te stellen dat er geen

controlelampjes branden. Eis gewoon een testrit.

Cruise control werkt verder prima. Lees het eerste bericht nog even.

Dealer heeft ook vastgesteld dat er geen lampjes in het dashboard branden, maar zegt dat deze lampjes nu op de plek van de 'parkeerhulp' zitten.

Het lampje kleurt inderdaad groen en oranje. Parkeerhulp zit niet op de auto.

Het zou dus kunnen dat de lampjes 'verplaatst' zijn van dashboard naar de plek waar bij een andere versie de parkeerhulp zit.

In het boekje lees ik hier niets over.