Jump to content

Koelvloeistof

Stanley Efu

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Het koelvloeistoflevel van mijn Sorento 2,5 CRDI (opgehaald 7 januari 05) is in 5 weken tijd ernstig gedaald. Mn dealer vond het opmerkelijk en heeft er 4,5 (!) liter bijgedaan om op peil te komen. Dat is extreem vind je niet? Ik moest het maar even in de gaten houden. Nou, dat doe ik zeker. :shock:

Hij had het 1 keer eerder gehad bij een 1,5 jaar oude Sorento die bij de dop van het reservoir lekte of het eruit spoot oid. Na vervanging door een nieuw model dop was het euvel verholpen, maar volgens hem had ik al een nieuw model dop (moet ook wel, hij is 5 weken oud).

Heeft iemand anders soortgelijke ervaringen of een idee? :idea:

Groeten, Benny :D

• 3 weeks later...

Hallo allemaal,

gisteren 9 maart is mijn S 2.5 CRDI een dag bij de dealer geweest ivm met de koelvloeistof. Ze kunnen geen aanwijzing dat er iets lekt, dus waarschijnlijk gebruikt de motor het. En dat is niet goed nieuwes.

Er stond nu een S CRDI met 80 dkm op de klok die 4 liter (!) per week gebruikte. Die had dus een scheur in de kop en daar komt nu een nieuwe op.

Het is dus niet onwaarschijnlijk dat die van mij ergens een (haar-)scheurtje heeft! Best klote na 6400 km. :( Morgen vraagt de dealer "toestemming" aan de importeur om alvast de benodigde onderdelen te bestellen (kop + pakking) zodat ik niet net als de 80 dkm- eigenaar 3 weken zonder Sorento zit. :cry:

Weer afwachten dus.

Ik hou jullie op de hoogte.

Benny

Hallo Benny,

Ook een keer gehad met een Frontera. Ook hoog verbruik en gescheurde kop. Moest er ook een tijd wachten voordat het gerepareerd kon worden. Denk je te kunnen gaan rijden krijg je dit. Het was een poolauto van de importeur van een half jaar oud. Zelf had ik er toen nog geen meter mee gereden. Balen op dat moment.

• 1 month later...

Vervolg: koelvloeistofavontuur:

Gisteren 21 april 05 heb ik mijn auto (van 7 jan 05) weer opgehaald nadat hij 3 dagen bij de dealer heeft gelogeerd voor de montage van een nieuwe kop! :) De 80.000 Sorento (zie eerdere berichten) had hetzelfde probleem, maar was 'al' 2 jaar oud en gebruikte zo'n 4 liter koelvloeistof in de week! :shock:

Daar hebben ze ook de kop van vervangen en nu is het probleem van die Sorento opgelost. Aan de hand daarvan hebben ze besloten ook de hele kop+pakking van mijn Sorento door een nieuwe te vervangen, hetgeen deze week gebeurd is. Natuurlijk met je met rijden geen verschil, hoop alleen dat het nu over is!! Maar dat weten we pas na enige tijd...

Groeten, Benny :D

Benny,

Ik dacht het al. Zoals ik al eerder vertelde was bij mijn Opel destijds de kop gescheurd. Je kon het niet zien, maar verbruik was ook hoog en bij het meten was de druk laag. Na vervanging geen probleem meer gehad.

Dus verwacht ik bij jou ook dat het probleem nu opgelost is. In ieder geval weer veel rijplzier met de Sorento. Is weer een kopzorg minder.

Hee Andre,

bedankt he! Dat rijplezier lukt trouwens wel aardig! Wat hebben we (Sorentorijders) toch een mooie bak he! Vandaag schijnt de zon, lekker weertje dus, hij staat te glimmen in de zon, lekker muziekje op de achtergrond, lekker dagje! :D:D

Goed weekend! :D

Benny