Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben zeer verheugd dat er eindelijk wat leven op het forum komt.

Maar ik zie regelmatig dat het vrij snel off-topic gaat op de diverse plaatsen.

Daarom aan iedereen: blijf on-topic, en dat is en blijft dan ook interessant voor de andere forumleden/gebruikers.

Een leuk voorbeeld is momenteel dat er een Tigra in alle in en ouds besproken wordt in een dagboek, en sorry dat ik het zeg, dat hoort hier op dit forum niet thuis.

Anders voel ik mij toch genoodzaakt als Mod op te treden en zonodig het een of ander te verplaatsen, of in ergste geval te deleten.

En dat laatste hoop ik dan ook niet te doen.

Hopelijk is het duidelijk wat ik er mee bedoel.

Vertrouw op jullie medewerking

Philip

Posted

Hoi Philip,

Ok?, een Tigra of wat voor niet kia auto 'hoort' niet binnen de kia club. Maar niet erover mogen spreken of wat dan ook, omdat het off-topic is, is wellicht wat overdreven. Ook een plaatje gewoon om iets te laten zien, is niets mis mee.

Wellicht net zo goed overdreven of wellicht juist nog meer, om in een dagboek de discussie starten of het wel of niet on-topic is. (dat verwijder ik dus, want dat is juist iets wat mij stoort.)

Dat je het doet in een nieuwe thread die geheel al dan niet deels off-topic is, ok? maar dat het in een dagboek ter sprake komt, so be it. Tuurlijk, het staat dan los van Kia, maar het staat wel in een dagboek. Daarnaast ben ik volgens mij ook zelf begonnen over een Tigra en is er dus niemand off-topic gegaan.

Laten we het gezellig houden en niet op elk slakje zout gaan leggen. Is niet nodig, is zonde van de energie en het bederft de sfeer.

W?l denk ik dat er gezamelijk wat meer aandacht moet worden besteed aan wie wat waar zegt. Prima als mijn Rio bijvoorbeeld ter sprake komt in het dagboek van Daiz of Philip, maar ga niet daar de discussie verder voeren, doe dat dan in mijn eigen dagboek, of in de thread waar het thuis hoort.

Ik noem bewust een voorbeeld waarbij ikzelf voor kom, omdat ik weet dat het mijzelf ook is gebeurt en het mij meermalen is opgevallen dat een gesprek w?l ergens gaande is, maar daar eigenlijk niet thuis hoort.

Dus nogmaals: Laten wij niet op elk slakje zout gaan leggen, maar laten we er wel op letten dat we de dingen posten waar ze ook thuis horen.

Nogmaals: Dat het een keer off-topic tipt, moet geen probleem zijn, als we op 'Forum' of waar dan ook maar geen thread beginnen van 'voorbumper voor 206 gezocht' ofzo.

@ Philip, ik had het z?ker gewaardeerd als je een Pb had gestuurd, alvorens mijn dagboek overduidelijk als voorbeeld te nemen voor jouw waarschuwing / klacht.

Groeten,

Peter

Posted

Peter,

We hebben het als ik je bericht goed lees over hoofd- en bijzaken cq. topics en threads

Gelijk heb je wanneer vanuit een thread deze uiteindelijk tot concrete zaken leidt, ik kom ook naar Oss

Maar ons forum is m.i. een website waarover een bepaalde zaak kan worden gediscussieerd echter feitelijk geen plaats is om bv. te chatten of foto?s te plaatsen van een Opel huppeldepup of al die zaken die weinig of helemaal niets met KIA te maken hebben

Daar lijkt het nml. nog wel eens op en dat bedoelt Philip met off topic zo begrijp ik

We hebben het wel over een KIA forum weet je en er is helemaal niets mis met dagboeken enz. enz. maar dan wel steeds die bepaalde thread in gedachte houden en volgen op de daartoe bestemde plaats onder dat specifiek onderwerp

Anders kan het zomaar echt off topic worden en kan het voorkomen dat de verantwoordelijke voor het forum daar iets van roept dat dat zo niet kan en dat is m.i. alleszins begrijpelijk om voor de hand liggende redenen

Laten we ervan uitgaan dat dat niet hoeft te gebeuren, zo streng zijn we ook niet in de leer denk ik maar graag enige attentie gewenst bedoelt Philip zo lees ik

En dat hij dat zo plaatst heeft te maken dat zijn hart bij KIA ligt en zijn zeer fraaie Picanto....

Groeten,

Willem

Posted

Naar aanleiding van dit bericht wil ik een aantal tips geven. Tips waar ik als ex-webmaster in het verleden niet aan heb gedacht.

1: Ga op een forum nooit lopen drijgen met "deleten van posts" et cetera. Dit zorgt voor irritatie en het schikt mensen af, waardoor men dus niets meer post en je forum een stukje nutteloos script wordt op het internet

2: Doe dit soort discussies ook nooit op het forum zelf. Beleg een aparte forumafdeling speciaal voor moderators en admins, en voer daar het beheeroverleg, en kom daarna pas naar buiten met een mededeling.

3: Spreek mensen persoonlijk aan op hun "fouten", in plaats van het gehele forum ermee te belasten.

4: Off-topic gaan in een dagboek??? Dat is in mijn ogen hetzelfde als offtopic gaan in een offtopic topic. Een dagboek ik iets van de maker zelf, net als een echt dagboek. Hierin kan de schrijven zijn of haar bevindingen kwijt over zijn of haar auto, maar ook over dingen die hij/zij meemaakt. Daar moet over gesproken kunnen worden, en daar moet op gereageert kunnen worden. Dit is een forum, een plaats waar gesproken en gediscussiert kan worden.'

Doe ermee wat jullie willen ;) No offences verder.

Posted

Lees niet dat er op een of andere manier wordt gedreigd met deleten van post, dat wil de moderator ook helemaal niet. Wel dat men on topic blijft

Je kan je afvragen wat een mens beweegt om zich aan te melden bij een forum. Daar zullen vele, vele redenen voor zijn. Maar wanneer het echt uit de hand loopt zal er iemand moeten zijn die wat roept

En dat ie dan op dit forum roept dat men zich moet houden aan de spelregels vind ik doodnormaal anders loopt het gierend uit de klauw en zie je binnen de kortste keer de bomen niet meer in het mooie KIA bos

Off topic in een dagboek is natuurlijk altijd, altijd mogelijk. Daar is ook een dagboek voor. Maar dan wel daar op de bestemde plaats en zodra threads weer topic worden is altijd weer een ander onderwerp benodigd :wink:

Posted

Dan van mij uit nog maar een reactie.

Ik ben hier niet om mensen de les te lezen, iets te verwijten, puur de spelregels een beetje te hanteren.

Deleten heb ik tot nu nog nooit iets gedaan, en zoals beschreven hoop ik dat ook nooit te doen.

Maar ik merkte op het forum bepaalde irritaties, en dat wil ik niet.

Sommige forumleden vinden dit ook niet fijn, hebben dit laten weten en heb ik, een weloverwogen besluit genomen, dit hier te plaatsen, niet te schreeuwen oid, maar lijkt mij een keurig bericht.

Kia club is ruim 4 jaar mijn cluppie en dat wil ik ook zo houden.

Dat het niet heeft gelopen heeft zoals had moeten zijn, jammer, ben ook maar een mens.

Ik wil er verder geen woorden meer aan vuil maken, en daarom ook dit laten rusten.

Iedereen heeft z'n zegje gedaan, iedereen weet hoe iedereen over dit onderwerp denkt, daarom tot hier en niet verder.

Daarom, ga door met het forum, maar probeer een beetje de regels in acht te nemen.

Philip

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...