Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo

sinds gister krijg ik als ik de rio start in het display van de rio de melding change tire dit gaat oplichten als ik de gordel vast maak ,een beetje vreemde combi hier al iemand ook met deze storing geconfronteerd

gr riooltje

Gast Wilcovdongen
Geplaatst

Ja ik heb sinds vorige week ook deze melding en ik was al van plan om ff de dealer erna te vragen.

Geplaatst

die melding is er voor dat je je wielen van voor naar achter kan zetten zo dat ze gelijk matig afslijten

maar je kan het zelf uitzetten of resetten deze melding

Geplaatst

Read the fucking manual

Read the fucking manual (vaak afgekort als RTFM) is een tekst die regelmatig wordt gebruikt op fora en in nieuwsgroepen op internet.

De term is negatief van toon en kan vrij vertaald worden als 'Lees de verdomde handleiding'. Dit is een vermaning om niet naar de bekende weg te vragen. Het adjectief 'fucking' is een beschimping (of een krachtterm; in het Engels noemen ze dit an invective adjective) die niet terugslaat op 'the manual' maar slechts verwijst naar de ergernis van de spreker. Die ergernis betreft dan 'het niet lezen van de handleiding'. De (nogal letterlijke) vertaling 'Lees de verdomde handleiding' mag dus niet verkeerd geïnterpreteerd worden. 'Lees de handleiding verdomme' is een betere vertaling, maar dan klopt de woordvolgorde niet meer. De term wordt vooral gebruikt als gebruikers van een computerprogramma of -spel aan anderen een vraag stellen die in de handleiding wordt beantwoord.

Men kan de afkorting ook positiever opvatten als 'read the FINE/FRIENDLY manual'. Door sommige personen - over het algemeen dezelfden als die in de reeds genoemde kringen verkeren - wordt de term ook algemeen in het dagelijks leven gebruikt, wanneer de kreet 'RTFM' van toepassing is.

Bij technische diensten is de term ook vrij goed ingeburgerd en heeft toch steeds meer een ironische of goedbedoelde grappige waarde naar de gebruiker toe.

[bewerken]Zie ook

Categorieën:

• 9 maanden later...
Geplaatst

Weet dat he een oud topicje is, maar kreeg vandaag de melding ook! Misschien handig om nog even op te laten poppen hier!

Na wat zoeken weet ik dat hij dus ook uit kan :P 

Geplaatst

dat probleem heb je bij een Picanto niet die geeft gewoon aan dat je de komende week achteruit moet rijden ;) dat scheelt het wisselen van banden, wat een heerlijke auto is die pica toch

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...