Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio inbouwen picanto/dashboardverlichting in een andere kleur

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste mede kia liefhebbers.

Dit is mijn eerste keer op een forum ever dus mocht ik in strijd gaan met de" huisregels" wijs me er alsjeblieft op !

Heb een vraag over mijn kia picanto bouwjaar 2010 5 deurs wil graag audio inbouwen. er moeten dus kabels getrokken worden waar ga ik naarbinnen onder de motorkap? en hoe verder vanaf daar ?

2e vraag gaat om de verlichting van mijn dashboard/instrumentenpaneel wat nu oranje licht afgeeft kan ik dit veranderen? zoja hoe doe ik dit?

hoop dat jullie me kunnen helpen en doe een beroep op de kennis/kunde/behulpzaamheid van het forum!

gegroet

Geplaatst

Je eerste vraag kan ik je niet zo snel mee helpen. Volgens mij zit er boven de pedalen een doovoer.

De tweede gedeeltelijk; de verlichting van het dashboard is volgens mij voorzien van LEDs en niet van verwijderbare lampjes.

Om deze te vervangen verwacht ik dat je je dashboard en dergelijke moet openen, verder dan je zou willen.

Op het forum van mijn vorige auto (een Toyota Aygo) bood ik de ombouw van de dashbordverlichting aan als dienst,

alleen is het dashboard van een Aygo VEEL simpeler dan dat van een Picanto. Dat heb ik ook (nog) niet open gehad,

dus of ik het hier evt. aan zal bieden kan ik echt nog niet zeggen. Zelf ben ik heel tevreden met het wit/rood namelijk..

Geplaatst

Kabel is door te voeren vanuit het interieur naar de motor ruimte , je kan een rubber vinden achter het koppelingspedaal.

Wat ik zelf heb gedaan is een gaatje in het rubber maken naast de originele kabel en door dat gaatje de kabel van binnen naar buiten doorvoeren.

Je komt achter de accu uit alleen een stukkie lager.

Wat betreft de interieur verlichting, ik had de originele radio nog liggen en heb even gespiekt :

68826d1362052000-2011-kia-picanto-pc-bui

68827d1362052013-2011-kia-picanto-pc-bui

Ik ben bang dat de klimaatknoppen op de zelfde manier verlicht worden , dus als je goed kan solderen is het geen probleem anders raad ik het af.

Hoop dat je hiermee geholpen bent :)

Geplaatst

Hulde en lof ! van het weekend bezig gegaan met het inbouwen van geluid het is een compleet setje van hertz geworden en het klinkt heerlijk! zou er bijna mee naar de macdonalds rijden om er op de parkeerplaats naast een te verlaagde civic te gaan staan en me audio te showen! net als " vroegah " maar alle gekheid op een stokje bedankt voor de tips/tools ! het verlichtingsproject zal ik even laten voor wat het is . Heb inmiddels ook mijn ramen laten tinten van een boodschappenkar naar een toch leuk/sportieve auto. murcielaygo een bekende naam..op het citybug forum actief geweest?

Geplaatst

Wij willen foto's! :P

zonder gekheid , ben erg benieuwd naar het resultaat van de inspanningen :)

Geplaatst

Haha foto's hmm even kijken wat ik vanmiddag kan doen met een telefoon en datakabel die uiteraard altijd kwijt is.. Van de audio zul je weinig zien heb alles netjes weggewerkt en bekleed etc anders word het  zo'n kermisattractie maar het tinten kan ik zeker even op de gevoelige plaat vastleggen want dat is een stukje vakmansschap geworden!

Geplaatst

murcielaygo een bekende naam..op het citybug forum actief geweest?

Nog steeds, ben daar als vanaf het begin Moderator.

Wat was jouw forumnaam daar dan?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...