Girlpower Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 Beste Sorentorijders, Sinds 1 jaar ben ik een hele tevreden berijdster van mijn Sorento, 2.4 uit 2004. Het is en blijft een feestje! Maar... sinds kort gaat het controlelampje van de 4WD na een tijdje rijden branden. Ben bij de dealer geweest, heeft geen idee, het advies was nieuwe banden. Trouw als ik ben heb ik het advies opgevolgd, maar jullie raden het al!! Het lampje gaat weer knipperen. De dealer heeft eigenlijk geen idee waar het aan kan liggen. Hebben jullie dit al eens ervaren en zo ja, hoe kan ik het oplossen en wat betekend het eigenlijk als het lampje gaan knipperen. Groeten van Girlpower Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 Grilpower, 4 nieuwe banden of slechts 2 ? Dat is nogal belangrijk zoals blijkt uit een aantal berichten op dit en andere forums. Grtz, Alex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Girlpower Posted November 12, 2008 Author Share Posted November 12, 2008 Hoi Alex, Dank je voor je reactie. Ik heb de voorbanden laten vernieuwen, de achterbanden zijn nog goed. Zou ik deze ook moeten laten vernieuwen? Kun je mij vertellen of het kwaad kan dat het lampje brand. Groeten van Girlpower Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 Grilpower, Kijk eens bij http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=83907 . Hopelijk vind je hier een oplossing al hebben ze het wel over de automatische 4x4 en niet over de handmatig inschakelbare. Ik weet niet of het echt kwaad kan of het lampje brandt, maar het duidt zeker ergens op een probleem. Je kan nog 2 nieuwe banden kopen en hopen dat het probleem is opgelost. Voor alle zekerheid kan je KIA-dealer misschien eens 4 gelijke banden op jouw Sorento monteren van een stockwagen of tweedehandswagen. Als het probleem zich dan niet meer voordoet, hoef je gewoon 2 identieke banden bij te kopen. Als het lampje nog knippert, heb je tenminste geen onnodige kosten gedaan. 't Is wel een beetje werk, maar misschien loont het de moeite Alex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speakerboxx Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 Gaat het lampje altijd knipperen als je omschakeld naar LOW? Heb net mijn sorento en dat doet ie als ik omschakel van auto naar low... Of gaat ie naar verloop van tijd constant branden? ps. Bij aanschaf heb ik eerst twee nieuwe banden voor en na drie weken twee nieuwe achter erop laten zetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Bom Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Wat een onzin van de dealer met nieuwe banden. Erg slecht van hem. Ik zou het zoeken in de sensor die het lampje bedient. Op de tussen bak zit een sensor die aan geeft dat die in low staat. Misschien een kabel breukje daar in de buurt! In terrein gereden misschien is er iets geraakt door een steen of een tak? Sensor kampt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nonkel_b Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Ik heb dus ook een automaat. Dat flikkerend lampje bij mij wil zeggen dat je naar 4x4 low wil schakelen. Als je de versnelling nog in D hebt staan zal dat lampje flikkeren. Je moet namelijk naar low schakelen in N of R en even wachten op een duidelijke klik. Omgekeerd zal de low niet uitschakelen als je in D staat en dus blijven flikkeren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts