Jump to content

Beschouwingen na 6 weken en 500 km.

Cerba

Recommended Posts

Het is allemaal nog nieuw voor me, wilde graag iets vertellen over mijn autootje.

Heel lang getwijfeld of en welke ik zou kopen, is dus een Picantootje geworden.

Door omstandigheden bij de dealer kon ik een witte 3deurs Design kopen, zonder wachttijd, behalve dan voor rijklaar maken.

Hij staat nu voor de deur en steeds als ik hem zie voel ik me als een jarig kind.

Op dit forum al wat meegelezen en ik moet zeggen dat ik de radio best nog vind meevallen.

Of de oranje stoelen op den duur leuk blijven is nog maar de vraag, maar daar kunnen we altijd nog wat overheen doen.

Het schakelen kan met een pinkje, het hele rijden is een feestje, terwijl ik daar een grondige hekel aan heb.

Hij is voor korte afstanden en 'erbij', en zo kom ik nog maar aan 500 km over 6 weken :wink:

Het motortje maakt een leuk rrrr gelud - als je daar van houdt. Ik zou er toch niet graag langdurig naar moeten luisteren.

Een enorm minpunt voor mij is de lange slag van de koppeling. Ik heb zeker geen maatje 36 maar moet toch vanuit de heup

(ont)koppelen en in file is dat een crime.Het pedaal verschuift onder de voet en ik moet dat steeds corrigeren, vanuit de heup.

Benzineverbruik - daar is al genoeg over gezegd.

Ik vind het autootje erg ruim van binnen, terwijl wij grote personen zijn. Zelfs voldoende ruimte boven ons hoofd.

Ik heb bewust voor een driedeurtje gekozen omdat ik vrij ver achteruit zit, en ik in de testauto last had van de raamstijlen.

De achterbank zal voorzover wij in de toekomst kunnen kijken niet gebruikt gaan worden behalve dan voor de hond dus we konden de

twee achterdeurtjes missen.

Als 4 persoons auto zie ik de Picanto voor ons sowieso niet, ook niet met 5 deuren.

Het uitstappen is soms wel een uitdaging als je strak geparkeerd staat en de grotere deuren niet ver open kunnen.

Teruglezende zie ik veel kritiekpuntjes, maar er zijn zeker ook positieve dingen te melden.

Instrumentarium goed te lezen zelfs met versteld stuur, leuk achterbakje, voldoende beenruimte links en rechts vóór, ook voor grote personen.

Goed zicht rondom. prettig in de hand, fijne wegligging, directe besturing. Daar hou ik wel van :wink:

En De Stoel. Helemaal top!

Nog een lang verhaal geworden....

Ga maar weer wat lezen op dit forum.... bijvoorbeeld hoe ik een steenslagplekje middenop het motorkapje ga behandelen.

6 weken, 500 km, steenslag....