jason666 Posted March 9, 2013 Posted March 9, 2013 Hoi, Ik ga deze week mijn Rio ophalen bij de dealer. Wat mij opviel tijdens de testrit was dat de airco automatisch aan ging. Is dit uit te zetten?? Begrijp dat ik dit handmatig kan doen, maar is het ook mogelijk bij het opstarten van de auto? Hoor graag jullie mening. Quote
dijk48 Posted March 9, 2013 Posted March 9, 2013 Hmmm, wat dacht je van een zoekopdracht op dit forum? Of verwacht je de eerste van duizenden Rio-rijders te zijn die hier mee te maken heeft? Een beetje moeite mag je wel doen. Quote
Freaky Posted March 9, 2013 Posted March 9, 2013 De reden dat je airco steeds aangaat is ivm de automatische ontwaseming. Deze kun je elke rit handmatig uitzetten met de bekende knoppen handeling. Maar al je daar geen zin in hebt kun je het stekkertje van de sensor loskoppelen. Deze zit achter het zwarte kapje achter de achteruitkijkspiegel , het kapje kun je met de hand eraf halen. De stekker met een schroevendraaier. Het probleem dat de sensor last heeft van ADHD is wel bekent maar Kia NL ziet het meer als "werkt als ontworpen". Quote
jason666 Posted March 10, 2013 Author Posted March 10, 2013 het zou handig zijn om de airco handmatig aan te zetten en niet als default aan gaan als je de auto start. Is dit aan te geven aan de dealer dat ze dat aanpassen? Quote
Freaky Posted March 10, 2013 Posted March 10, 2013 Met het stekkertje los werkt het op die manier. Met klachten zou ik me eerder naar Kia NL richten. Het mail adres moet hier ergens op het forum staan. De dealer zal hier waarschijnlijk niets aan kunnen doen omdat het werkt zoals het hoort. Quote
rijlesrio Posted March 10, 2013 Posted March 10, 2013 @jason666. Het stekkertje loshalen is echt de oplossing voor dit probleem. Ik heb het zelf gedaan, stelt niets voor, maar anders laat je het door de dealer doen als je de auto geleverd krijgt want je gaat je er ongetwijfeld aan irriteren. Quote
Recommended Posts