RIO8972 Posted March 15, 2013 Posted March 15, 2013 Gisterenavond en deze morgen een gelijkaardig probleem, al was het deze morgen een stuk minder erg dan gisteren : Bij het starten/wegrijden hapert de motor precies en schokt de wagen. Na een paar honderd meter rijden, van als de motor ook maar een klein beetje warm is dus; verdwijnt het probleem en rijdt de auto verder feilloos. Iemand met gelijkaardige ervaringen, of die weet wat de oorzaak kan zijn? Het rotweer van de laatste dagen? Quote
Guest Wilcovdongen Posted March 15, 2013 Posted March 15, 2013 Jup heb de laatste dagen daar ook last van, maar ik denk dat het komt omdat ik het gas wellicht net iets te ver intrap. Quote
Tyno Posted March 15, 2013 Posted March 15, 2013 Ik heb het ook en dacht dat het de koppeling was welke haperde bij koud weer. Ik merk namelijk als ik wat meer slip met de koppeling en meer gas geef dat hij dan schokt. Quote
Guest Jesse Posted March 15, 2013 Posted March 15, 2013 Klopt, hier ook last van. Ik moet als ik de auto net gestart hebt anders met de koppeling omgaan dan het warm is, of de auto 10 minuten gereden heeft... Quote
DTP2 Posted March 17, 2013 Posted March 17, 2013 Same here. Had ook al met de Pimpmasters over gehad en een van de mannen herkende het en had er ook last van. Quote
Murcielaygo Posted May 29, 2013 Posted May 29, 2013 Ik had dit op mijn Picanto. Daarvoor is bij de laatste beurt een update gedaan van de motorsoftware. Misschien inmiddels voor de Rio's ook een mogelijkheid? Of het echt heeft geholpen weet ik nog niet; het is gelukkig nog niet ZO koud meer geweest... Quote
RIO Mike Posted May 29, 2013 Posted May 29, 2013 herken het heb het ook af en toe echt alleen met koude start inderdaad als je ff rijd dan later is het weg Quote
Guest Rio_Brazil Posted May 30, 2013 Posted May 30, 2013 Dit klinkt als "clutch judder" en staat ergens anders in het forum ook beschreven. Vooral bij wat vochtig/koud weer heb je er de eerste 3-4 keer optrekken last van. Bij mijn Rio 1.2 staat soms de hele aandrijflijn zeer heftig te stuiteren. Wanneer de koppeling/bak/motor een beetje warm zijn geworden is het over. Quote
Recommended Posts