Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Schokken bij koud starten

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gisterenavond en deze morgen een gelijkaardig probleem, al was het deze morgen een stuk minder erg dan gisteren :

Bij het starten/wegrijden hapert de motor precies en schokt de wagen.

Na een paar honderd meter rijden, van als de motor ook maar een klein beetje warm is dus; verdwijnt het probleem en rijdt de auto verder feilloos.

Iemand met gelijkaardige ervaringen, of die weet wat de oorzaak kan zijn?

Het rotweer van de laatste dagen?

Gast Wilcovdongen
Geplaatst

Jup heb de laatste dagen daar ook last van, maar ik denk dat het komt omdat ik het gas wellicht net iets te ver intrap.

Geplaatst

Ik heb het ook en dacht dat het de koppeling was welke haperde bij koud weer. Ik merk namelijk als ik wat meer slip met de koppeling en meer gas geef dat hij dan schokt.

Geplaatst

Klopt, hier ook last van. Ik moet als ik de auto net gestart hebt anders met de koppeling omgaan dan het warm is, of de auto 10 minuten gereden heeft...

Geplaatst

Same here. Had ook al met de Pimpmasters over gehad en een van de mannen herkende het en had er ook last van.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Ik had dit op mijn Picanto. Daarvoor is bij de laatste beurt een update gedaan van de motorsoftware.

Misschien inmiddels voor de Rio's ook een mogelijkheid?

Of het echt heeft geholpen weet ik nog niet; het is gelukkig nog niet ZO koud meer geweest...

Geplaatst

herken het heb het ook af en toe  echt alleen met koude start inderdaad als je ff rijd dan later is het weg

Gast Rio_Brazil
Geplaatst

Dit klinkt als "clutch judder" en staat ergens anders in het forum ook beschreven. Vooral bij wat vochtig/koud weer heb je er de eerste 3-4 keer optrekken last van.

Bij mijn Rio 1.2 staat soms de hele aandrijflijn zeer heftig te stuiteren. Wanneer de koppeling/bak/motor een beetje warm zijn geworden is het over.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...