molenland Geplaatst 21 Maart, 2013 Geplaatst 21 Maart, 2013 Sinds enige maanden heb ik problemen met bijgeluiden, die volgens Kia uit de versnellingsbak komen. Als ik redelijk bruusk van de eerste naar de tweede versnelling schakel, dus de koppeling vlot op laat komen, hoor ik 'klonk' geluiden. Ook als ik - rijdend in de vierde versnelling - afrem totdat de motor dreigt af te slaan, dus pas op het laatste moment de koppeling intrap, dan hoor ik nokkend geluid van onderen komen. Geen idee of dat uit de bak komt, of de aandrijving... De Kia dealer heeft er al meerdere keren naar gekeken, de koppeling al vervangen en de bak uit elkaar gehaald. Geluid blijft en is ook goed hoorbaar wanneer ik vanuit stilstand op de koppeling optrek en die koppeling vlot op laat komen. Nu wil Kia mij een gereviseerde versnellingsbak geven, maar ik ben bang dat dit geen soelaas biedt. Na het aanpassen van mijn huidige bak waren de bijgeluiden immers ook niet verdwenen. Een testrit in een nieuwe Picanto (die van mij is nu ruim een jaar oud) leerde me dat daar geen bijgeluiden hoorbaar waren.... Hebben meer eigenaars last van deze bijgeluiden? Volgens Kia kwam dit probleem wel meer voor. En wat nu te doen? Een auto van een jaar oud, waarvan de bak al moet worden gereviseerd. geeft weinig vertrouwen in de toekomst.... Quote
Paradise Geplaatst 21 Maart, 2013 Geplaatst 21 Maart, 2013 Het klinkt mij niet bekend. Wat me wel opvalt, is dat schakelen van 1 naar 2 niet helemaal vlekkeloos gaat. Althans, niet als je "direct" (van links boven langs de "linker kant" direct naar beneden naar 2) schakelt. Als ik de pook eerst naar het midden terug laat komen en dan pas doorschakel naar 2, merk ik het niet. Met niet helemaal vlekkeloos heb ik ook wel een beetje een "klonk" gevoel, maar weet niet of dat hetzelfde is als jij beschrijft.. Het voelt bij mij niet helemaal soepel, maar echt last ervan heb ik niet. Je gaat naar Koops in Deventer neem ik aan? Ik hoorde men daar wel spreken over een check van de versnellingskabel voor de aankomende kleine beurt, omdat dit mogelijk "problemen met de versnellingsbak in de toekomst zou kunnen voorkomen".Neem aan dat ze dat al gedaan hebben? Quote
Kadda001 Geplaatst 21 Maart, 2013 Geplaatst 21 Maart, 2013 Ik had het zelfde probleem afgelopen twee dagen, dealer vanochtend gebeld en nu is het geluid weer verdwenen!?!?! Ik dacht eerst dat het juist erger werd wanneer het regende. Bij mij is duidelijk een krak/gekraak/tik te horen bij het wegrijden in de eerste versnelling. Wanneer ik rustig heel rustig de koppeling op laat komen is dat geluid er niet. Quote
molenland Geplaatst 22 Maart, 2013 Topic Starter Geplaatst 22 Maart, 2013 Gisteren van Koops Deventer een Nissan Note meegekregen, terwijl een mannetje van Kia Nederland met mijn auto ging testrijden. Uiteraard hoorde ik in de Note geen enkel bijgeluidje uit de bak komen. Zojuist de Note weer teruggebracht. Koops Deventer gaf aan dat Kia Nederland niet veel wil doen en de bal bij Koops legt. Zij hebben immers de versnellingsbak gereviseerd. Koops Deventer echter, weet ook niet hoe het bijgeluid uit mijn Picanto te krijgen is. Gevalletje kastje - muur nu dus. En uiteindelijk moet ik er dus maar mee leren leven. Men gaf als voorbeeld dat een andere klant - een oude vrouw - ook een nieuwe Picanto had, waar het bijgeluid veel harder hoorbaar was. Zij accepteerde het gewoon. @Paradise: de versnellingskabel is al gecheckt. Geen rare dingen geconstateerd. Quote
Kadda001 Geplaatst 26 Maart, 2013 Geplaatst 26 Maart, 2013 De tik is gister opgelost door Kia. Motorsteunen zat speling op. Deze zijn vervangen, en dat met een kmstand van 2300km Quote
Picanto Content Geplaatst 26 Maart, 2013 Geplaatst 26 Maart, 2013 De tik is gister opgelost door Kia. Motorsteunen zat speling op. Deze zijn vervangen, en dat met een kmstand van 2300km Klonk geluiden bij het optrekken, zijn mij ook bekend bij de Picanto. Zowel mijn eerste als mijn tweede nieuwe Picanto in 1,5 jaar tijd, hebben dit. Dit is soms bijna niet hoorbaar en soms zeer luid. Bij mijn eerste auto zijn de motorsteunen gelost en opnieuw vastgezet geweest; dit had direct effect, maar niet blijvend Bij mijn tweede Picanto heb ik chef werkplaats er in laten rijden, toen het geluid zeer duidelijk aanwezig was. Conclusie werd toen gemaakt dat dit door speling in de versnellingsbak veroorzaakt werd; bak zou gereviseerd moeten worden. Er heb dit (nog) niet laten uitvoeren. Geluid is er nu soms nog, maar niet meer zo luid. Quote
molenland Geplaatst 26 Maart, 2013 Topic Starter Geplaatst 26 Maart, 2013 @Kadda001 en Picanto Content: Bedankt! Ik zal de dealer vragen de motorsteunen te controleren. Ben benieuwd.. Quote
Kadda001 Geplaatst 30 Maart, 2013 Geplaatst 30 Maart, 2013 @Kadda001 en Picanto Content: Bedankt! Ik zal de dealer vragen de motorsteunen te controleren. Ben benieuwd.. Mocht je meer weten dan hoor ik het graag, ik ben benieuwd! Quote
molenland Geplaatst 30 Maart, 2013 Topic Starter Geplaatst 30 Maart, 2013 Kia dealer Koops gebeld met de tip van de motorsteunen. Binnenkort gaan ze daar naar kijken. Ik hou jullie op de hoogte Quote
kia_21 Geplaatst 1 April, 2013 Geplaatst 1 April, 2013 Ik heb dit probleem namelijk ook. Ik ga binnenkort ook even de dealer bellen. Hoop niet dat het heel erg is. Quote
kia_21 Geplaatst 12 April, 2013 Geplaatst 12 April, 2013 Volgende week een afspraak met de Kia dealer Autodrome. Ze gaan er naar kijken. Weet jij al wat meer @molenland ? Kia dealer Koops gebeld met de tip van de motorsteunen. Binnenkort gaan ze daar naar kijken. Ik hou jullie op de hoogte Quote
molenland Geplaatst 17 April, 2013 Topic Starter Geplaatst 17 April, 2013 @kia_21: nee, tot dusver heeft Kia Koops Deventer nog geen contact met me gezocht. Ik moet wachten, totdat er iemand van Kia Nederland in Deventer is. Dan zal Koops me bellen. Quote
kia_21 Geplaatst 22 Mei, 2013 Geplaatst 22 Mei, 2013 @kia_21: nee, tot dusver heeft Kia Koops Deventer nog geen contact met me gezocht. Ik moet wachten, totdat er iemand van Kia Nederland in Deventer is. Dan zal Koops me bellen. 1e keer langs de dealer geweest maar ja zoals altijd is dan ineens het geluid verdwenen. De monteur had nog even wat kleine checks gedaan en helaas niks gevonden. Ik kreeg helaas weer de makkelijkste uitweg als we niks horen kunnen wij niks. Tot 2 weken terug deed hij het weer prima, maar helaas kwam het geluid wel terug. 2e keer langs de dealer en kon gelukkig deze keer wel het geluid laten horen. De dealer kwam erachter dat volgens hem het aan de middelste motorsteun lag. Deze is in bestelling en gaan ze binnenkort vervangen. Wordt vervolgd....... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.