Ga naar inhoud

Paradise

Leden
  • Aantal Items

    43
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

Over Paradise

  • Verjaardag 09-08-1984

Algemeen

  • Geslacht
    Man

Paradise's Prestaties

Explorer

Explorer (4/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente Badges

1

Reputatie

  1. Mijn Picanto schakelt bij een koude motor ook niet erg lekker van de 1e naar de 2e versnelling. Als alles een beetje opgewarmd is gaat het een stuk soepeler. Dealer kon er weinig aan veranderen. Overigens mis ik geen trekkracht in de tweede versnelling, zeker niet als er iets meer toeren gemaakt worden. Het is geen GTI, maar dat heeft de verkoper je vast ook niet beloofd toen je 'm kocht. Ik kom prima mee in het verkeer, niks te klagen. Als ik af en toe de Clio 1.2 uit '96 van m'n vriendin mee heb, merk ik wel degelijk een riant verschil (in het voordeel van de Kia).
  2. Gezien de wisselende reacties hierboven misschien toch ook een kwestie wat je gewend bent.. Ik vind dat ie behoorlijk snel koel wordt en genoeg capaciteit heeft om de auto op een goede temperatuur te krijgen; maar het is geen ijs- en ijskoude lucht die eruit komt. Voor mij meer dan voldoende, maar als je anders gewend bent lijkt het misschien niet zoveel.
  3. Je weet dan in ieder geval zeker dat ze gebalanceerd zijn..
  4. Zoals Murcielaygo zegt; zie dit topic: http://www.kiaclub.nl/topic/12608-kia-picanto-2013-achteruit-versnelling/ Lijkt niks aan te doen, helaas.
  5. Het klinkt mij niet bekend. Wat me wel opvalt, is dat schakelen van 1 naar 2 niet helemaal vlekkeloos gaat. Althans, niet als je "direct" (van links boven langs de "linker kant" direct naar beneden naar 2) schakelt. Als ik de pook eerst naar het midden terug laat komen en dan pas doorschakel naar 2, merk ik het niet. Met niet helemaal vlekkeloos heb ik ook wel een beetje een "klonk" gevoel, maar weet niet of dat hetzelfde is als jij beschrijft.. Het voelt bij mij niet helemaal soepel, maar echt last ervan heb ik niet. Je gaat naar Koops in Deventer neem ik aan? Ik hoorde men daar wel spreken over een check van de versnellingskabel voor de aankomende kleine beurt, omdat dit mogelijk "problemen met de versnellingsbak in de toekomst zou kunnen voorkomen".Neem aan dat ze dat al gedaan hebben?
  6. Paradise

    Je leeftijd?

    Ik ben 28. Zie een gemengd publiek in Picanto's rijden; van jong tot oud. Heb niet het idee dat de auto een image heeft voor een bepaalde leeftijdsdoelgroep, eerlijk gezegd. Een leuke auto van jong tot oud!
  7. Klopt, je zal inderdaad weerstand toe moeten voegen om het knipper-interval weer op gelijk niveau met een halogeenlamp te krijgen. Hoe je de weerstand berekent, lees je o.a. hier: http://www.sparrendal.be/emonds/elektronica3IW/lessen/led/led.html Nu is mijn elektro-kennis niet heel verregaand, maar voor zover ik weet "verbruikt" een weerstand geen energie; het bemoeilijkt alleen de doorstroom (http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_weerstand_(eigenschap) ). Daarmee zou het toevoegen van weerstanden dus geen negatief effect moeten hebben op de lagere energieconsumptie.
  8. ABS lampje kan om talloze redenen branden: - Kapotte ABS computer - Kapotte ABS pomp - Kapotte ABS sensor (1 van de 4) Op zich kan het weinig kwaad er mee te blijven rijden, echter grote kans dat je ABS het niet doet. Kan in een geval dat je het nodig hebt wel vervelend zijn. Bovendien is niet werkende-ABS een APK-afkeurpunt. Keertje uitlezen of mee naar de dealer zou ik zeggen.
  9. Hier is al veel over gezegd in een ander topic: http://www.kiaclub.nl/topic/9908-picanto-stuurbediening-upgrade/page__hl__stuur
  10. Volgens mijn dealer (Koops, Deventer) is de terugroepactie ook niet op mijn auto van toepassing. Sterker nog; hij had er nog niet eens van gehoord. Zag in z'n systeem alleen een check voor de versnellingsbakkabel staan.
  11. Grappig, ik had een week of 2 geleden ineens precies hetzelfde. Geen aandacht meer aan besteed (iets meer frummelen om los te krijgen, maar kan nog steeds), en bij de laatste tankbeurt is het me niet eens meer opgevallen, dus denk dat het al niet meer zo is. Misschien kan je een foto posten om het probleem wat te verduidelijken, denk dat iemand die het nog niet gehad heeft niet goed begrijpt wat je precies hebt en hoe het er uit ziet. Zal straks nog ff bij mijn tankdop kijken of die nu wel 'recht' staat.
  12. De TA staat voor de modellen van de tweede generatie, dus de versie uit 2011. (http://en.wikipedia.org/wiki/Kia_Picanto)
  13. Ik dacht het al geconstateerd te hebben, dus het lijkt er echt op.. Wellicht verklaart dit bij sommigen ook het hogere brandstofverbruik. Ben benieuwd.
  14. 12 liter op 100km is schandalig voor een auto die maar 830kg weegt; zelfs voor korte ritjes met een automaat. Als je zulk verbruik acceptabel vindt kan je ook een Land Rover gaan rijden. Volgens fabrieksopgave moet de automaat gemiddeld 5,3l/100km gebruiken. Nu weten we dat Kia die tests wel erg in hun voordeel hebben weten uit te voeren, maar een ruime verdubbeling van het actuele verbruik ten opzichte van het theoretische verbruik is wel buitensporig.
  15. Ik denk niet dat je daar met de hedendaagse motoren druk over moet maken. Nee, goed is het niet, maar je zal er echt niet direct schade van ondervinden. Ik kan me voorstellen dat ze zoiets in de fabriek ook al een keer hebben gedaan om de motor te testen nadat ie in elkaar gezet is. Niet iets om wakker van te liggen
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...