Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

"Krijsend/schurend" geluid na koude nacht stilstaan en achteruitrijden waarbij stuur in uiterste positie gaat voor bocht

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste lezers,

Heb sinds eind vorig jaar de nieuwe kia ceed 2012 versie en sinds de winter begonnen is en het gevroren heeft hoor ik regelmatig een scherp krijsend/schurend geluid rechtsvoor vandaan komen dit gebeurt meest bij achteruitrijden van de parkeerplaats zodra ik mijn stuur in uiterste positie zet (voor bocht) en ook regelmatig nog tot 5 a 10 min rijden als ik door een bocht ga. Heb hiervoor al contact met dealer gehad en die geven aan dat het de remmen zijn ivm de pekel. Ik vindt dit vreemd omdat ik op het moment dat ik het hoor niet rem en ook alleen van rechtsvoor komt en bijv. deze week weinig gestrooid is maar wel licht gevroren heeft.

Heb getracht een opname hiervan te maken en deze heb ik bijgevoegd. (je hoort mijn gordel omdoen,auto starten en dan het geluid)

Chips krijg de melding van het forum dat ik geen toestemming heb om dit type bestanden op te laden. (is een .m4a audio bestand van 363 kb) is dit ergens aan te passen?

Geplaatst

het zou kunnen zijn dat het de vrijlooppolie is van je alternator.

waneer je je stuur helemaal overdraaid wordt je servopomp volledig belast en trek de riem hard op de alternator.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...