Jump to content

Beste optie meer vermogen Kia proceed 1.4 cvvt prijs/kwaliteit verhouding

Jerrot

Recommended Posts

Hallo,

Ik zal me even in het kort voorstellen, ik ben Jeroen en ik ben in het bezit van een Kia Pro_ceed uit bouwjaar 2008 met de 1.4 cvvt motor met 109 pk. Ik heb sinds kort een tandemasser kar met een houten huif/opbouw er op gekocht en met deze kar erachter komt mijn auto in 4e en 5e versnelling toch wel wat tekort.

Nu vroeg ik mij af waar ik qua prijs/kwaliteit verhouding het meeste vermogen mee kan winnen? Chiptuning of een open luchtfilter of een ander uitlaatsysteem onder mijn auto? Chiptuning hoor ik hele wisselende resultaten van dus ik hoop dat er hier iemand op het forum ervaring heeft met deze auto en motorvariant qua tuning.

Gaat mij alleen er om dat ik wat extra power krijg en met name in de 4e en 5e versnelling en wat het meeste oplevert voor de laagste prijs.

Ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen.

Bvd Jeroen

Tuning kan wel, maar zal geen significant voordeel opleveren. Benzinemotoren zijn niet echt geschikt voor chiptuning,

de vermogenswinsten zijn namelijk zeer gering. De 1.4 motor t.o.v. het gewicht van de tandemasser is inderdaad té groot.

Je mist trekkracht onderin.

• Like 1

• 1 month later...

Goedemorgen,

Gisteren bij een kennis van me geweest met mijn Pro_ceed 1.4 uit 2008 en op de testbank gezet. Ik schrok van het resultaat want er kwam slechts 82.6 pk uit bij 5900 tpm. Weten jullie of dit kan kloppen tov de meetmethode van KIA? Tevens nog iets raars, op mijn motorblok staat 1.4 DOHC maar neem aan dat dit gewoon de 1.4 CVVT moet zijn?

Ik zit nu zelf te denken om er een K&N 57 i kit in te laten zetten om te kijken of dat wat helpt. Chiptuning is me op dit moment even te duur.

Groeten Jeroen