mcbeef Geplaatst 8 April, 2013 Geplaatst 8 April, 2013 Dag beste Rio rijders. Ik zit al een poosje te denken om een trekhaak te laten monteren.Nu kwam ik deze website tegen van een bedrijf in Ermelo (Jawel) dat trekhaken en kabelsets verkoopt. Ook kunnen zij deze monteren in ong. 90 minuten volgens de site. http://www.autoonderhoud.nl/catalog/category/view/?makeid=59&modelid=902&carstyleid=36697&id=4 Mijn vraag is of er meer mensen zijn die dit willen laten doen, dan kunnen we misschien een dagje afspreken en is er wellicht ook iets met de prijs te doen. Of kennen jullie andere zaken voor deze klus? zelf monteren ben ik niet zo voorstander van omdat ik liever niet ga rommelen met de kabels.Ben wat dat betreft onervaren. Een trekhaak voor 450 euro lijkt mij een goede deal, nietwaar? alvast bedankt voor jullie reacties. Quote
xtra40 Geplaatst 8 April, 2013 Geplaatst 8 April, 2013 als het heel veel scheeld zou ik het toch zelf doen het is niet een heele erge moeilijke klus en als je even dit draadje van mij door leest dan zie je ook dat de bedrading niet heel erg moeilijk is en ook goed zelf te doen ik heb er zelfs eentje helemaal op de grond gedaan hier is het betreffende draadje http://www.kiaclub.nl/topic/10181-trekhaak-montage-hulp-fotos-voor-als-je-zelf-je-trekhaak-wilt-monteren/ Quote
mcbeef Geplaatst 8 April, 2013 Topic Starter Geplaatst 8 April, 2013 Bedankt, ik kende de post natuurlijk, Ik vind het toch wat ver gaan hoor. Ik kijk even wat monteren kost, anders heb je kans dat ik een keer voor je stoep sta. Als je dat leuk lijkt, kan ik nog wat leren van de goeroe. 1 Quote
KiaPicantoVriend Geplaatst 8 April, 2013 Geplaatst 8 April, 2013 Een trekhaak monteren lijkt in mijn optiek niet het grootste probleem. Denk bij het "doehetzelfen" aan het garantie verhaal welke je auto wellicht heeft. Doe je het niet goed is de , mogelijke, reparatie mogelijk duurder dan het door de garage of fastfitter. Over het electrische verhaal maar te zwijgen. De complexiteit die dit heeft is groot. Zeker bij de 13polige aansluiting. 7 polig kan iets makkelijker zijn. In beide gevallen heb je kans, zeker bij de nieuwere auto's dat de stekkeraansluiting moet worden "aangemeld" bij de boordcomputer. Quote
Don56 Geplaatst 8 April, 2013 Geplaatst 8 April, 2013 Voor 312,54 kan je een trekhaak voor de Rio bestellen bij: http://www.trekhaakshop.nl/ is wel zonder montage, maar een gem. garage rekent 60-70 euro hiervoor. Dit lijkt mij een stuk beter dan een 'beun-de haas-montage' . Quote
xtra40 Geplaatst 8 April, 2013 Geplaatst 8 April, 2013 nou het is zo simpel dat zelfs jij het zou kunnen en ik weet dat het voor een profesional als ik een koud kunstje is maar zelf een teun de beun kan dit niet verkeerd doen dus er is nog hoop voor je Quote
Don56 Geplaatst 8 April, 2013 Geplaatst 8 April, 2013 ppfff...ik krijg me nu toch een vreemde geur in de neus Quote
Martin1977 Geplaatst 8 April, 2013 Geplaatst 8 April, 2013 Het monteren van een trekhaak is echt een peulenschil kind kan de was doen verhaal. Ook ik heb hem zelf gemonteerd en zelfs met een 13 polige stekker. Nu heb ik de trekhaak via een goede vriend aan kunnen schaffen en de kabelboom heb ik wel origineel van de kia dealer laten komen en dan is het echt heel erg makkelijk d.v.m de installatie tekeningen en scheelt een hoop geld. 1 Quote
xtra40 Geplaatst 8 April, 2013 Geplaatst 8 April, 2013 hahahhahah maar de autos waar ik dagenlijks aan sleutel zijn wel even wat duurder in ingewikelder dan een kia rio dat is de simpelheid zelf Quote
Jim Brouns Geplaatst 8 April, 2013 Geplaatst 8 April, 2013 Ik heb zelf goede ervaringen met winparts.nl goede service niet te duur en ook de passende kabelbomen. Ik heb bij onze rio type 3 een trekhaak van hier onder gebouwd, en bij een kennis onder een Renault senic. Beide binnen een uurtje , en prima pasvorm. Quote
Martin1977 Geplaatst 8 April, 2013 Geplaatst 8 April, 2013 hahahhahah maar de autos waar ik dagenlijks aan sleutel zijn wel even wat duurder in ingewikelder dan een kia rio dat is de simpelheid zelf Ik bedoeld ook onder de Rio Eelco. Kameraad van mij werkt bij Baan Mercedes bedrijfswagens die vertelde ook al dat het bij onze Rio wel heel erg makkelijk was. Quote
xtra40 Geplaatst 8 April, 2013 Geplaatst 8 April, 2013 was ook niet en antwoord aan jou gericht hoor maar voor Don56 maar ik werk voor het zelfde merk als dat jou kameraad doet dus ik weet heel erg goed wat ik doe maar dat begrijpen somige mensen niet zo denk ik Quote
Don56 Geplaatst 9 April, 2013 Geplaatst 9 April, 2013 Wat ik begrijp is dat er hier eentje wel héél erg de boventoon voert bij alles wat iedereen zegt en denkt en zichzelf continu op de borst zit te slaan van 'oh ik ben zo geweldig en goed'. Maar er zijn ook mensen die dat soort gedrag niet zo leuk vinden, waarvan ik zo'n iemand ben én dat is niet verboden! Als er iets aan mijn auto moet gebeuren dan laat ik dat bij een vakgarage doen en dat hoeft zeker geen Kia-dealer te zijn, dan heb ik tenminste nog garantie (waar de meesten hun mond zo vol van hebben) ps: een taalcursusje Nederlands zou zeker geen kwaad kunnen ook! Quote
handyman Geplaatst 9 April, 2013 Geplaatst 9 April, 2013 continu=continue Kom op dames laten we het leuk houden hier Quote
Don56 Geplaatst 9 April, 2013 Geplaatst 9 April, 2013 pppffftt.. hoor hem met z'n 'dames' kinderachtig gel*l hier zeg Quote
theomonika Geplaatst 9 April, 2013 Geplaatst 9 April, 2013 ik wil deze zure bom, de azijn_award, de AUW-gurk uitdelen aan Don56 het was een tijdje stil rond om hem maar hij is weer tot leven gekomen Quote
Nimo Geplaatst 9 April, 2013 Geplaatst 9 April, 2013 Don, Niet lullig bedoeld, maar Xtra probeert je alleen maar te helpen denk ik. Als je dat niet waardeert, bedank je hem en ga je door met iemand anders antwoord. Just a tip Quote
Specialmade Geplaatst 9 April, 2013 Geplaatst 9 April, 2013 @Don56, Het is zeer zeker niet verboden om een eigen mening te hebben. Maar om Xtra40 nou te betichten van het voeren van de "boventoon" gaat zelfs mij wat ver. Toevallig, nou toevallig, ken ik Xtra40 redelijk goed. Dit is een man die voor iedereen klaar staat en vrijwel belangeloos werkzaamheden verricht aan auto's. Meestal aanpassingen c.q. wijzigingen welke de eigenaar niet goed zelf durft te doen. Maar als jij liever naar een vak-garage dan wel een Kia dealer gaat is dat natuurlijk je goed recht. Je wordt immers niet verplicht om het bij Xtra40 te (laten) doen !!!!. Tot slot nog een laatste opmerking inzake het gebruik van de Nederlandse taal. Realiseer je wel dat veel van de geposte berichten met behulp van een Smartphone, tablet of iets dergelijks worden geplaatst. Het maken van fouten is dan snel gebeurt. Zolang wij (jij) maar weet waar het over gaat.!!! Grtz. Specialmade 1 Quote
Gast quinten Geplaatst 9 April, 2013 Geplaatst 9 April, 2013 nou jongens heb sinds een maand geleden de trekhaak laten monteren met een 13 polige stekker bij de kia dealer kost ook wel wat.... 955,00 euro maar ik had nog mijn tegoed bonnen van 450,00 euro dus heb ik die maar ingeleverd... dan lijkt het nog mee te vallen toch ben zelf ook automonteur geweest 14 jaar lang bij de honda dealer is wel al een hele tijd geleden maar sleutelen verleer je niet zeggen ze wel eens, maar had er geen zin in om het zelf te doen doe trouwens niets meer zelf aan de auto qua onderhoud .. maar vindt het wel leuk dat de pimpmaster dit ook allemaal zelf doen en uitleg geven op deze site en niets te veel is als je wat te vragen hebt aan die jongens... Quote
mcbeef Geplaatst 9 April, 2013 Topic Starter Geplaatst 9 April, 2013 Ik zou zo'n projectje graag aanpakken, maar niet alleen, mocht ik iets onhandigs doen dan is de boel weer uit elkaar moeten halen erg frustrerend (ervarinkje ) Daarnaast vind ik de veiligheid van het systeem na afloop ook erg belangrijk. De boordcomputer houd ik ook graag heel. Kortom, als iemand (met ervaring hiermee) het leuk vindt om mij te helpen, dan leer ik er ook nog wat van Quote
xtra40 Geplaatst 9 April, 2013 Geplaatst 9 April, 2013 zo als je weet is dat geen probleem en als je de juiste electra set hebt is alles door een relay kast gescheiden van het boordcomputer systeem dus daar hoef je niet bang voor te zijn maar ik wil je graag helpen bij je trekhaak project Quote
Nimo Geplaatst 9 April, 2013 Geplaatst 9 April, 2013 zo als je weet is dat geen probleem en als je de juiste electra set hebt is alles door een relay kast gescheiden van het boordcomputer systeem dus daar hoef je niet bang voor te zijn maar ik wil je graag helpen bij je trekhaak project Trek(haak)-project team Quote
mcbeef Geplaatst 9 April, 2013 Topic Starter Geplaatst 9 April, 2013 Dankjewel xtra!Ik ga je laten weten wat het wordt. Klopt het dat ik deze kabelset en trekhaak nodig heb? Of weet jij een mooiere (praktischer) trekhaak Quote
xtra40 Geplaatst 9 April, 2013 Geplaatst 9 April, 2013 zo als je mischien in mijn trekhaak draadje hebt gezien heb ik een trekhaak van westfalia die is wel een stuk duurder maar die zie je dus niet zitten ik vond dat het prijs verschil wel waard ik heb deze hier gekocht http://www.ebay.nl/itm/Anhangekupplung-abnehmbar-Kia-Rio-Fliesheck-ab-2011-13poliger-spezif-E-Satz-/300710103800?pt=DE_Autoteile&hash=item4603b80af8#ht_1842wt_1139 deze is incl electra set 13 polig ook hebben ze hem met een 7 polig aansluiting maar wat jij aangeeft is in elk geval de goeie foto zonder trekhaak zo als ik elke dag rond rij foto met de stekker doos naar beneden geklapt fotos met trekhaak en stekker doos Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.