Jump to content

Recommended Posts

Posted

Even een schopje van dit oudere topic....we zijn een jaartje verder met de ebay flatblade ruitenwissers maar ze zijn toch wat minder bevallen. Om te beginnen gingen ze maar krap een jaar mee, ik kreeg strepen en herrie, en ze zijn flink aan het oxideren (allemaal witte punten er op) en het staal begint te roesten.

Ik ben daarom toch maar overgestapt op de Bosch Aerotwin: bij http://www.autopartswinkel.nl/ een bestuurderswisser en passagierswisser inclusief verzendkosten voor 25 euro. Bestellen als set is vreemd genoeg duurder, dus aparte ruitenwissers bestellen.

Posted

De Bosch Aerotwin bevallen mij ook prima. Nu al een jaar in gebruik en ze doen het echt prima.

Gekocht bij www.mister-auto.nl

Guest Timo0103
Posted

Gebruik zelf ook de Bosch maar ook deze gaan niet langer als een jaar mee.

Posted

Gisteren kreeg ik mijn bosch flatblad ruitenwissers binnen en heb deze gelijk gemonteerd.

Deze had ik gekocht bij Mister Auto. http://www.mister-auto.nl/fl/

Incl verzendkosten 28 euro.

Dit scheelt nog al met de Praxis want daar kosten ze 54 euro. 

En dat is even slikken als je voor het vak staat.

Bestellen is niet moeilijk.

Kenteken invullen, dan krijg je wat er voor je auto te koop is, aanklikken, betalen met ideal en klaar.

3 dagen later staat de UPS voor de deur met je wissers.

Een aanrader

Ook voor de interieur en luchtfilter kan je er goedkoop terecht.

Voor deze prijzen krijg je er weer zin in om het zelf te doen.

Komt mijn opleiding van 38 jaar terug toch nog van pas.  :-)

Hey tuuter,

Ben ook van opleiding autotechnieker maar heb nooit in die branche gewerkt.

Wat natuurlijk niet nalaat dat ik een enorme interesse heb in auto/mototechniek.

Ik heb er dan ook een hekel aan om mijn wagen naar de garage te doen daar ik weinig vertrouwen heb in hun manier van werken.

Vaak factureren ze meer dan er werkelijk gedaan is,maar soms kan je er niet omheen en moet je wel anders verloopt je garantie.

Ikzelf ben ook al enige tijd klant bij Mister Auto,en moet zeggen,is een prima overzichtelijke site en nog goedkoop ook.

De onderhoud van onze Peugeot 206 cc Cabrio doe ik zelf en daarmee weet ik heel wat te besparen :-)

Voor het onderhoud van onze Sp3 gaan we wel naar een Kiagarage,maar komen vaak met een flinke hap uit onze portemonee :-(

Maar ja die mensen moeten ook leven he,en de garantie van 7 jaar moet ook betaald worden...

Nu in juni moet de Sp3 binnen voor een groot onderhoud,31.000km,hou mijn hart(en portemonee) al vast,

Groetjes Mike

Posted

Mijne heeft dit wel inderdaad ! Ik reed er al 5 maanden mee dus ik begon ook te twijfelen maar het tankje zal wel flink zijn

Blijkbaar zat ik 2 paginas terug op een vraag van iemand anders te antwoorden. foutjuh

Maar die tip van autopartswinkel.nl heb ik wel gebruikt en gelijk 2 Aerotwin blades besteld :-)

Posted

Na het hele internet afschuimen bleken bij autopartwinkel.nl die aerotwins het goedkoopst (incl. verzenden), vandaar de tip. En binnen een dag in huis. Ik heb verder geen binding met die toko hoor.

• 1 month later...
Posted

Het rubber van mijn achterruitwisser is gescheurd en na 20 minuten Googelen heb ik nog geen overtuigende vervanging gevonden. Wel voor de voorruit maar de achteruitwisser is heel schaars of ik zoek verkeerd. Gaat om een Kia Rio III (2012). Iemand tips? :-)

En moet ik meteen die hele wisserunit vervangen? Liefste vervang ik alleen het rubber gezien de rest van de onderdelen in nieuwstaat zijn :)

• 3 months later...
Posted

Gisteren kreeg ik mijn bosch flatblad ruitenwissers binnen en heb deze gelijk gemonteerd.

Deze had ik gekocht bij Mister Auto. http://www.mister-auto.nl/fl/

Incl verzendkosten 28 euro.

Dit scheelt nog al met de Praxis want daar kosten ze 54 euro. 

En dat is even slikken als je voor het vak staat.

Bestellen is niet moeilijk.

Kenteken invullen, dan krijg je wat er voor je auto te koop is, aanklikken, betalen met ideal en klaar.

3 dagen later staat de UPS voor de deur met je wissers.

Een aanrader

Ook voor de interieur en luchtfilter kan je er goedkoop terecht.

Voor deze prijzen krijg je er weer zin in om het zelf te doen.

Komt mijn opleiding van 38 jaar terug toch nog van pas.  :-)

Erg goede site ik koop er al jaren.

Goede service ook.

• Like 1
Guest Timo0103
Posted

http://webshop-cs.tecdoc.net/carpartsdirect/home.jsp

Bosch Aerotwin

€ 19,60 incl verzendkosten.

Kies de ruitenwissers los en niet de set.

Snap er nog steeds niets van maar de set kost € 32,07

Los kost de set dus € 19,60

Heb hem al eerder besteld voor een qashqai en dat was hetzelfde verhaal.

Wie het wel snapt mag het vertellen maar doe er ondertussen je voordeel mee.

Guest Timo0103
Posted

Vandaag binnen gekregen.

Keurig verpakt en gewoon de complete set voor € 19,60 incl verzendkosten.

Spotgoedkoop

• 3 weeks later...
Posted

Vandaag binnen gekregen.

Keurig verpakt en gewoon de complete set voor € 19,60 incl verzendkosten.

Spotgoedkoop

Vandaag besteld. Iets duurder geworden :|

23,52 Euro, maar nog steeds een koopje!

• 1 month later...
Posted

Ook besteld en netjes via DHL binnengekregen voor €23,52  :-)

Na 2 jaar waren de Ebay-wissers niet meer zo soepel.... (maar nog altijd beter dan de standaard KIA-wissers!).

Bedankt voor de tip!

• 2 years later...
Posted

Hallo, ik heb ook gezien dat de achterruitenwisser moeilijk te krijgen is , maar ik heb een besteld bij Aliexpres en die kost 5.74 met gratis verzenden , ga het maar even proberen , zodra ik het ontvangen heb laat ik het weten . voor de geintereseerden hier de link : Gratis Verzending Auto achter wisserbladen Voor KIA SPORTAGE R Zachte Rubberen Ruitenwisser Blade Maat 12 "305mm , dus via aliexpres. 

Posted

Ik kreeg zostraks een berichtje dat de ruitenwissers en interieurfilter onderweg is en het komt uit Berlijn via DPD , ben benieuwd hoelang onderweg .

Posted

En tot mijn verbazing kreeg ik vanmorgen een mail dat de ruitenwissers van Bosch Aerotwin en de interieurfilter vanmorgen werden afgeleverd , mooi dus die heb ik ook binnen .