Jump to content

Afscheid Kia Picanto.

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ben nu meer als een jaar Picantorijder maar ga van merk veranderen.

Niet omdat mijn Picanto niet voldoet maar wij willen automaat gaan rijden.

Ben super tevreden over onze auto maar een Picanto automaat gaat het niet worden.

Ten eerste maar 4 versnellingen en het ziet er zeer goedkoop uit.En dan het verbruik.1op 11 is wel erg veel.

Het verbruik van onze huidige Picanto is rond de 1op 16.5.Nu heb ik de eerste maanden heel rustig gereden en was het verbruik zo rond de 1op 18.Natuurlijk niet wat ze beloven maar wel merk haalt wel de opgegeven waarden.

Als het niet nodig was geweest was ik nog wel een paar jaartjes in deze auto blijven rijden want voor een 1.2 liep hij zeer goed.Zeker voor wat er allemaal standaard op zit moet je bij andere merken veel voor bij betalen.

Veel succes met jullie Picanto's.

Ja kom er ook nu pas achter dat het een forum geeft voor Kia Picanto.

Ben overgestapt naar een VW UP!

Zelfde klasse als de Picanto en ook niet geheel vlekkeloos als je dat forum leest.

Want heb ook de test gelezen in de autoweek over de automaten waarbij die van UP! Als slechts uit de test komt.

Maar ook dat is voor iedereen anders.Heb een goede testrit achter de rug waarbij ik het anders beleef.

Moet toch wel bekennen dat de UP! iets beter in mekaar zit en ik hoop dat ook de lak een stuk beter is.

Want bij mij Picanto die Galaxy Black is zie je elk krasje en vlek.Zelfs waar je de deur dichtgooit zit vol met krassen.

En geloof me als er iemand zuinig is op zijn auto ben ik het wel.

Maar voor de rest super tevreden over Kia en ook over onze Kia dealer Kerres..Zal hem zeker ook blijven promoten bij andere mensen.