Tara Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Hallo Kia rijders,,,ik zal mijzelf hier eerst even voorstellen,Mijn naam is WIlma en ben ingelogd als Tara,,voor mij even makkelijker, ben al 10 jaar een Kia rijdster,,9 jaar een Kia Carens gereden en sinds een jaar de Kia Picanto, Vind het leuk om al jullie ervaringen te lezen, de mijne zijn erg positief qua Merk Kia,,de Carens heeft mij nooit in de steek gelaten en ik moest wel ff wennen aan de Picanto, vooral met mijn boodschappen;)))De reden dat ik de Carens heb weggedaan was dat ik de wegenbelasting te idioot voor woorden vond,ik betaalde 95 euro per maand voor de diesel grijs kenteken, er wordt nog steeds geprocedeerd maar na 7 jaar denk ik dat dit niets gaat worden, maar we blijven positief,, nu afwachten wat het Luxemburgse hof gaat beslissen,,ik kocht deze auto tenslotte met lage wegenbelasting(22 gulden per maand!!!!!). Waarom grijs kenteken,,dan kon ik de rolstoel van mijn moeder er makkelijk in plaatsen,nu kan ik haar niet meer meenemen,,dus vandaar dat ik over ben gegaan naar de Picanto, maar achteraf was de Rio een betere beslissing geweest, net ietsje groter. Wie weet of ???een tweedehands Carens,,maar dat blijft mijn favoriet. Heb vanmiddag alles gelezen omtrent een nieuw navigatie systeem en hoop dat ik nog vele leuke nieuwe berichten van jullie mag, kan lezen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Hallo Wilma welkom hier op het forum en heel veel lees plezier hier maar zo te horen heb je dat al goed gedaan ik hoop dat de picanto net zo goed bevalt als de carens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 @Tara, Welkom op dit forum en veel leesplezier. Leuk om te lezen dat je zo tevreden was met de Kia Carens. Maar ook de Picanto is een goede vervanger, wel wat kleiner maar daarom niet minder. En ja die kofferbak is wat kleiner maar je hebt dan ook nog een hele achterbank tot je beschikking Suc6. Grtz. Specialmade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tara Posted May 16, 2013 Author Share Posted May 16, 2013 Hallo Wilma welkom hier op het forum en heel veel lees plezier hier maar zo te horen heb je dat al goed gedaan ik hoop dat de picanto net zo goed bevalt als de carens Ja leuk om op dit forum ff te surfen,zo heb ik ook eerst een proefrit gemaakt met een 1.0 motor Kia,,en gelijk de grote weg op,,dat was ff schrikken,,als je van een 2.0 diesel naar een 1.0 Kia motor overstapt, in de stad een prima auto maar vond het niet prettig op de grote weg. In de Autoweek stond een heel artikel en toen besloten een 1.2 motor te kiezen en die bevalt prima.Nu de geluidsinstallatie aanpassen en dan ben ik weer een super tevreden mens met een verbruik van 1 op 17-18 op de grote weg,,dus ik heb geen klagen;))) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tara Posted May 16, 2013 Author Share Posted May 16, 2013 @Tara, Welkom op dit forum en veel leesplezier. Leuk om te lezen dat je zo tevreden was met de Kia Carens. Maar ook de Picanto is een goede vervanger, wel wat kleiner maar daarom niet minder. En ja die kofferbak is wat kleiner maar je hebt dan ook nog een hele achterbank tot je beschikking Suc6. Grtz. Specialmade Ja hoor super tevreden,,maar ik heb een hondenbench op de grote stoel staan,dus de halve achterbank ben ik kwijt, wel een pre dat je de stoel geheel plat kan maken, wat bij veel auto's niet mogelijk is, en de Picanto is supersnel maar dat is duidelijk merkbaar,9 jaar nieuwere techniek op de audio na;((( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 hahahah ja die audio die doet het hem iedere keer die is niet zo bijster goed maar daar zijn de keuze reuze in om dat op te krikken naar een acceptabel nivo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tara Posted May 16, 2013 Author Share Posted May 16, 2013 hahahah ja die audio die doet het hem iedere keer die is niet zo bijster goed maar daar zijn de keuze reuze in om dat op te krikken naar een acceptabel nivo Ja,,gaat goed komen,,maar als je dus van een combi navi en audio systeem met 4 zeer goede boxen naar dit systeempje gaat,,dan is het wel ff wennen, vooral als je eens ff wilt knallen,,weinig knallen;))) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Brouns Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Welkom en veel plezier hier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts