200PKminder Geplaatst 18 Mei, 2013 Geplaatst 18 Mei, 2013 Rio van 2012 is nog geen jaar oud. Dit had ik niet verwacht zo snel. Ik heb auto's gehad (BMW) die na 9 jaar nog geen spatje roest hadden...) Plaats: Lichte roestvorming bij rechter scharnier van de achterklep. Van binnenuit door de lak heen een klein plekje bij de (las)naad van plaatwerk. update: dealer gaat het uiteraard in orde maken. Afspraak is gemaakt i.c.m. 1e beurt. Wie heeft er ook last van roest? Zie foto: Quote
Brambeer Geplaatst 27 Mei, 2013 Geplaatst 27 Mei, 2013 Net even de auto rondgelopen en ik heb gelukkig nergens een soortgelijk roestplekje zitten. Ik hoop dat het een exemplarisch geval is en niet vaak voorkomt. Succes ermee en ik hoop dat de dealer het netjes oplost voor je. Groet, Bram Quote
Wingie Geplaatst 27 Mei, 2013 Geplaatst 27 Mei, 2013 Heb het ook op mijn kia ceed van april vorig jaar die ik in oktober heb aangeschaft net boven de voorruit volgens de dealer door opspattend steentje men heeft bij gelakt met een stift (ongeveer 1 mnd geleden, die heb ik daarna aangeschaft) maar zag van het weekend al weer ietsjes doorkomen. Quote
200PKminder Geplaatst 1 Juni, 2013 Topic Starter Geplaatst 1 Juni, 2013 Heb het ook op mijn kia ceed van april vorig jaar die ik in oktober heb aangeschaft net boven de voorruit volgens de dealer door opspattend steentje men heeft bij gelakt met een stift (ongeveer 1 mnd geleden, die heb ik daarna aangeschaft) maar zag van het weekend al weer ietsjes doorkomen. Bij mijn Rio is het niet als gevolg van steenslag want het plekje zit onder de achterklep op lasnaad. Als dat plekje bij jou terugkomt, dan is het niet goed gerepareerd en blijft de roest door gaan. Als ik jou was zou ik het met een dremeltje schoonmaken, dan met anti-roest spul 'Noverox' aanstippen (werkt echt goed, wel lang genoeg -paar dagen- laten uitharden) en dan pas aanstippen met kleurlak. Want je wilt niet dat het onderhuids door blijft kruipen totdat je uiteindelijk in het slechtste geval lekkage krijgt... De dealer heeft van het plekje op mijn Rio een foto gemaakt voor de importeur en zei dat het onder garantie wordt opgelost. Ik wacht even af. Quote
jeroen66475 Geplaatst 1 Juni, 2013 Geplaatst 1 Juni, 2013 Hetzelfde gehad bij mijn eveneens witte Picanto (2013). Bij mij de naden aan de binnenkant van de achterdeuren achter de rubbers. Is inmiddels onder garantie hersteld. Schijnt vooral bij de kleur wit voor te komen of is het dan juist goed zichtbaar? Quote
200PKminder Geplaatst 1 Juni, 2013 Topic Starter Geplaatst 1 Juni, 2013 Hetzelfde gehad bij mijn eveneens witte Picanto (2013). Bij mij de naden aan de binnenkant van de achterdeuren achter de rubbers. Is inmiddels onder garantie hersteld. Schijnt vooral bij de kleur wit voor te komen of is het dan juist goed zichtbaar? Nou, dan ga ik de naden goed in de gaten houden dus! Quote
200PKminder Geplaatst 4 Oktober, 2013 Topic Starter Geplaatst 4 Oktober, 2013 Dealer vroeg om foto's en heeft tijdens de beurt alleen schoongekrabt. Men zou het voorleggen aan de importeur. Ik wacht nog steeds op reactie... (en ben te lui om er achteraan te gaan) Bij volgende beurt maar weer ter sprake brengen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.