kristofdeborle Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Hey allemaal Ik vraag me af of andere rio-rijders het volgende (probleem) herkennen. Wanneer ik in 3e versnelling rustig optrek dan voel ik veelal een licht schokkerig effect van de motor, alsof hij moeite heeft om op te te trekken. Die heb ik alleen wanneer ik optrek onder de 2000 toeren. Wanneer ik mijn voet steviger op het gaspedaal zet, heeft de auto geen moeite. Is dit normaal? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Yes sir, niks mis mee.. De kleinere motoren van Kia worden graag een beetje op toeren gehouden, ze geven hun vermogen vrij hoog in RPM af. Onder de 2000 toeren zit je echt een beetje te laag, dat is meer iets voor een diesel. Trek door tot tussen de 2800 en 3000 toeren en je zal zien dat je verbruik ook iets daalt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
handyman Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Yes sir, niks mis mee.. De kleinere motoren van Kia worden graag een beetje op toeren gehouden, ze geven hun vermogen vrij hoog in RPM af. Onder de 2000 toeren zit je echt een beetje te laag, dat is meer iets voor een diesel. Trek door tot tussen de 2800 en 3000 toeren en je zal zien dat je verbruik ook iets daalt. 1.1=diesel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Zijn die zo traag dan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johangols Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Mijn 1,1 diesel heeft dat ook iets. Boven de 2000 rpm is het verdwenen.Komt gewoon omdat het een drie cylinder is. Die heeft maar één arbeidsslag per 240 graden krukasomdraaiing. en dan voel je bij een laag toerental de afzonderlijke klappen. Doordat een vliegwiel ontbreekt voel je dan dat de motor een beetje onregelmatig loopt. Bij het optrekken blijf ik altijd boven de 2000 rpm, voelt gewoon beter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kristofdeborle Posted May 23, 2013 Author Share Posted May 23, 2013 Mijn 1,1 diesel heeft dat ook iets. Boven de 2000 rpm is het verdwenen. Komt gewoon omdat het een drie cylinder is. Die heeft maar één arbeidsslag per 240 graden krukasomdraaiing. en dan voel je bij een laag toerental de afzonderlijke klappen. Doordat een vliegwiel ontbreekt voel je dan dat de motor een beetje onregelmatig loopt. Bij het optrekken blijf ik altijd boven de 2000 rpm, voelt gewoon beter. Bedankt voor je reactie Johan. Ik vraag me af hoe het dan zit met je verbruik? Ik heb een gemiddelde van ongeveer 4.5l/100km (ik rij naar mijn gevoel zeer rustig). En die 4.5l/100km is het echte verbruik, dus niet wat op de simulatie van de auto zelf staat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johangols Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Mijn verbruik valt best mee. Mijn echte verbruik, gemeten over 9000 km is 4,9 ltr/100 km. Ik rijd hoofdzakelijk op 80/100 km wegen. Ik rijd wel altijd stevig door. Snelweg 130, binnenweg 90/110. Ik zorg er wel voor dat ik zo weinig mogelijk snelheidsverandering heb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freaky Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Bedankt voor je reactie Johan. Ik vraag me af hoe het dan zit met je verbruik? Ik heb een gemiddelde van ongeveer 4.5l/100km (ik rij naar mijn gevoel zeer rustig). En die 4.5l/100km is het echte verbruik, dus niet wat op de simulatie van de auto zelf staat. Ik zit zelf ook zo rond de 4,5 met nu 45.000 op de teller ik rij op zich wel rustig maar haal de 130 ook regelmatig. Wat dat inhouden betreft dat herken ik ook wel, een beetje gas erbij en het is weg. Als ik 90 op de snelweg ga rijden op de snelweg op de CC en ik reset het verbruik dan kom ik ongeveer op de 3.3 uit maar dan moet ik verder niets extra's doen. @Creative Name Traag??? De benzine versie is pas traag. Elke keer als ik een leenauto mee krijg van de dealer (vandaag ook weer ivm beurtje) val het me weer op hoe onrustig de benzine versie rijd. Erg fel bij het optrekken maar niet voorruit te branden op de snelweg. Ik ben altijd blij als ik mijn 1.1 diesel met superpack weer terug heb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts