Til Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Goedendag. Ik ben Arno een kom uit het mooie Montferland en word voor bijna 99% zeker een Carens rijder op gas. Gas is mij goed bevallen in al mijn vorige auto`s en hoop dat het bij de Carens ook gaat bevallen. Ik ben mij aan het oriënteren op een auto van 2007/2008. De keus is op deze auto gevallen om de volgende reden. Namelijk: een hogere zit i.v.m. een kleine vrouw(1.53m) , versnellingspook moet zo ver mogelijk naar voren zitten omdat de vrouw dicht op het stuur zit. Anders zit ze maar te trekken aan de versnellingspook. Verder moet ie de caravan kunnen trekken en verder is het financiele plaatje heel belangrijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Ik rij in sportage van 2011 nu 50000 km probleemloos op lpg G3. Wel met flashlube systeem voor extra smering kleppen. Ingebouwd door bedrijf met 30 jaar ervaring. Servicebeurten zijn wel iets duurder en dealer heeft garantie van Kia wat betreft de motor overgenomen tot 150000 km. Lekker gevoel als voor 26 euro de tank weer vol is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Wat bespaar je er werkelijk mee ? Heb je dat al eens uitgerekend ? NB LPG motorschade komt meestal bij ca 90K km voor ( eigen ervaringen, andere merken) Flash Lube en vooral niet leegrijden zou helpen. Heb je die 150K motor garantie op schrift ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Wat bespaar je er werkelijk mee ? Heb je dat al eens uitgerekend ? NB LPG motorschade komt meestal bij ca 90K km voor ( eigen ervaringen, andere merken) Flash Lube en vooral niet leegrijden zou helpen. Heb je die 150K motor garantie op schrift ? Garantie staat op schrift. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Til Posted June 20, 2013 Author Share Posted June 20, 2013 De Carens vorige week aangeschaft. Helaas sinds vandaag is het lampje van de motormanagement af en toe gaan branden en opdat moment hield ie ook in. ben benieuwd wat dit gaat brengen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 Ik hoop dat je Bovag garantie hebt van een half jaar ? Je kunt je auto laten keuren door de ANWB Mocht er dan een kleppenprobleem zijn heb je een iig iets in handen om de boel op te laten lossen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Til Posted June 20, 2013 Author Share Posted June 20, 2013 Ik heb een half jaar Bovag garantie. Kijken ze bij zo`n keuring dan ook naar de kleppen? Bij een normale keuring toch niet? kan je eigenlijk een aankoop terug draaien als blijkt dat deze motorisch niet in orde is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 Bij mij brandde het lampje ook. Was niet ernstig. Mengsel te rijk was de fout melding. Instelling in software computer van de LPG G3 werd verandert en probleem opgelost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 Ik heb een half jaar Bovag garantie. Kijken ze bij zo`n keuring dan ook naar de kleppen? Bij een normale keuring toch niet? kan je eigenlijk een aankoop terug draaien als blijkt dat deze motorisch niet in orde is? vroeger was een compressie meting standaard bij een LPG auto. Maar je zou eens kunnen bellen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts