Jump to content

99% zeker dat ik een Carens (Lpg)rijder word.

Recommended Posts

Goedendag. Ik ben Arno een kom uit het mooie Montferland en word voor bijna 99% zeker een Carens rijder op gas. Gas is mij goed bevallen in al mijn vorige auto`s en hoop dat het bij de Carens ook gaat bevallen. Ik ben mij aan het oriënteren op een auto van 2007/2008.

De keus is op deze auto gevallen om de volgende reden. Namelijk: een hogere zit i.v.m. een kleine vrouw(1.53m) , versnellingspook moet zo ver mogelijk naar voren zitten omdat de vrouw dicht op het stuur zit. Anders zit ze maar te trekken aan de versnellingspook. Verder moet ie de caravan kunnen trekken en verder is het financiele plaatje heel belangrijk.

Guest wil51

Ik rij in sportage van 2011 nu 50000 km probleemloos op lpg G3. Wel met flashlube systeem voor extra smering kleppen. Ingebouwd door bedrijf met 30 jaar ervaring.

Servicebeurten zijn wel iets duurder en dealer heeft garantie van Kia wat betreft de motor overgenomen tot 150000 km.

Lekker gevoel als voor 26 euro de tank weer vol is.

Wat bespaar je er werkelijk mee ?

Heb je dat al eens uitgerekend ?

NB LPG motorschade komt meestal bij ca 90K km voor ( eigen ervaringen, andere merken)

Flash Lube en vooral niet leegrijden zou helpen.

Heb je die 150K motor garantie op schrift ?

Guest wil51

Wat bespaar je er werkelijk mee ?

Heb je dat al eens uitgerekend ?

NB LPG motorschade komt meestal bij ca 90K km voor ( eigen ervaringen, andere merken)

Flash Lube en vooral niet leegrijden zou helpen.

Heb je die 150K motor garantie op schrift ?

Garantie staat op schrift.

• 4 weeks later...

Ik heb een half jaar Bovag garantie. Kijken ze bij zo`n keuring dan ook naar de kleppen? Bij een normale keuring toch niet?

kan je eigenlijk een aankoop terug draaien als blijkt dat deze motorisch niet in orde is?

Guest wil51

Bij mij brandde het lampje ook. Was niet ernstig. Mengsel te rijk was de fout melding. Instelling in software computer van de LPG G3 werd verandert en probleem opgelost.

Ik heb een half jaar Bovag garantie. Kijken ze bij zo`n keuring dan ook naar de kleppen? Bij een normale keuring toch niet?

kan je eigenlijk een aankoop terug draaien als blijkt dat deze motorisch niet in orde is?

vroeger was een compressie meting standaard bij een LPG auto.

Maar je zou eens kunnen bellen.