RioDeJaneiro Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Is het zuiniger om bij ingeschakelde airco, de aanjager op stand 1 of stand 4 te zetten? (Geen climate control). Ik ken de basisprincipes van de airco. (Genoef info op het web te vinden). De compressor wordt aangedreven door de motor. Maar hoe wordt bepaald hoe vaak de compressor aanslaat? Verschil in temperatuur/luchtvochtigheid binnen en buitenlucht? De stand van de warmteregelaar? De stand van de aanjager? Ik vind het namelijk prettiger om de aanjager op stand 1 te hebben (o.a. vanwege de herrie) en vaak is dit qua koeling voldoende. Maar betekent dit dat de airco hierdoor vaker moet aanslaan en dus onzuiniger werkt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jordan Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Volgens mij zou het niks uit mogen maken op welke stand de aanjager staat. Als de airco is ingeschakeld blijft de pomp continu werken. Het is wel zo, hoe hoger je aanjager blaast hoe meer verbruik. Dus als je standje 1 voldoende vindt en prettiger qua geluid kun je die gewoon laten staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimis on Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Climate controle, regeld dit dus zelf. Die laat de aanjager terug schakelen naar 'minder' herrie en zo..... Heb je niet dus , zelf terug regelen naar een lagere stand van de aanjager. Weet wel dat het dan langer duurt, met de lagere instelling van de aanjager! Hier in de SP2, zie je de aanjager, vol-automatisch terug schakelen naar lagere snelheid. Werkt prima kan ik je zeggen........... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts