beunenco Geplaatst 13 September, 2017 Geplaatst 13 September, 2017 Op 15-7-2013 om 16:48 zei Pipercub: Emerblues, Ik ben zo vrij geweest jouw perfecte beschrijving samen te vatten in een PDF zodat je niet met de computer onder de auto hoeft te liggen om iets na te slaan. Het kan tot 22/7 worden gedownload met de volgende link. https://www.hightail.com/download/bWJvck8xSWhRYS9vS3NUQw Voor hen die het willen natuurlijk. Ik verzamel toch al van alles her en der. Groet. Hallo Pipercub, zou je mij de PDF file nog kunnen sturen? De foto's op deze site zijn niet meer te openen en de PDF file van jou is niet meer te downloaden. Ik hoop dat je mij nog kunt helpen. Alvast bedankt! Quote
Pipercub Geplaatst 2 April, 2018 Geplaatst 2 April, 2018 Beunenco, Hier is een link met de pdf. https://spaces.hightail.com/receive/G7q1shhdJJ Groet Pipercub. Quote
elmerblues Geplaatst 16 Augustus, 2018 Topic Starter Geplaatst 16 Augustus, 2018 Hier de auteur. De laatste link werkt ook niet meer. Ik heb de betreffende pdf van 44 mb. Weet iemand een locatie waar ik deze neer kan zetten? Quote
elmerblues Geplaatst 20 September, 2018 Topic Starter Geplaatst 20 September, 2018 Ik zie dat de foto's het weer doen, dus verdere actie is niet nodig. Quote
karazz Geplaatst 19 Juni, 2020 Geplaatst 19 Juni, 2020 Op 20-9-2018 om 08:29, elmerblues zei: Ik zie dat de foto's het weer doen, dus verdere actie is niet nodig. Ik kan hem wel online zetten als je wil, zou graag ook het bestand ontvangen om binnenkort een trekhaak op mijn sportage te monteren. Quote
elmerblues Geplaatst 23 Juni, 2020 Topic Starter Geplaatst 23 Juni, 2020 (aangepast) Je mazzelt dat ik af en toe nog op dit forum kijk. Hij staat op https://we.tl/t-2MI8LURhM1 Ik weet niet voor hoe lang. 23 Juni, 2020 aangepast door elmerblues Quote
karazz Geplaatst 30 Juni, 2020 Geplaatst 30 Juni, 2020 (aangepast) Dankjewel! En nog relatief snel ook! Afgelopen weekend heb ik je handleiding gebruikt en zonder problemen de trekhaak gemonteerd. (De niet-afneembare versie van Bosal past gewoon zonder iets uit mijn trekhaak of bumper te hoeven halen). Vervolgens een kabelset van erich jaeger geinstalleerd maar dit is helaas niet zonder problemen gelukt. Het lijkt erop dat het kastje dat her signaal van het knipperlicht versterkt problemen geeft. Desalniettemin heel erg bedankt voor je handleiding, het heeft het geheel wel een aardig stuk eenvoudiger gemaakt! Edit: ik heb de file hier ook nog geupload, hopelijk blijft hij daar langer staan... 30 Juni, 2020 aangepast door karazz Quote
Gaston1959 Geplaatst 23 Oktober, 2021 Geplaatst 23 Oktober, 2021 Ben nieuw hier. Binnenkort rijdt ik ook een KIA Sportage uit 2013, helaas zonder trekhaak maar die ga ik zelf monteren hoofdzakelijk voor de fietsdrager. Deze handleiding is daarbij erg welkom. Alvast dank daarvoor. Huidig prijs nivo: Vaste trekhaak €132; Universele 7-polig kabelset incl. module €60 ; Wagenspecifieke 7-polige set €139 Ik had verwacht wel snel een tweedehandse te kunnen scoren maar dat valt vies tegen. Ik denk dat ik dan maar voor de universele set ga. De vakgarage vraagt €900,- Gaston Quote
Gaston1959 Geplaatst 13 April, 2022 Geplaatst 13 April, 2022 Even een terugkoppeling: Inmiddels heb ik mijn trekhaak gemonteerd. Vaste trekhaak, toch met een wagen specifieke kabelset (7-polig). Tweedehands is me niet gelukt dus spiksplinternieuw. Het meeste werk was het gangbaar maken van de bestaande draad gaten in het frame, dat heeft wat gevloek gekost en zowat anderhalf uur gekost. Verder ging het prima. De hier gegeven handleiding is prima. Het spreekt allemaal voor zich. Met de wagen specifieke kabelset hoe je maar een soldeer verbinding te maken de rest is bestaande pluggen uit elkaar halen en de kabelset pluggen erin doen. Ik heb wel een kabel naar voren getrokken volgens de handleiding van de kabelset (voor de module). Dat is een fluitje van een cent want er zitten zat gaten waar de draad doorheen kan. Door de dorpel en dan de wielkast in achter het bescherm-inleg-rubber en dan kom je zo in de motorruimte met een zekering op de accu. Quote
Farshad68 Geplaatst 31 Augustus, 2023 Geplaatst 31 Augustus, 2023 Hoi allemaal Ik weet dat deze post van tien jaar geleden is maar ik heb pas een kia sportage gekocht en ben bezig met installatie van een android auto met achteruitrijcamera (die inmiddels klaar is) en een trekhaak. Ik heb veel op internet gezocht en meerdere video's gekeken maar deze hier van "elmerblues" is geweldig. Tot nu toe is alles duidelijk geweest en heb geen problemen gehad. Ik heb toch een probleem met het vinden van knipperlichten kabels. Ik zie twee wat dikkere witte kabels en een wat dunnere. Bij het aanzetten van knipperlichten rechts en links allebei krijg ik een heel milde flikkerend licht op mijn testlampje (eentje die je in kabel insteekt en heeft een massa klips en lampje) bij witte met zwart streepjes. Op de andere twee witte kabels krijg ik niets. Mijn vraag is hoe ik erachter kan komen welke kabel voor rechter of linker knipperlicht is?! Bedankt alvast gr. Farshad Quote
Farshad68 Geplaatst 3 September, 2023 Geplaatst 3 September, 2023 Op 31-8-2023 om 15:16, zei Farshad68: Hoi allemaal Ik weet dat deze post van tien jaar geleden is maar ik heb pas een kia sportage gekocht en ben bezig met installatie van een android auto met achteruitrijcamera (die inmiddels klaar is) en een trekhaak. Ik heb veel op internet gezocht en meerdere video's gekeken maar deze hier van "elmerblues" is geweldig. Tot nu toe is alles duidelijk geweest en heb geen problemen gehad. Ik heb toch een probleem met het vinden van knipperlichten kabels. Ik zie twee wat dikkere witte kabels en een wat dunnere. Bij het aanzetten van knipperlichten rechts en links allebei krijg ik een heel milde flikkerend licht op mijn testlampje (eentje die je in kabel insteekt en heeft een massa klips en lampje) bij witte met zwart streepjes. Op de andere twee witte kabels krijg ik niets. Mijn vraag is hoe ik erachter kan komen welke kabel voor rechter of linker knipperlicht is?! Bedankt alvast gr. Farshad Ik ben inmiddels zelf erachter gekomen welke kabel naar de knipperlichten toe gaan. Het is gek dat er geen standaard kleurcode is en zo te zien bij elke Kia Sportage SL (mk3) anders kan zijn. Misschien heeft het met bouwjaar te maken? iig is de mijne uit 2014 en heb een foto van de aftakking gemaakt waar "emlerblues" een closeup van gepost heeft. Just in case iemand anders hiermee zit. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.