Sportage3 Geplaatst 30 Juli, 2013 Geplaatst 30 Juli, 2013 Moet vandaag een kast ophalen die uitsteekt in de kofferruimte. Nu zit ik me rot te zoeken naar bevestigingspunten om het kofferdeksel dicht te houden. Vroeger bij mijn oude auto deed ik altijd een touwtje in het slot, echter bij de sportage zie ik geen opening meer zitten. Iemand al ervaring hiermee? Quote
handyman Geplaatst 30 Juli, 2013 Geplaatst 30 Juli, 2013 in Rio forum loopt soortgelijk draadje, kijk daar ff Quote
Sportage3 Geplaatst 30 Juli, 2013 Topic Starter Geplaatst 30 Juli, 2013 Had ik al gedaan, echter die hebben het wel over een gat wat er zou zitten in het slot waar je een touw door heen kunt halen, ik zie bij mijn sportage echter geen opening zitten Quote
handyman Geplaatst 30 Juli, 2013 Geplaatst 30 Juli, 2013 dat is het sluitmechanisme in de klep, die moet je dichtduwen Quote
Murcielaygo Geplaatst 30 Juli, 2013 Geplaatst 30 Juli, 2013 In de klep-opening zit een beugel, die beugel valt in de sleuf in je slot. Wanneer je nu een (kruiskop)schroevendraaier in het slot drukt waar de beugel normaal valt zal het slot vergrendelen en als je de schroevendraaier weghaalt heb je een keurig gaatje om een spin of touwtje in vast te zetten... Quote
Sportage3 Geplaatst 31 Juli, 2013 Topic Starter Geplaatst 31 Juli, 2013 Ok bedankt, dat had ik nog niet gedaan. We gaan het uitproberen! Quote
Kofferbak Geplaatst 15 Augustus, 2013 Geplaatst 15 Augustus, 2013 Lees het verhaal een beetje laat, maar misschien leuk voor anderen die ook wel eens bij bijvoorbeeld IKEA wat kopen en dan tot de ontdekking komen dat de auto gewoon vaak veel te klein is en dat bij de Sportage helaas ook de voorstoel rugleuning niet in zijn geheel naar voren plat gelegd kan worden. Ik had toen ook een probleem...... wel mooi touw bij me, heb op dat moment het touw aan weerszijden van de onderzijde van de gasveren laten lopen en daarmee de achterklep naar beneden getrokken en beneden ook weer ergens aan bevestigd, al kan ik mij dat nu niet meer even voor de geest halen, het werkte goed doch kon niet sneller dan zo'n 80km/pu gaan rijden omdat dan de zuiging te groot werd en de achterklep wilde gaan klapperen. Natuurlijk is het niet een schoonheidsprijs waard, maar met beleid was het wel weer mogelijk om de aankoop zelf te vervoeren en gewoon met vrachtwagen snelheid op de rechterbaan van de snelweg was er niets aan de hand. Het is een noodoplossing, de Sportage is niet echt geschikt om lange voorwerpen mee te vervoeren, maar nood breekt wet en met beleid lukt het dan wel. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.