Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Navteq stuurt oude kaart updates ?

Aanbevolen Berichten

Gast Rio_Brazil
Geplaatst

Mijn Rio is van april 2012 en de dealer had bij beloofd dat de laatste kaartversie was geladen in het "Navigation Pack".

Nu ben ik er via de customerservice van Navteq achter gekomen (wachttijd op antwoord 5 weken!)  dat dit niet het geval is; de kaart start met "310" en is daarom van 2010 volgens Navteq. 

Dus ik (voor verhoudingsgewijs erg veel geld) de "2013" versie gekocht. Op de doos staat ook keurig "update 2013". Omdat men USB sticks gebruikt i.p.v. DVD's verwacht je dat alles op het laatste level zit.

Groot was mijn verbazing toen bijgaand scherm verscheen....

Uiteraard heb ik Navteq op de hoogte gesteld, maar het antwoord zal wel weer 4-5 weken duren, dus mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft en wel de juiste update recentelijk heeft kunnen doen ?

post-6852-0-46591600-1376387811_thumb.jpg

Gast Rio_Brazil
Geplaatst

Voor de volledigheid onderstaand de uitleg van Navteq over het versienummer "310" in mijn systeem;

Bedankt voor uw interesse in onze producten. Onze excuses voor de zeer late reactie op uw aanvraag; wij werden overstelpd door extreme hoeveelheden email- en telefonische aanvragen.

De "0" in uw kaartversie duidt op het jaar 2010 en de "1" in (31)1E7A1 op 2011. U kunt zonder probleem de huidige kaartversie 312E7A1 aanschaffen en installeren.

Indien u meer informatie nodig heeft, dan kunt u contact met ons opnemen door op deze email te reageren.

Met vriendelijke groet,

NAVTEQ Maps Customer Service 
Nokia Location & Commerce
PO Box 501
7300 AM APELDOORN 
THE NETHERLANDS 
www.navteq.com/contactus

Gast Warmentuuter
Geplaatst

De kaarten 311 zijn de laatste en zijn uitgegeven in november 2012.

Met het serie nummer 312 komen in november uit.

De kaarten lopen altijd een jaar op achter vanwege het produceren, nieuwe wegen toevoegen, controleren en vrijgeven.

Hier is een topic van gemaakt waar dit wordt uitgelegd.

Alleen de zoekfuncties van het forum laten het afweten dus ik kon dit even niet terug vinden

Gast Rio_Brazil
Geplaatst

OK, dus als ik jouw bericht goed lees dan klopt het antwoord niet dat ik van Navteq heb ontvangen.

Ik wil er nog bij opmerken dat je bij TomTom voor tussen de 50-70 euro per jaar een aantal malen kaartupdates ontvangt. Dan vind ik Navteq's 165 euro voor een verouderde kaart echt absurd duur.

En het zou op z'n minst klant-gericht zijn wanneer ze op de USB stick de laatste systeem software zetten..... 

• 2 weken later...
Gast Rio_Brazil
Geplaatst

P.S.: Navteq zet op hun webshop: " IMPORTANT: Please be sure to check the current map version of your system by clickinghere. Checking the map version number will help you to find out if your navigation system is ready for an update.

The version number of the current map update ends in : **1E7A1 or **1E7AF"    

En wat sturen ze vervolgens, wanneer je EUR 169,= hebt betaald ?   311E7AF .... ja maar... die had ik al.....  ze zijn "van het padje af" daar bij Navteq ....

Geplaatst

P.S.: Navteq zet op hun webshop: " IMPORTANT: Please be sure to check the current map version of your system by clickinghere. Checking the map version number will help you to find out if your navigation system is ready for an update.

The version number of the current map update ends in : **1E7A1 or **1E7AF"    

En wat sturen ze vervolgens, wanneer je EUR 169,= hebt betaald ?   311E7AF .... ja maar... die had ik al.....  ze zijn "van het padje af" daar bij Navteq ....

Dat is inderdaad erg verwarrend allemaal. Ga er maar vanuit dat de nieuwe update(s) altijd

medio november/december uitkomen. Let er ook op dat men gebruik maakt van de versie

2013 terwijl het de update van 2012 betreft. De eerstvolgende kaartupdate zal dus het jaartal

2014 genoemd worden. (b.v. KIA KAARTUPDATE - EUROPE AND RUSSIA - 2014)

Als je nog niets geregistreerd hebt kun je hem waarschijnlijk nog terug sturen.  iig. suc6.

Grtz.

Specialmade

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...