800Sportage Posted March 2, 2005 Posted March 2, 2005 Gisteren 01/03 na drie maanden wachten maar wat achteraf nog meevalt mijn nieuwe Sportage executive 2.0 in ontvangst mogen nemen. Het is inderdaad een schittterende auto maar met een voor mij toch wel opvallend gebrek. Een simpel iets als de armsteun tussen de voorstoelen. In de Sportage waarin de proefrit is gemaakt en ook de modellen in de showroom was er een in de hoogte verstelbare armsteun aanwezig. De armsteum welke zich nu in onze Sportage bevindt is ten eerste niet in de hoogte te verstellen en daardoor veel te laag, het functioneerd nu dus alleen als een opbergvak. Het is dus leunen met de linkerarm op de portiersteun en met de rechter in het luchtledige daar de steun ca.15 cm te laag zit. Weet iemand waarom en hoe dit is op te lossen, volgens de dealer zit er alleen in de zes cylinder een echte armsteun wat mij erg vreemd overkomt. met dank en groet Frans Quote
Guest fotograaf Posted March 8, 2005 Posted March 8, 2005 Proficiat met de levering van je Sportage. Mijn Sportage executive 2.0 heb ik in november 2004 besteld in de kleur zwart. Nog niet bekend wanneer die geleverd wordt. Inderdaad de armsteun op de V6 is in hoogte verstelbaar. Ben toevallig vandaag bij een andere dealer binnengelopen en daar werd vaker gevraagd om een armsteun die hoger is. De dealer had navraag gedaan bij de importeur of de in hoogte verstelbare armsteun-deksel los te krijgen is. Daar hadden ze nog geen antwoord op gekregen. Kan zijn dat ze dat bij de importeur niet doen om de v6 uitvoering exclusief te houden. Misschien zijn er of komen er toeleveranciers die daar op inspringen. Moeten we eens uitzoeken. Mijn dealer kon mij niets vertellen de persoon in kwestie is op vakantie. Rob Quote
800Sportage Posted March 13, 2005 Author Posted March 13, 2005 Bedankt (fotograaf)voor je reactie, vervelend dat de levering van jouw Sportage zo lang duurt. Mijn auto ook eind November besteld dus de levering op 1 maart was eigenlijk helemaal niet zo slecht geloof ik. Inmiddels weer een beetje wijzer geworden m.b.t. de armsteun. Mijn dealer heeft navraag gedaan bij Kia Nederland en volgens deze is de armsteun alleen standaard op de duurste versie van de Sportage. Beetje vreemd want de steun zat wel in de proefrit executive. Maar geen probleem volgens Kia Nederland want de armsteun kan besteld worden, welliswaar voor een bedragje van : Euro.350,- excl montage. Jammer dat in alle brochures, zelfs in de laatste nieuwe staat vermeld dat er standaard een armsteun ( voor en achter ) in zit. Dit geld overigens ook voor de verstelbare lendesteun welke wel in de Kia Sportage Executive waarmee de proefrit is gemaakt aanwezig was en ook in de folders als standaard op alle modellen wordt omschreven maar nu in mijn auto dus ontbreekt dan wel niet aanwezig is. Ben benieuwd naar de ervaring / reacktie van anderen hierover en ook eigenlijk wel van " Kia Nederland . Groet / Frans[/b] Quote
Guest fotograaf Posted March 13, 2005 Posted March 13, 2005 Is wel behoorlijk 350 euro voor die armsteundeksel. Het schijnt dat die Korianen maar wat bijmekaar rapen en dat inbouwen. Een dealer vertelde mij dat hij al verschillende Sportages had binnengekregen met een thuiskomer terwijl een orginele reserve band standaard is. Vreemde mensen die daar bij Kia. Quote
Frans Posted April 20, 2005 Posted April 20, 2005 Ik heb een Sportage Executive in bestelling staan. En ja ik vind dit ook erg jammer. Mijn dealer heeft dit mij ook verteld dat de armsteun/in hoogte verstelbare deksel van opbergvak Niet op mijn Kia zit. Ik zit er over te denken om een Stoffeerder een verhoging te laten maken met daarover zacht materiaal en daarna me zwart skai bekleed. Dan deze verhoging op de deksel van dat opbervak te schroeven met 4 schroeven. Pre is dat het er echt Mooi uit moet zien anders hoeft het niet voor mij. Dit kost natuurlijk geen 350 euro. Als dit goed gedaan wordt kan deze stoffeerder er meerdere maken voor andere Sportage rijders. Ik ga dit zeker uitzoeken. Als iemand mij al voor is dan hoor ik dat graag natuurlijk. Dan bestel ik er gewoon een na goedkeuring uiteraard. Frans Quote
MvG Posted May 5, 2005 Posted May 5, 2005 Hi Sportage 800, ontbreekt de lendesteun bij jouw Sportage alleen bij de bijrijdersstoel of ook bij de betuurderstoel? Groet Quote
800Sportage Posted May 5, 2005 Author Posted May 5, 2005 Hallo MvG, Geen van de stoelen is voorzien van een lendesteun, laat staan een verstelbare. Vind het zelf een beetje triest voor een toch wel complete auto waar dan gewoon dingen in "vergeten" worden. En zo erg bijzonder is tegenwoordig een armsteun en lendesteun niet meer dat deze er niet standaard op zouden zitten. Maar ja, veel beloven en weinig geven doet en gek in vreugde leven !! Groeten, Quote
Frans Posted May 7, 2005 Posted May 7, 2005 Hallo fotograaf, Elders laat je weten dat je Sportage in week 19 afgeleverd gaat worden. Laat je nog ff weten of er al een armsteun in zit. En of ze bij jou ook de lendesteunen zijn vergeten. Ik verwacht dat ze er bij mij toch wel inzitten Graag bericht. Bedankt Ik heb eigenlijk de hoop dat MIJN dealer hier nog voor gaat zorgen ! Hij zit hier ook op het forum dus....... Quote
Frans Posted May 25, 2005 Posted May 25, 2005 Een knop voor de lendesteun zit er niet in. Wel 2 knoppen om de stoel van de bestuurder om het zitgedeelte te verstellen in hoogte. Dit geeft een behoorlijke wijziging van "Zit" zodat je dit tijdens een langere rit regelmatig kunt veranderen. Die armleuning dat die niet hoog genoeg is cq niet verstelbaar is vind ik belangrijker. Mijn kia dealer zou nog informeren of die wel verstelbare erbij besteld kan worden en eringezet/omgeruild kan worden. Ik hoop echt dat hij dit voor mij voor elkaar krijgt. Quote
Guest fotograaf Posted May 26, 2005 Posted May 26, 2005 Rij de sportage nu 2 weken en vind de auto geweldig rijden. Heb er direct de verstelbare armsteun in laten bouwen extra prijs van 350 euro.( is wel veel geld maar is het waard). Heb geen verstelbare lendesteunen maar vind de stoel prima ondanks dat ik daarvoor 30 jaar franse auto( Renault) gereden heb. Het enige minpuntje is het verbruik. Bij rustig rijden toch 1 op 10 . Maar ach een BMW X5 zuipt meer en is duurder. Tot nu toe niets dan lof over de Sportage. Quote
MvG Posted May 27, 2005 Posted May 27, 2005 Hii fotograaf, Ik heb mijn Sportage nu een week of 4 en vind de auto ook fantastisch rijden. Ik zit zelf ook te denken aan het inbouwen van de verstelbare armsteun maar vraag me daarbij het volgend af. Wordt de gehele middenconsole vervangen of betreft het slechts het losklikken van het bovenste gedeelte van de armsteun (zeg maar de armsteun uit het scharnier klikken)? Dit is toch relatief eenvoudig in te bouwen? Beteket dit dan dat je de opbergruimte onder de armsteun kwijt bent? Wellicht dat je er een foto van op het forum kan zetten! Zou ik erg op prijs stellen. Met vr.groet, Marcus Quote
Guest fotograaf Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 Alleen het bovengedeelte wordt vervangen dus de deksel. Dat betekent dat er nu ook een extra opbergvak bijkomt direct onder de deksel. Het grote opbergvak van de bestaande armsteun blijft. Aanrader om het te laten inbouwen. Quote
MvG Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 Fotograaf, bedankt voor je reactie, wordt een stuk duidelijker zo. Denk nu wel heel erg om er een in te laten zetten. Quote
ludo Posted March 5, 2006 Posted March 5, 2006 Ook ik heb in mijn 2.0 uivoering een verstelbare (midden) armsteun laten inbouwen. De verkoopbrochure is in dat opzicht fout Een verstelbare armsteun komt alleen voor bij een V6 uitvoering! Maar nu komt het. De passing in niet 100% het zelfde, omdat het middenconsole iets afwijkt Het gevolg in dat als men de armsteun omhoog doet (incl. het onderstuk) je bij de scharnieren een gat ziet (althans bij mij!) Dit was nodig om bij de montageschroeven te komen. De garage zag geen andere mogelijkheid dit te voorkomen. Ze gaan het op korte termijn nog eens proberen Ludo Quote
MvG Posted March 5, 2006 Posted March 5, 2006 das mooi kl@%$#te dan... Ik hoop dat ze dat beter kunnen!! Je wilt natuuurlijk wel voor dat bedrag dat je armsteun er superstrak in zit... Succes! gr. Mario Quote
ludo Posted March 6, 2006 Posted March 6, 2006 Hii fotograaf,Ik heb mijn Sportage nu een week of 4 en vind de auto ook fantastisch rijden. Ik zit zelf ook te denken aan het inbouwen van de verstelbare armsteun maar vraag me daarbij het volgend af. Wordt de gehele middenconsole vervangen of betreft het slechts het losklikken van het bovenste gedeelte van de armsteun (zeg maar de armsteun uit het scharnier klikken)? Dit is toch relatief eenvoudig in te bouwen? Beteket dit dan dat je de opbergruimte onder de armsteun kwijt bent? Wellicht dat je er een foto van op het forum kan zetten! Zou ik erg op prijs stellen. Met vr.groet, Marcus Beste Marcus? Nou nee dat niet direct Mijn dealer heeft het er maar moeilijk mee. Ze gaan het nog een keer proberen, maar dan zonder gat Wil je een duidelijke foto, geef dan jouw e-mail adres. Je kan dan zien hoe niet moet! Ludo Quote
MvG Posted March 6, 2006 Posted March 6, 2006 Hey Ludo, ik wil graag een duidelijk foto!! Gr. Mario p.s. thx voor de foto! Quote
ludo Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 Beste forum leden. Het heeft even geduurd maar ik ben er uit. Mijn eerste verstelbare armsteun (uit een V6 uitvoering) ging zoals men kon lezen niet goed, dit wat de montage aanging. Maar een tweede poging ging een stuk beter Op bijgaande koppeling (pdf file) laat ik zien hoe het niet moet en zo als het wel moet http://home.wanadoo.nl/lkebos/KIA%20Forum/Verstb.%20mid.%20armsteun.jpg of: http://home.wanadoo.nl/lkebos/KIA%20Forum/Verstb.%20mid.%20armsteun.pdf Ludo Quote
jonge235 Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 ludo, proficiat ziet er nu heel netjes uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! herman sr. Quote
BaBaCC Posted March 13, 2006 Posted March 13, 2006 Dat ziet er netjes uit Ludo en zeker qua montage stukken mooier t.o.v. de eerste. Succes en plezier ermee. Barry Quote
ludo Posted March 13, 2006 Posted March 13, 2006 Andr?, Herman en Barry bedankt voor jullie reactie. Ik zit nog te worstelen of een "pdf" file niet te zwaar is. Hoe lang deed Acrobat er over om deze file zichtbaar te maken? En was het iedereen duidelijk dat bij de jpg afbeelding(en) je altijd op de onderste (dus de laatste!) foto de muis cursor kan plaatsen om de afbeeldingen te kunnen vergroten (en hier mee dus ook de tekst)? Ik vraag dit omdat ik nog zelf niet precies weet wat men laat ik zeggen het duidelijkst vind. Ik wil namelijk in de toekomst meer van dit soort acties plegen als hiertoe aanleiding bestaat Ludo Quote
jonge235 Posted March 13, 2006 Posted March 13, 2006 ludo, razendsnel binnen hoor ook de pdf. geen 2 seconden. prima zo. herman sr. Quote
BaBaCC Posted March 14, 2006 Posted March 14, 2006 Hoi Ludo, Nee niets aan veranderen, want het gaat goed zo. Als de brandweer zo snel! Groeten, Barry Quote
wimtenhoope Posted March 20, 2006 Posted March 20, 2006 Beste forum leden.Het heeft even geduurd maar ik ben er uit. Mijn eerste verstelbare armsteun (uit een V6 uitvoering) ging zoals men kon lezen niet goed, dit wat de montage aanging. Maar een tweede poging ging een stuk beter Op bijgaande koppeling (pdf file) laat ik zien hoe het niet moet en zo als het wel moet http://home.wanadoo.nl/lkebos/KIA%20Forum/Verstb.%20mid.%20armsteun.jpg of: http://home.wanadoo.nl/lkebos/KIA%20Forum/Verstb.%20mid.%20armsteun.pdf Ludo Hoi Ludo, Ik heb nu sinds 10 maart mijn Sportage in gebruik en inderdaad, de armsteun is te laag voor de lange rit. De oplossing zoals je in de links laat zien ziet er strak uit. kan je me wat details geven over hoe dat gefixt is en bij wie en wat dat kost? Dan kan ik mijn dealer verzoeken ditzelfde kunstje te uit te voeren, of eventueel jouw dealer benaderen om het nogeens te doen. vr gr Wim Quote
ik kan mijn dak zien Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 Het te laag zijn van de armsteun is bij mijn sportage opgelost door de dealer, die bood aan de armsteun te verhogen hoe hoog ik hem ook wilde hebben . Dit is opgelost door een bekleder die het orginele skai leer heeft verwijdert , de arsteun 10 cm heeft vehoogt en opnieuw bekleed met skai leer . Dit is heel netjes gedaan en ik kan het iedereen aanraden , nu heb ik er tenminste wat aan . Dit grapje koste me 75.- euro (viel erg mee ) en werd geregeld door kia van kleef in dordrecht . groeten van Pieter en de loeiende sportage . Quote
Recommended Posts